BMW se premika po poteh nove filozofije oblikovanja. BMW XM je kontroverzen terenec, ki bo premorel 550 kW skupne moči in 1000 njutonmetrov navora.

Na sejmu Art Basel 2021 v Miami Beachu v ZDA, je proizvajalec športnih avtomobilov BMW M prvič predstavil dolgo pričakovan koncept BMW XM. BMW Concept XM napoveduje najmočnejši produkcijski avtomobil BMW v zgodovini znamke, ki bo zapeljal na proizvodni trak, na koncu naslednjega leta. Hkrati BMW s tem vozilom poudarja izstopajoče vidike znamke z najmočnejšo črko na svetu M. Elektrifikacija je temelj za izjemno vozno izkušnjo, ki vozniku omogoča, da se ali premika neslišno ali uživa v edinstvenem občutku visoke zmogljivosti v veličastnem M slogu.

BMW Concept XM ponuja prvi bežni pogled na novo obliko sprednjega dela prihajajočih modelov BMW luksuznega razreda. Svojemu ciljnemu občinstvu predstavlja tudi zelo napredno in prepoznavno interpretacijo oblikovalskega jezika BMW X ter popolnoma novo razumevanje razkošja in občutka za notranji prostor.

BMW M bo zato svoje prvo samostojno vozilo od legendarnega BMW M1 predstavil ravno v letu, ko praznuje 50. obletnico. BMW XM bo na voljo samo v obliki priključnega hibrida in izključno kot M model.

BMW M se je prav tako malo poklonil, z dvema emblema, ki sta bila vrezana v zadnje okno, kar predstavlja pozdrav edinemu drugemu samostojnemu avtomobilu M doslej – BMW M1. Ko se prižgejo izredno tanke zadnje luči, znaka na steklu zasvetita rdeče. Nižje na zadnjem delu pa avtomobil “krasijo” navpično zloženi, štiri, trapezni izpuhi, ki izhajajo iz zadnjega odbijača.

Izredno nenavadno oblikovanje naj bi odražalo visokozmogljive lastnosti avtromobila; dinamiko, okretnost ter natančnost. Nov pogonski sistem M Hybrid združuje V8 motor in elektromotor s sistemsko močjo 750 »konjev« in 1000 njutonmetrov navora. Še bolj zanimiv podatek kot njegova surova moč, je to, da bo BMW XM tudi prvi avtomobil M, ki se bo lahko vozil samo na elektriko. Kot priključni hibrid naj bi imel BMW XM Concept okoli 80 km dosega po ciklu WLTP. O sami velikosti baterije še ni bilo govora.

»BMW Concept XM predstavlja popolno prenovo segmenta visokozmogljivih avtomobilov,« pravi Franciscus van Meel, izvršni direktor BMW M GmbH. »Poudarja zmožnost BMW M GmbH, da prekine ustaljene konvencije in premika meje, da bi ljubiteljem blagovne znamke lahko ponudil premijsko vozno izkušnjo. Serijski avtomobil, ki bo prvi samostojni model BMW M od legendarnega BMW M1, prav tako jasno sporoča, da postopoma uresničujemo prehod k elektrifikaciji naše blagovne znamke.«

Čeprav je ta koncept BMW XM vseeno le koncept, so predstavniki BMW povedali, da je njegova oblika zelo blizu prihajajočemu serijskemu avtomobilu. Kar pomeni, da bodo masivne, ledvične rešetke verjetno ostale, kot tudi agresivno oblikovan pokrov motorja in potencialno kontroverzna zasnova deljenih žarometov.

V notranjosti naj bi, po besedah BMW, voznik našel prepoznavno M interpretacijo kokpita, ki je osredno osredotočena na voznika. Linije in površinsko oblikovanje armaturne plošče, sredinske konzole, oblog na vratih in sedežev dajejo vzdušju v sprednjem delu napreden občutek z jasno geometrijo in premijskimi materiali. Rjavo usnje vintage videza, bakreni poudarki in karbonska vlakna ustvarijo most med razkošjem in motošportom. Drzen okrasni element povzroči jasno vizualno ločitev med voznikovim prostorom in drugimi deli avtomobila.

V kokpitu okrasna površina iz karbonskih vlaken s prepleteno bakreno nitjo pričara športno in ekskluzivno podlago za prikazovalnike, zračnike in nadzorne/upravljalne elemente. Skupina zaslonov z novim ukrivljenim prikazovalnikom BMW, nameščena nad upravljalnimi elementi, ustvarja premišljeno ravnotežje med tradicionalno osredotočenostjo na voznika in sodobno digitalizacijo. Rdeči poudarki na volanu in sredinski konzoli so značilnost M izdelkov, kar kaže na športno poreklo avtomobila. Trio navpično razvrščenih elementov v treh barvah logotipa znamke BMW M pa tvori srce sredinske konzole.

Na osnovi BMW iDrive najnovejše generacije posebna različica operacijskega sistema združi visokozmogljivi značaj BMW Concept XM, z digitalnim svetom. Uporabniški vmesnik v prepoznavnih M barvah je več kot primeren za športno vozno izkušnjo. Z nenavadnim videzom ponazarja načine hibridnega pogona in popolnoma električni način vožnje. Ukrivljeni prikazovalnik BMW predstavlja točko popolne uprizoritve vsebin po meri uporabnika in ponuja predogled uporabniškega vmesnika, ki bo v vseh prihodnjih modelih BMW M v vozno izkušnjo vnesel dodatno mero intenzivnosti.

Pod črto je BMW XM izredno kontroverzen ter nenavaden avtomobil. Predstavlja nekaj, kar do sedaj še nismo bili vajeni s strani bavarskega giganta. Je osredotočen v prihodnost z dodatki, ki namigujejo, da še vedno ni pozabil preteklosti. Pa je to res? Mislimo, da je to povsem napačna smer v katero se gibljejo in da zapriseženi oboževalci znamke ne bodo kaj kmalu sprejeli tega izredno nekonvencionalnega modela. Imeti elektrificirano vozilo v floti najmočnejših modelov je ena stvar, ampak oblikovalsko povsem oskruniti preteklost in zapuščino 20. stoletja pa je nekaj nepredstavljivega in mislimo, da so si s predstavitvijo tega modela zabili zadnji žebelj v krsti. Pa vaše mnenje? Je BMW XM utelešenje tega, kar naj bi predstavljal BMW?

Vir: BMW group

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code