Poznavalci bavarskega BMW se ob imenu Gran Tourer pogosto zmrdnejo in nejevoljno povedo, da to ni pravi BMW. Osebno menim, da je glede na družinsko velikost in uporabnost serija 2 Gran Tourer čistokrvni Bavarec z družinsko preobleko.

Da je serija 2 Gran Tourer pravi BMW, povedo že tipični detajli, ki že na daleč pričajo o tem. Kljub enoprostorski zasnovi ima na sprednji maski prepoznavne ledvičke, luči so tipično BMW-jevske, tako spredaj kot zadaj. A to je le površinski zunanji izgled. Da je 218d Gran Tourer nekaj več od ostalih enoprostorcev, pa najprej opazimo ob možnosti izbire M Sport paketa, s katerim je bil opremljen tudi naš testnik. Z Estoril Blue barvnim odtenkom, 18-palčnimi športnimi platišči ter agresivnimi M Sport odbijači je 218d Gran Tourer kljub “neprivlačni” in za BMW netipični družinski zasnovi vzbujal pozornost mladih družinic. Priznati moram, da sem ga tudi sam z veseljem večkrat pogledal skozi okno svoje sobe. V kombinaciji z M Sport paketom je preprosto… lep.

Lepota pa ni vse, kar serija 2 Gran Tourer ponuja. Kot se za BMW spodobi, se tudi ta večji enoprostorec pelje izredno udobno in suvereno, ne manjka pa mu niti dinamičnosti, čeprav štirivaljni 2,0-litrski motor s TwinPower Turbo tehnologijo, 150 konjskimi močmi in 330 Nm navora, kolikor ponuja 218d, ne kliče po pretirano športni vožnji in nenehnem pospeševanju. 218d Gran Tourer je namreč kompromis med dovolj prožno, a nadvse mirno vožnjo. Na kratko bi ga opisal kot pravi družinski avtomobil. Kljub relativno dobremu pospešku (9,1 sekunde do 100 km/h) me je presenečalo dejstvo, da sem vozil zelo umirjeno in v celem tednu resnično užival v sproščujoči vožnji. To se je poznalo tudi pri porabi, ki se je ustavila pri 6,3 l/100 km.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

                          SPECIFIKACIJE:
-Motor
Valji/ventili: 4/4
Delovna prostornina: 1.995 ccm
Hod/vrtina bata v mm: 90.0/84.0
Nazivna moč v kW (KM): 110KW (150KM)
Maks. navor: 330 Nm/1.750
Kompresijsko razmerje : 16,5
Največja hitrost: 205 km/h
Pospešek: 9,1 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila: 1.615 kg
-Kolesa
Dimenzije spredaj: 225/50 R18
Dimenzije zadaj: 225/50 R18
-Poraba goriva
Mestna: 5.5–5.3 l/100 km
Vožnja izven mesta: 4.6–4.4 l/100 km
Kombinirana: 4.9–4.7 l/100 km
Emisije CO2: 129–124 g/km
Posoda za gorivo: 51l
-Mere
Dolžina: 4556 mm
Širina [z ogledali]: 1800 [2038]mm
Višina: 1641 mm
Medosna razdalja: 2780 mm

Seveda moja umirjenost za volanom ne pomeni, da je Gran Tourer dolgočasen za vožnjo. Daleč od tega. Glede na velikost se pelje presenetljivo mirno, v ovinkih se ne nagiba pretirano, a hkrati ohranja dovolj mehko vzmetenje, v potniški kabini pa je tudi prijetno tiho, kar je za udobna družinska potovanja zelo dobrodošlo. Na potovanjih in izletih pa je pomembna še ena stvar: prostornost. Avtomobil ponuja 645 litrov prtljažnega prostora, če drugo sedežno vrsto odstranimo, pa kar zavidljivih 1905 litrov. V kolikor se odločite za dodatno tretjo sedežno vrsto, vam za zadnjima sedežema še vedno ostane 145 litrov prostora, kar je sicer malo, a se morate zavedati, da lahko v tistem trenutku v avtomobilu vozite do sedem oseb.

