V petdesetih letih prejšnjega stoletja, ko je prvotni MINI prvič ugledal luč sveta, je predstavljal vrhunski izdelek v še lepši embalaži. Sir Alec Issigonis (glavni oblikovalec) je iz avtomobila izrezal - za tiste standarde - ogromno notranjost. Zgodovini primerno je, da je danes MINI razvil konceptni avtomobil, ki daje prioriteto kabini in maksimizira prostor za prihajajočo avtonomno prihodnost - MINI Vision Urbanaut.

“Blagovna znamka MINI je že od nekdaj predstavljala pametno uporabo prostora. Z MINI Vision Urbanaut razširjamo zasebni prostor daleč v javno sfero in ustvarjamo popolnoma nove, bogate izkušnje,« pojasnjuje Adrian van Hooydonk, vodja oblikovanja v BMW Group.

MINI Urbanaut sezuje tipične dirkalne čevlje in le-te nadomesti s konopljinimi sandali. Obstajajo trije različni “trenutki” oziroma nastavitve, ki jih ponuja avto: “Chill”, “Wanderlust” in “Vibe.” Ti trenutki so v bistvu celoviti načini vožnje, ki so namenjeni potnikom v določenem razpoloženju. 

V nastavitvi “Chill” avtomobil postane sproščujoč, tako da lahko voznik mirno dela ali pa samo sedi in si privošči skodelico čaja na poti v službo, saj se avto vozi povsem avtonomno. “Vibe” je zasnovan tako, da se osredotoča na potnike in jim omogoča, da se med seboj družijo v okolju, podobnem dnevni sobi. Način “Wanderlust” je edini način, v katerem voznik MINI Urbanaut dejansko upravlja, čeprav lahko še vedno uporablja avtomatizirane vozniške pripomočke za pomoč vozniku. Od treh mogočih načinov vožnje, samo eden dejansko omogoča vožnjo človeku, in tudi takrat je vožnja povsem redefinirana. Če je to prihodnost avtomobilov, si želim, da stopimo korak nazaj.

Te različne trenutke izberemo tako, da MINI Token, postavimo v eno od predvidenih rež na armaturni plošči. Zgleda, da gumbi niso bili dovolj ekstravagantni. Prilagodite lahko celo svoj MINI Moment, v katerem je mogoče prilagoditi vse od osvetlitve okolice, položaja sedeža, vozniških pripomočkov in glasbe.

Ko se že dotikamo notranjosti, je potrebno omeniti, da v MINI Vision Urbanaut obstaja več različnih konfiguracij za sedeže. Sprednji sedež se lahko vrti, da se voznik lahko pogovarja z drugimi potniki, hkrati pa je možno, da se celotna armaturna plošča v mirovanju dejansko spusti in spremeni v majhno klop. MINI temu pravi “dnevna postelja”. Poleg t.i. “Daybed-a” se celotno vetrobransko steklo odpre navzgor, kot nadstrešek, da ustvari tisto, kar MINI imenuje “balkon ulice”. Zadaj je prav tako majhen, postelji podoben sedež, ki se imenuje “Cosy Corner”. Nad tem “Cozy Corner-jem” pa stoji nekakšen z ledicami osvetljen lok, ki se razteza čez celoten sedež in meče svetlobo nad zadnjim delom vozila.

Če ste mnenja, da je BMW iX zaplaval daleč stran od tradicionalnih vrednot znamke, vam bo MINI Vision Urbanaut te domneve le še potrdil. Nič v zvezi z zunanjostjo, notranjostjo ali dinamiko vožnje Vision Urbanaut niti na pol ne spominja na znamko MINI. Iskreno, bi lahko na ta koncept nadeli katerikoli logotip proizvajalca vozil in izgledalo bi povsem normalno. Zaenkrat se ne zdi prav nič podoben MINI-ju, razen nekaterih manjših podobnosti žarometov. Če bo stopil v produkcijo, bo bil MINI Vision Urbanaut najvišji MINI doslej in dejansko prvi MINI ‘kombi’. Torej bo tisti pristen tradicionalen občutek MINI povsem zbledel.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code