BMW X1 je subjektivno gledano ena izmed lepših opcij v segmentu kompaktnih križancev (SUV C) in zdi se, da bodo oblikovalci faktor privlačnosti za model naslednje generacije le še povečali.

BMW je konec avgusta na javnih cestah začel testiranja pred pričakovanim prvencem novega modela, ki naj bi ga bavarski velikan predstavil v prvi polovici leta 2022: tretjo generacijo najmanjšega med terenskimi vozili serije X – X1. 

Majhen terenec, ki je tehnično tesno povezan z najnovejšo kombilimuzino serije 1, je bil opažen oblečen v prepoznavno kamuflažo. Sodeč po improviziranih žarometih ter notranjih elementov avtomobila je še vedno zgodnji fazi testiranj. Glede na to, da je bil aktualni X1 (druge generacije) letos (od začetka prodaje v 2015) prvič posodobljen, pa se uradne predstavitve novega modela še ne pričakuje v naslednjih dvanajstih mesecih.

Prva generacija X1 (E84)

Druga generacija X1 (E48), facelift model 2020
Upodobitev prihajajoče, tretje generacije BMW X1.

Vizualno se zdi, da bo naslednji X1 oblikovan po navdihu novejše ter drznejše X2 in nove serije 1. Očitna razlika so nove razširjene “ledvičke”, celotna oblika pa je bolj oglata in prepoznavna. Pričakovano izgleda tudi nekoliko večji ter z bolj pokončno strešno linijo, po čem ga lažje razlikujemo od serije X2. Preostali del zasnove je večinoma videti kot časovni razvoj trenutnega modela, Hofmeisterjev kink pa je zasnovan bolj navpično, kar po mojem mnenju poudarja žilavost novega X1. V notranjosti bomo bili priča najnovejši tehonologiji na področju infotainmenta, udobja ter seveda varnosti. Tako bo model lažje konkuriral ostalim vidnejšim tekmecem v segmentu; Audi Q3, Mercedes Benz GLA, Lexus UX ter Volvo XC40.

Novi X1 bo zaživel na platformi imenovani FAAR, ki je derivat nove različice že znane bavarske platforme UKL, katera je osnovni gradnik modelov X1, X2, serije 1, serije 2, ter nekaj modelov MINI. Glavni atribut platforme FAAR pa je prednji pogon, katerega smo spoznali lani v novi seriji 1 ter nenazadnje tudi v novi seriji 2 Gran Coupe.

Sprva naj bi izšle različice s tri- in štirivaljnimi turbo motorji, ter serijskim osemstopenjskim avtomatskim menjalnikom. Opažen testni avtomobil poganja motor z notranjim izgorevanjem, kljub temu da izpušnih cevi na zadku ni opaziti, so očitno skrite globoko za zadnjim odbijačem. Testni X1 ni označen z nalepkami, kar prav tako dokazuje da ne gre za elektrificirano vozilo.

Čeprav podrobnosti o tem še niso uradne, je BMW julija potrdil, da pa bo električna različica naslednjega X1 (imenovana iX1 glede na strategijo poimenovanja podznamk) prav tako prišla na trg – najverjetneje v letu 2023. Povsem električni model se bo prodajal poleg obstoječih bencinskih, dizelskih ter priključih hibridov, kateri naj bi prišli leto prej.
Podrobnosti o prvem iX1 so sicer pomankljive ter neuradne, vseeno pa je pričakovana povezava z nedavno razkritim modelom iX3, ki uporablja enomotorni pogonski sklop na zadnji pogon – ta proizvaja 210 kW (282 KM) in obljublja skoraj 460 kilometrov dosega. iX1 bo tako temeljni gradnik zastavljenega cilja bavarcev – do leta 2023 naj bi v svojem arsenalu vozil razstavljali 25 povsem elektrificiranih modelov.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code