Novinec segmenta – BMW 128ti – je pometel s slavnim konkurentom!

0
BMW je v preteklih letih izdelal številne druge modele z oznako "ti" in druge avtomobile, ki bi jih lahko poimenovali "hot hatch", a to je prvič, da je avtomobil s prednjim pogonom deležen športne obravnave. Tako je, 128ti sploh nima sistema xDrive, zaradi česar je konkretno lažji od »močnejšega« M135i in vreden tekmec wolfsburškemu Golfu GTI.

Če se osredotočimo v številke, je potrebno poudariti, da novi Golf GTI dosega 245 »konjev«, medtem ko pa je 128ti močnejši. BMW že vrsto let razvija 2-litrske turbo motorje, ta pa se uvršča ravno med zmogljivosti X1 xDrive28i in M135i oziroma M235i. Če smo natančnejši, na sprednja kolesa pošlje 265 »konjskih moči«. Druga razlika med obema tekmecema pa je v tem, da Volkswagen še vedno uporablja DSG, BMW pa ima avtomatski menjalnik s pretvornikom navora. Čeprav gre na papirju za avtomatska menjalnika, vseeno obstaja nemalo razlik med obema.

DSG (direct shift gearbox) deluje po podobnem principu kot avtomatiziran menjalnik z eno sklopko, vendar, kot že ime pove, uporablja dve sklopki. DSG v grobem smislu deluje tako, da z eno sklopko predvideva naslednjo prestavo katero boste potrebovali, medtem ko se druga še vedno uporablja za vožnjo avtomobila, to pa omogoča izredno hitro menjavo prestav. Čeprav je DSG menjalnik eden najbolj učinkovitejših, so le-ti pri nižjih hitrostih po navadi bolj sunkovitejši kot od menjalnikov, ki uporabljajo pretvornik navora.

Izraz “pretvornik navora” (wandler) se nanaša na komponento, ki prenaša moč iz motorja na sam menjalnik – tako kot sklopka v avtomobilu z ročnim menjalnikom. Toda pretvornik navora namesto dejanske fizične povezave, kot je primer s sklopko, uporablja gosto hidravlično tekočino za prenos pogona iz motorja v menjalnik. Ta fluidna povezava omogoča samodejne nastavitve pretvornika navora za gladko menjavo prestave. Prvi ‘avtomatiki’ so delovali na prav tak princip, vendar se je tehnologija znatno izboljšala in danes deluje brez napak, slabost je le, da je v primerjavi z DSG menjalnikom energetska poraba vozila nekoliko višja.

In tako impresiven, kot je bil novi Golf R na dirkah s konkurenti, tako Golf GTI tukaj nekoliko razočara. 128ti je na četrt milje absolutno ‘povozil’ zastavonošo iz Wolfsburga.

BMW 128ti je do stotice potreboval 6,1 sekunde, kar pa je že nakazovalo na to, da bo hitrejši od Golfa GTI, vendar je to vseeno nekoliko nepričakovano in nakazuje, da je vrzel v moči med njima veliko večja, kot je uradno navedeno. Vendar v segmentu redko opazite tovrstno razliko. Spomnimo se le, kaj je Golf GTI nedavno storil z 280 »konjskim« Američanom Fordom Focus ST. Omeniti velja, da je 128ti nekoliko dražji, Volkswagen pa ponuja Golfa GTI Clubsport, ki premore skoraj 300 »konjev« – na 402 metra bi bila ta dirka verjetno nekoliko drugačna.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code