Pred tremi desetletji je na plano pokukal prvi BMW M3, ki je skozi leta osvojil senzacionalno serijo uspehov na motornih dirkah, vključno s svetovnimi, evropskimi ter nemškimi Touring Car tekmovanji ...

Veliko voznikov se z nostalgijo spominja njegove prvinske moči ter kako je bilo z njim rokovati. Medtem se je njegova industrijska različica poistovetila z “običajnim”, vsakdanjim življenjem izven dirkaške proge. Že leta njegova vrednost bolj in bolj narašča. Leta 1988 se je modelna paleta M3 še bolj razširila, pri tem pa je ohranila dinamične užitke v vožnji celo z vetrom v laseh. Prav to je model M3, ki ga želijo v Münchnu počastiti z novim, rumeno obarvanim BMW M4 Convertible “Edition 30 Jahre”. Gre za sodoben pristop k dirkaškemu “srcu” ter tehnologiji šasije, ki sta združeni za vsakdanjo uporabo.

1988: Popolnoma nova (vozniška) izkušnja

Prvi BMW serije 3 je bil zasnovan kot eleganten “full convertible”, poln kabriolet. Očem javnosti so ga predstavili leta 1985 na avtosalonu v Frankfurtu. Nemudoma je pritegnil pozornost s svojimi gladkimi, čistimi linijami, ki so omogočale, da je mehka streha elegantno zdrsnila iz vidnega polja pod tanek pokrov. Deležen je bil vseh štiri- in šestvaljnih motorjev iz limuzinske serije 3, v vrh ponudbe pa je bil uvrščen BMW 325i s 170 konjskimi močmi.

Na drugi strani pa je bil novi BMW M3 kabriolet avtomobil z večjimi ambicijami, boljšo vozno dinamiko in še večjo zmogljivostjo. Inženirji pri BMW Motorsport GmbH so združili kabrioletove strešne ponjave z podvozjem modela M3, saj je bilo podvozje precej bolj čvrsto kot pri običajni seriji 3. Končni izdelek? Vozilo z vsemi možnostmi in superlativi, ki ima moč postati odličen športni avtomobil. Tako kot njegov sorodnik s pločevinasto streho, je BMW M3 kabriolet lahko razvil čisto, nenadzorovano zmogljivost: od 0 do 100 kilometrov na uro je prispel v 7,5 sekunde, najvišja hitrost pa je bila 235 km/h. 2.3-litrski, štirivaljni motor je sprva proizvedel 195 konjskih moči, kasneje pa je zmogel proizvesti 215 konjskih moči. Proizvodnja se je zaključila leta 1991, izdelanih pa je bilo zgolj 786 primerkov, zato ni prav nič nenavadnega, da gre za izjemno redek zbirateljski predmet, ki bi si ga marsikdo želel imeti v svoji garaži.

2018: Preteklost kot vir načrtov za danes

Novi BMW M4 Convertible “Edition 30 Jahre” je bil oblikovan v kalupu prvega M3 kabrioleta. Omejen je na zgolj 300 primerkov, opremljen pa je z M Competition paketom. Zmožen je proizvesti mogočnih 450 konjev, vključuje pa veliko detajlov, ki ga ločujejo od “običajnega” primerka. Dve klasični barvi prinašata spomine na zgodnje začetke: kovinska Macao Blue nas spomni na čisto prvo generacijo M3, medtem ko nekovinska Mandarin II spominja na drugo generacijo v barvi, poimenovani Dakar Yellow. Interier je posebej prilagojen eksterierju. 20-palčna M platišča, narejena iz lahke zlitine v matiranem Orbit Grey odtenku, so narejena izključno za to posebno jubilejno izdajo.

No, vrhunec in osrednji del vsakega M3 (dvovratna različica je bila preimenovana v M4 z začetkom pete generacije) je zagotovo njegov motor. Šestvaljna enota z M TwinPower Turbo tehnologijo je zver na visokih obratih, ki svojo moč usmerja preko opcijskega sedemstopenjskega M DCT s pogonom Drivelogic do Active M diferenciala na zadnjih kolesih. Tu zares doživite vrhunsko vožnjo, tako po cesti kot dirkalnem asfaltu.

Skozi to obdobje se je zvrstilo kar nekaj generacij BMW M3 z dvojimi vrati. Vsak od njih je bil zagotovo poseben na svoj unikaten način. Lastnosti te nesporne legende danes uteleša BMW M4. Odločitev je vaša!

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code