BMW je končno v popolnosti predstavil težko pričakovanega iX3, ki za znamko predstavlja velik korak v smeri elektrificiranega portfelja.

Verjetno ni težko ugotoviti, da je iX3 osnovan na modelu X3, s katerim si deli praktično vse, vključno s skoraj identično notranjostjo. Za pogon uporablja že peto generacijo sistema eDrive, ki se sestoji iz 80 kWh baterije ter električnega motorja s 282 konjskimi močmi in 400 Nm maksimalnega navora. Morda nekoliko presenetljivo je pogon speljan le na zadnji kolesni par, navkljub okoli 200 kilogramov večji masi, pa s pospeškom do stotice še vedno opravi v 6,8 sekunde, medtem ko je končna hitrost omejena na 180 kilometrov na uro.

Eno največjih vprašanj pri predstavitvi novega električnega avtomobila je zagotovo njegov doseg in tudi tukaj novi iX3 ne bo razočaral. Navkljub fizično majhni bateriji, ki je v peti generaciji kar 30% manjša od četrte generacije ob enaki kapaciteti, bo po WLTP testnem ciklu vseeno zmogel okoli 460 kilometrov električnega dosega. S pomočjo izjemno hitrega enosmernega toka na 150 kW polnicah, ga bo moč na 80 odstotkov napolniti v vsega 34 minutah, za 100 kilometrov električnega dosega pa boste v povprečju porabili okoli 10 minut. Tudi v primeru polnjenja na 11 kW toku, polnjenje ne bo trajalo več kot 7 ur in pol.

Da boste električnega iX3 lažje ločili od ostalih različic X3, je le ta opremljen z nekaterimi značilnimi oblikovnimi elementi kot so naprimer prednje ledvičke, ki so zaradi boljšega zračnega toka zaprte, potem so tukaj posebna 19 palčna platišča, ki znižajo celoten zračni upor avtomobila za dodatnih 5 odstotkov in tako dodajo 10 kilometrov električnega dosega. Skupen koeficient zračnega upora tako znaša le 0,29, kar je za SUV-a zelo impresivno.

Poleg vsega tega bomo opazili tudi odsotnost izpušnih cevi in modre poudarke po celotnem avtomobilu. Kupci bodo lahko izbirali le med šestimi barvami zunanjosti Carbon Black metallic, Sophisto Grey brilliant effect metallic, Mineral White metallic, Phytonic Blue metallic, Piedmont Red metallic, in Cashmere Silver metallic, ter petimi barvami notranjosti.

Prav vsi iX3 bodo že standardno opremljeni z adaptivnim vzmetenjem, BMW pa je še posebej ponosen na sisteme gretja in hlajenja pogonskega sklopa, ki zagotavljajo delovanje tudi v temperaturah do minus 30 stopinj celzija in obenem vseskozi zagotavljajo optimalne temperaturne pogoje za delovanje celotnega eDrive sistema.

BMW iX3 je tako prvi izmed treh popolnoma električnih avtomobilov, ki jih BMW pripravlja za nas. Proti koncu prihodnjega leta mu bosta namreč sledila še BMW i4 in produkcijska različica še enega SUV-a, imenovanega iNext. Na Kitajskem bo iX3 na voljo že proti koncu leta, v Evropi pa bo iX3 na voljo šele v začetku 2021.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code