Kot je vsem prav dobro znano, BMW poskrbi za pravi užitek v vožnji, ki pa je v zimskih razmerah lahko nekoliko omajan v primeru, da zaradi zadnjega pogona obtičimo v snegu ali na poledeneli podlagi. Zato pri BMW ponujajo štirikolesni pogon, ki smo ga tudi letos preizkusili v Kranjski Gori.

Za zahtevnejše razmere na cesti tako pri BMW vozilih skrbi najnovejša različica z elektroniko podprtega inteligentnega štirikolesnega pogona xDrive, ki pri BMW pomeni tisto, kar pri Audiju pomeni quattro in Mercedes-Benzu 4Matic. BMW sicer nima tako dolge tradicije kot nemška tekmeca. Bavarci se po asfaltu, blatu in snegu prek vseh štirih koles xDrive tehnologije poganjajo šele šestnajst let, a ta čas je minil v znamenju intenzivnega razvoja in tudi trženja. V tem obdobju je tako BMW na ceste poslal preko tri milijone BMW modelov z omenjenim pogonom.

BMW_xDrive_KG_2016_12

Že tradicionalno se je tudi letos Kranjska Gora spremenila v pravo malo BMW xDrive deželo. Po celem kraju je bilo moč opaziti plapolajoče zastave z modro belim logom, BMW Shuttle Service vozila ter druge aktivnosti, ki jih je organiziral BMW. Seveda so nas najbolj navdušila BMW xDrive vozila, ki skozi štiri vikende v februarju navdušujejo obiskovalce dogodka.

Letošnja zimska dogodivščina je v primerjavi z lanskim letom postregla z dvema novima modeloma – BMW X1, s svojo prisotnostjo pa je letos presenetil tudi BMW serije 2 Gran Tourer, ki je bil tokrat na voljo s štirikolesnim pogonom, kar je novost na slovenskem trgu. So pa bili letos poleg terencev z oznako X na voljo tudi trije bolj “prizemljeni” modeli – prenovljena serija 3 Touring, serija 4 Gran Coupé in serija 5. Prav zgoraj omenjena novinca oba uporabljata izpeljavo štirikolesnega pogonskega sistema pri sicer spredaj gnanem modelu. Kljub temu, da nismo bili deležni povsem pravih snežnih razmer, sta se oba modela na spolzki in poledeneli cesti obnesla več kot odlično in nista bila deležna pretiranega podkrmarjenja.

BMW_xDrive_KG_2016_15

Pot, ki nas je vodila proti koči na Srnjaku, nato pa proti prelazu Korensko Sedlo, je sicer postregla le z mokrim makadamom in asfaltnimi površinami, kar moramo očitati vremenu, vendar smo kljub temu lahko občutili lego in oprijem vozil na zahtevnejšem cestišču. Večja terenca, kot sta X5 in X6, sta bila s svojim visokim težiščem in veliko maso nekoliko bolj “plavajoča” v primerjavi z nižjimi SUV-i in limuzinami, vendar še vedno presenetljivo okretna in prijetna ter varna za vožnjo. Predvsem se nista obnesla tako dobro, kot se je BMW X3. Slednjega bi lahko označili za ultimativnega SUV-a, ki v pravem razmerju velikosti in vozne dinamike definira ideologijo mestnega terenca. Ledeno podlago prevozi brez odnašanja v različne smeri. Ker je celih sto kilogramov lažji od BMW X5, pa je tudi bolj enostaven pri krotenju ovinkov. Seveda so še najbolj okretni in obvladljivi na ledeni podlagi prav nižji modeli, ki so bili po mojem mnenju z nizkim težiščem najbolj obvladljivi in zabavni za vožnjo.

BMW_xDrive_KG_2016_07

Po preizkusu vozil na javnih cestah smo se podali še na poligon, kjer smo se lahko na poledeneli podlagi preizkusili v spretnostni vožnji med stožci ter bolj celovito izkusili pametni štirikolesni pogon na njemu domači podlagi. Inštruktorji varne vožnje so na zato namenjenih pomagalih natančno prikazali delovanje xDrive pogona, ki je iz leta v leto bolj izpopolnjen.

Štirikolesni pogon, ki se odziva glede na potrebe in situacijo vožnje, izboljšuje stik s podlago in skrbi, da ne pristanete na kakšni neželeni lokaciji na robu cestišča. Seveda nova tehnologija prinese s seboj tudi dodatno maso, a je pribitek razmeroma skromnih 61 kilogramov. Pri novem modelu X1 so izmed petih motornih različic s štirikolesnim pogonom na voljo trije – X1 20i, X1 20d in X1 25d. Pri seriji 2 Gran Tourer, ki je z xDrive pogonom na voljo šele kratek čas, pa lahko s pogonom na vsa kolesa izberete le model z oznako 220d. Ker je že zasnova spredaj gnanih vozil popolnoma drugačna od klasičnih bavarcev, je tudi xDrive sistem nameščen nekoliko drugače. Moč se od sprednjega pogona prenaša s pomočjo sprednjega kotnega gonila in dvodelne kardanske gredi, s pomočjo elektronike pa se lamelna sklopka odloča, kako bo navor porazdeljen. Za še natančnejši nadzor poskrbi računalniška enota sistema reguliranja stabilnosti vožnje, Dynamic Stability Control (DSC).

BMW_xDrive_KG_2016_06

Ob normalni vožnji je navor porazdeljen v razmerju 40:60 – več navora na zadnjem kolesnem paru pomeni tudi bolj zabavno in dinamično vožnjo. Ko se razmere spremenijo, sistem nemudoma odreagira tako, da ob opozorilu senzorjev porazdeli več navora ali celo ves navor na tisto os, ki ima več stika s talno površino. To je bilo najbolj vidno na BMW poligonu, kjer je bil na rampi prikazan 100 odstotni prenos navora tako na zadnji kot tudi na sprednji kolesni par, na grbinah pa je sistem porazdelil navor tudi na vsako kolo posebej. BMW xDrive različice so zato dokazano, tako kot njihovi ambasadorji, pravi športniki, ki so kos tudi mnogo težjim razmeram, kot so nas pričakale v Kranjski gori.

Da se je dogodek zaključil karseda prijetno, smo se lahko bolj podrobno pogovorili na snežni plaži ob dobrotah lokalnih gostincev, ki so poskrbeli za zares izvrstno kulinarično izkušnjo z odlično hrano. BMW tudi z organizacijo letošnjega dogodka ni razočaral in je Kranjsko Goro prikazal kot prijeten kraj za vse ljubitelje modro-belega propelerja.

Fotograf: Dejan Ipavec, Gašper Miš

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code