Končno sem tudi sam dobil na test BMW model s sedmimi sedeži, saj sem se vedno nejeverno spraševal, kakšna je uporabnost “zasilnih” sedežev v tretji sedežni vrsti. Tretja vrsta je dejansko nekoliko manj uporabna za odrasle in večje otroke, saj zmanjka prostora za noge, za nekoliko manjše pa je kot ulita in večje razlike med drugo in tretjo vrsto niti ne bodo občutili. BMW ima v svoji ponudbi tudi otroške sedeže s pametnim sistemom pripenjanja Isofix, kar resnično olajša pripenjanje in odpenjanje otroškega sedeža. Le kratek klik in sedež je pripravljen za uporabo. Stolček, ki ga je BMW dal v uporabo, je bil prilagodljiv in namenjen otrokom v starostnem razponu med 3 in 10 let.

In ker je naš testnik ponujal 7 sedežev, je bilo to dejstvo potrebno primerno izkoristiti. Na vroč poletni dan sem se odločil, da Gran Tourerja napolnim z otroki in jih odpeljem na izlet. Že ideja, da se bodo peljali v “tahudem modrem BMWju”, jim je bila takoj všeč. Le nekaj minut so potrebovali, da so se oblekli, vzeli stolčke in sedli vsak na svoj sedež. Najmlajša je imela čast sedeti v udobnem in stilsko dovršenem BMW-jevem otroškem sedežu in glede na njen širok nasmeh si predstavljam, da je v udobju sedeža in vožnji resnično uživala.

Prav tako pa so uživali tudi vsi ostali otroci, ki se od navdušenja niso nehali smejati. Polni energije so si ogledovali enoprostorca, se igrali ter ob postankih menjali sedeže. Zadnja dva sta se kljub utesnjenosti otrokom zdela najbolj atraktivna in so se za njiju malodane skregali. No, poleg boja za zadnja sedeža je Gran Tourer otrokom resnično polepšal dan, saj jih je odpeljal od doma v neznano. Misija osrečiti otroke je tako uspela bolje kot pričakovano. Kako le ne bi ob udobnosti, lepoti in dobri volji, ki jo s svojo prisotnostjo med ljudi širi serija 2 Gran Tourer.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tudi v notranjosti se je poznala boljša opremljenost po zaslugi M Sport paketa; M volanski obroč, športni sedeži z bočno oporo ter modri šivi. Tudi sicer je imel naš testni primerek kar veliko dodatne opreme. Za boljšo lego na cesti je skrbel štirikolesni pogon xDrive, ki je sodeloval z 8-stopenjsko pametno avtomatiko, kar je bilo že dovoljkrat pohvaljeno, zato bom danes pohvalo izpustil. Med bonbončke je spadala še naslednja tehnologija: Head-up zaslon, elektronsko odpiranje prtljažnih vrat z opcijskim odpiranjem ob “brci” pod zadnji odbijač, aktivni tempomat, ki drži določeno razdaljo s spredaj vozečim vozilom, samodejno zavijanje, pospeševanje in zaviranje med zastoji na avtocesti do hitrosti 60 km/h, avtomatsko preklapljanje dolgih LED luči ter opozorilo pred naletom.

S čudovitim izgledom (največja zasluga gre M Sport paketu ter vpijoči modri barvi) in odlično opremljenostjo me je 218d Gran Tourer še enkrat navdušil. Tokrat mi je res dajal prijeten občutek umirjenosti, sproščenosti in brezskrbnosti in ob teh občutjih sem se zavedel, da je to pravi družinski avtomobil. S prostornostjo, umirjenim voznim, a športnim vizualnim karakterjem, je kot nalašč ustvarjen za nepozabna družinska doživetja. Napredna tehnologija in vsa uporabna dodatna oprema pa napravi “dolgočasen in netipičen” BMW družinski model resnično zabaven in tipično bavarski.

Cena osnovnega modela 218d xDrive Gran Tourer znaša 35.959 evrov, z M Sport paketom, čudovito Estoril modro barvo in 18-palčnimi platišči pa se cena povzpne na 42.281 evrov.

Če si torej oče, glava družine, vsaj ko se tiče nakupa vozila, je serija 2 Gran Tourer avtomobil, ki ga moraš vsekakor vzeti v ožji izbor. Saj veš, BMW je kljub vsemu znan po užitku v pravi dinamični vožnji.

Fotograf: Jan Gregorin

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code