V začetku leta je BMW dejal, da je naročil dovolj polprevodnikov in pričakuje, da jih bodo dobavitelji dostavili, vendar so Bavarci v nedavni izjavi dejali, da bo dobava v drugi polovici leta ostala omejena. Izgubljena proizvodnja je letos ohromila približno 30.000 enot.

Japonski proizvajalec avtomobilov Toyota je sporočil, da bo zaradi širjenje COVID-19, zapora in pomanjkanje čipov vplivalo na 27 montažnih linij na Japonskem. BMW, Volkswagen in Daimler so prav tako naznanili spremembo pričakovanj glede dostave zaradi pomanjkanja le-teh.

Toyota bo septembra zmanjšala proizvodnjo po vsem svetu za približno 40 odstotkov. To pomeni že naslednji mesec proizvedenih 80.000 manj modelov, kot je bilo prvotno načrtovano. Zmanjšanje proizvodnje bo vplivalo na Evropo, Kitajsko, ZDA in preostale manjše trge. Samo v ZDA bo Toyota samo v tem mesecu prodala za 60.000 do 90.000 vozil manj, kot je bilo prvotno načrtovano.

Najnovejša problematika temelji na tem, da je bil nemški proizvajalec čipov Infineon junija zaradi izbruha koronavirusa prisiljen prekiniti proizvodnjo v eni od svojih tovarn v Maleziji. Velik del svetovne proizvodnje čipov pa se nahaja tej azijski državi. Pomanjkanje čipov pa se bo preneslo tudi  na trg pametnih telefonov, nekatere zamude pri proizvodnji pa se pričakujejo v zadnjem četrtletju letošnjega leta.

Stalno pomanjkanje ponudbe ustvarja težave pri zalogah ameriških prodajalcev BMW. Na tovarno Spartanburg v Južni Karolini vpliva tudi tisto, kar BMW imenuje začasno pomanjkanje čipov. Skoraj vsak model in različica se podvržeta številnim spremembam, kar se pokaže tako, da ustvarja inventarno pomanjkanje avtomobilov in dolge čakalne dobe.

Nekatere možnosti dodatne ompreme, ki imajo večje povpraševanje od ponudbe, so na primer: Harmon/Kardon Premium Sound System, brezžično polnjenje, paket pomoči pri parkiranju in digitalni ključi. Seveda obstajajo tudi drugi deli, kjer zaloga šepa. Med te sodijo tudi dvoosno zračno vzmetenje na X5 in X6 ter prezračevani sedeži. BMW se je, tako kot drugi proizvajalci avtomobilov, prilagodil pomanjkanju čipov, tako da je iz svojih modelov izpustil nekatere funkcije. V nekaterih primerih jih nadomestijo podobne možnosti, ki bi lahko zvišale osnovno ceno.

Večina analitikov opozarja na vrnitev v normalno stanje enkrat v letu 2022, seveda pa bi na to lahko znova vplivali naraščajoči primeri ter polne bolnišnice zaradi COVID-19 ter morebitne zastoje v jesenskih in zimskih sezonah.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code