Če ste eden tistih, ki so prepričani, da v notranjosti vsi BMW-ji izgledajo enako, potem je čas, da si ogledate naslednje utelešenje luksuza in dimanike. BMW serije 7, nova generacija, nova tehnologija, nov obraz.

Vse od predstavitve pionirja E23 v letu 1977 – paleta BMW vozil nikoli več ni bila enaka. Sedmica je že od prve generacije predstavljala vrhunec razvoja, razkrivala je najnovejšo tehnologijo in materiale, ki so jih pri BMW takrat poznali. Če se vrnemo v današnji čas ista filozofija še zmeraj ostaja, tehnologija me je v BMW 730d xDrive naravnost navdušila in prav nenavadno mi je bilo tudi, kako hitro sem se privadila na različne, povsem nove funkcije. Situacija hitro postane resna, ko se pred mano znajdejo vesoljski ključi novega BMW serije 7. Najšibkejša dizelska različica 730d se na prvi pogled res sliši zelo osnovno, vendar 265 konjskih moči kar dobro obvladuje dobrih pet metrov dolgo admiralsko ladjo, ki bi ji na prvi pogled prisodili vsaj dobri dve toni. Slednja pa po zaslugi “Carbon Core”, karbonski/aliuminijasti/jekleni šasiji tehta le 1900 kilogramov. Vse tudi ni v številkah, vožnja je prepričljiva, nič kaj zastrašujoča, kar bi od takšnega velikana s štirimi vrati pričakovali. Resnično je občutek takšen, kot bi vozili BMW serije 5 ali pa še kakšen model nižjega razreda, pri tem so pri BMW zelo napredovali.

test-bmw-730d-xdrive-30-clanek

Kar nekaj je takšnih, ki si zaslužijo omembo. Verjetno najbolj uporabna od vseh je “Gesture Control” ali upravljanje s kretnjami. Že ob lansiranju se spomnim, da sem si ogledala posnetke, kako izvajati določene kretnje, pa sem si obenem mislila: “pa bodo ljudje to res znali uporabljati”? Odgovor je sledil v nadaljevanju enotedenske testne vožnje. Največ sem uporabljala nastavitev glasnosti s krožnimi gibi in menjanje radijskih postaj z iztegovanjem kazalca in sredinca. Kar nekajkrat sem stala sredi gneče v Ljubljani in se igrala z “gesture control”, ko sem opazila da me ljudje v ob boku stoječem vozilu opazujejo z nekakšnim vprašljivim zgoreženjem, češ “kaj pa ta punca počne?”. Meni se je vse skupaj zdelo izjemno zabavno, seveda pa sem nenavadnim pogledom z lahkoto ob prižigu zelene luči, začudenemu občinstvu tudi ubežala, saj vstopna dizelska sedmica premore presenetljive pospeške. Slednjim številka 5,8 sekunde do 100 km/h ne daje realnega vpogleda v to, kako hitro se paradni konj zares odziva. Misli mi uhajajo predvsem proti ideji, kakšen “mindblowing” avto mora potem biti šele (letos spomladi lansiran) M760Li, če je že najšibkejši dizel tako presenetljiv. Če še niste vedeli, je iDrive zaslon takšne, da ga lahko upravljate z dotikom… vendar tega koncepta nekako v enem tednu nisem sprejela dobro. Verjetno zato, ker sem pri BMW-jih pač navajena, da ne uporabljajo zaslona na dotik. Morda bi bilo boljše tako – vsekakor bi zaslonček tako vsaj ostal brez nepotrebnih prstnih odtisov, ki so ob nekaj sončnih žarkih vidni bolj, kot bi si želela.

Čeprav se sedmica še zmeraj drži ključa oblikovnih linih preteklih generacij, pa to ne pomeni, da slednja izgleda kot kakšen Facelift prejšne generacije – daleč od tega. Najbolj v oči pade sprednja maska skupaj z laserskimi žarometi (3.528,00 €), s katerimi bo tudi noč postala svetla kot dan. Slednji se povežejo z večjimi ledvičkami, kromirana linija na pragovih vizualno izboljša sicer precej monotone stranice, na zadnjem delu pa se G11 serije 7 ponaša s športnejšimi in ožjimi LED zadnjimi lučmi, ikonična kromirana črta po dolžini pokrova prtljažnika pa že od daleč nakazuje, pod katero oznako sodi. Oblikovanje novega BMW serije 7 bo narekovalo preostale modele, prihodnje leto lahko pričakujete novo generacijo BMW serije 5 s podobnimi linijami in žarometi. Naš testni 730d xDrive je moderne linije dopolnjeval z odličnim končnim premazom Arktik Grey Brilliant Effect, za prestižno obutev pa so poskrbela 20-palčna V-spoke 628 dvobarvna platišča.

