Na mednarodnem sejmu zabavne elektronike CES v Las Vegasu je BMW predstavil novo čudo tehnologije. BMW i Vision Future Interaction je osnovan na BMW i8 Spyder konceptu in predstavlja novi mejnik na področju varnosti cestnega prometa.

Na CES 2016 je BMW z uporabo konceptnega vozila BMW i Vision Future Interaction pokazal, kako bi lahko v prihodnosti izgledal uporabniški vmesnik. Da bi interakcijo potnikov z vozilom naredili čimbolj intuitivno, se vse funkcije upravlja z dotikom, kretnjami in glasom – sistemom AirTouch, kjer senzorji zaznajo premikanja roke in tudi premikanja po globini. To pomeni, da se panoramski zaslon lahko upravlja kot zaslon na dotik, ne da bi se uporabnik zares dotikal površine.

Notranjost je športna in fleksibilna: po eni strani podpira voznika v ročnem načinu vožnje, po drugi strani pa ima vozilo na voljo visoko avtomatiziran način, notranjost pa nudi priložnost za sprostitev v inovativno zasnovanih sedežih. Seveda je glavna lastnost povezovanje z vozilom: tako voznik lahko predhodno preveri status vozila, načrtuje pot in jo preko pametnega telefona, pametne ure ali Mobility Mirror prenese v vozilo.

bmw-i8-concept-spyder (9)

BMW i Vision Future Interaction ima Head-Up Display, instrumentno ploščo s tridimenzionalnim prikazom in 21-palčni panoramski zaslon, ki se razteza čez skoraj celotno sovoznikovo stran. Voznik prejme informacije na visoko ločljivem Head-Up zaslonu, ki prikaže hitrost, omejitve in navigacijo. Instrumentna plošča za volanom prikazuje informacije na tridemenzionalnem zaslonu: poraba goriva in domet, voznik dobi tudi informacije o soudeležencih v prometu, ki še niso vidni človeškemu očesu – posledično voznik lahko odreagira hitreje na nastale situacije. To se zgodi tudi pri samodejni vožnji, kjer vozilo voznika nemudoma opozori o potencialnih težavah. Tehnologija deluje preventivno – voznik ima za reakcijo na voljo vsaj 5-7 sekund.

bmw-i8-concept-spyder (8)

Najbolj dih jemajoč pa je nedvomno panoramski zaslon, ki se z elegantnim prelivanjem iz armaturne plošče  razpotegne čez celo sopotnikovo stran. Višina zaslona, ki meri 11 centimetrov pomeni, da zaslon v tej smeri ni drugačen od tistega v BMW i8, kar pomeni dobro preglednost. Seveda pa je druga zgodba pri dolžini: 40 centimetrov visoko ločljivega zaslona nam vzame dih!

bmw-i8-concept-spyder (14)

Ko voznik pride v vozilo, panorama avtomatično prikaže vsebino, ki jo omogoča BMW-jev Open Mobility Cloud in ga je mogoče videti tudi z uporabo aplikacije BMW Connected App na pametnih telefonih ali drugih digitalnih napravah. Prikazovalnik se prilagaja samodejno, odvisno od načina vožnje: v prihodnosti bo sistem na primer v telefonskem pogovoru samodejno preklopil iz zvočnega na video, če bo vozilo v celoti v avtomatiziranem načinu. Vozniki in potniki imajo tudi možnost neomejenega dostopa do spletnih vsebin, pošte ali avdiovizualne ponudbe.

Vse gre v smer poenostavljenja, minimalizma. Število kontrolnih elementov se zmanjša na minimum. Najpomembnejši od teh elementov – stikalo za izbiro načina vožnje – se nahaja na levi strani volana. Slednji se uporablja za izbiro med tremi načini pogona. Način “Pure Drive” ustreza tipični BMW vožnji, sistem voznika le opozori in ne posega v nadzor nad vozilom. Potem pa je tukaj še Assist”, ki izračuna optimalno pot, aktivno odreagira ob potencialni grožnji, oviri na cesti. Zadnji način je “Auto Mode”, pri katerem vozilo upravlja samega sebe, pospešuje, zavira in krmili samodejno. Sprememba barve vozniku prikazuje v katerem načinu vožnje je, najbolj je to očitno na volanu, ki se ob samodejni vožnji obarva modro, rdeča pa uporabnika opozori, da je potrebna interakcija.

BMW i Vision Future Interaction zares postavlja nova merila vožnje in prikazuje, kako bomo vozila upravljali v prihodnosti. Mi si želimo le, da bo možnost za aktivno vožnjo že zmeraj ostajala tudi v avtonomni prihodnosti.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code