test-bmw-730d-xdrive-41-clanek

Nova sedmica je svetlobna leta napredovala od svojega prehodnika, ne le v izgledu zunanjosti, temveč tudi v potniški kabini – Pure Exellence izbira se namreč nadaljuje tudi v notranjosti. Največja in verjetno prva sprememba, ki jo boste ob vstopu opazili je volan. Slednji se precej razlikuje od ostalih modelov BMW palete, prav tako pa uporablja opazno kvalitetnejše aluminijaste gumbe in keramične obrobe okoli kontrol, tako na volanskem obroču, kot tudi na centralni konzoli in na vratih. Uporaba manj kvalitetnih plastik je bila drastično zmanjšana, preostanek vozila pa uporablja usnje ali Alkantaro, ki navdušuje z novo stopnjo kvalitete. Čeprav se osebno nikoli ne bi odločila za takšno barvo kot jo je uporabljal naš testni 730d xDrive – Ivory White usnje, pa slednje vseeno pridihne dodatno sapo luksuza – ne vem točno zakaj… verjetno zato, ker si lahko le bogataši privoščijo, da imajo vedno popolnoma brezmadežne sedeže? No v mojem primeru že ni bilo tako lahko ohranjati čistoče v vozilu, zato sem cel teden namensko uporabljala svetlejše hlače in vedno pazila, da so bili čevlji kolikor toliko čisti zaradi svetlih-bež tepihov.

test-bmw-730d-xdrive (51)

Tudi udobje, ki je v sedmici zelo pomembno, je preseglo samo sebe. Sedeži so izjemno priležni, če pa vklopite še masažo, imate občutek, da ste v kakšnem Wellness klubu, ali pa na najbolj udobnem domačem naslonjaču. 730d xDrive “nagradi” tudi voznika na zadnjih sedežih, saj s svojima puhastima blazinama, dodanima na vzglavnike, daje občutek potovanja na nebeških oblačkih. Ko smo že o oblačkih – verjetno k takšnemu občutku pripomore tudi zračno vzmetenje, ki z zračnimi blazinami tudi dobesedno omogoča “lebdenje”. Čeprav so slovenske ceste spet prejele udarec pretekle zime, pa bavarski paradni konj po njih jadra, kot da so naše ceste gladke kot maslo. Slaba lastnost takšnega vzmetenje pa je pretirano nagibanje. To se je najbolj občutilo pri dinamičnem pospeševanju in zaviranju, kjer se je nos vozila premikal kot kakšna ladja. Adaptive izbira, ki omogoča prilagoditev vzmetenja glede na razmere, je tukaj nekoliko pripomogla, vendar bolj malo v primerjavi z bolj konvencionalnimi načini blaženja cestnih lukenj.

test-bmw-730d-xdrive (57)

Poleg udobnih blazinic za glavo, uporabniki zadnjih sedežev prejmejo še naslonjalo za roke, ki v sebi skriva Samsung Galaxy tablični računalnik, s katerim se lahko upravlja različne nastavitve sedeža in masaže, ambientno osvetljitev, spreminjanje TV  in radijskih programov ter odpiranje senčnih zaslonk, oziroma spravljanje le teh. Seveda pa tablico lahko uporabljate tudi kot katerokoli drugo – za brskanje po spletu, nalaganje aplikacij in podobno. Medtem ko se potnik sprošča na zadnji sedežih, pa tudi voznik prejme svoj delež “zen” ambienta. Vozilo te dobesedno prisili, da se obnašaš, oblačiš in reagiraš bolj kulturno. Ne predstavlja povsem klasičnega BMW športnega občutka. Predstavlja nekakšno višjo silo, občutek nadčloveštva. Si kot človek, ki prihaja iz prihodnosti. Da ne omenjam samodejnega parkiranja, ob katerem sta se že prvi dan mojega testiranja dva mimoidoča kolesarja zaradi radovednosti zaletela en v drugega (resnična zgodba).

                       SPECIFIKACIJE:
– Motor
Valji/ventili: 6/4
Delovna prostornina: 2.993 ccm
Hod/vrtina bata v mm: 90,0/84,0
Nazivna moč v kW (KM): 195 KW (265 KM)
Maks. navor: 620 Nm/2,000-2,500
Kompresijsko razmerje: 16,5
Največja hitrost: 250 km/h
Pospešek: 5,8 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila: 1.900 kg
-Kolesa
Dimenzije spredaj: 245/40 R20
Dimenzije zadaj: 245/40 R20
-Poraba goriva
Mestna: 6.1–5.7l/100 km
Vožnja izven mesta: 4.6–4.3l/100 km
Kombinirana: 5.2–4.8l/100 km
Emisije CO2: 137–127 g/km
Posoda za gorivo: 78 l
-Mere
Dolžina: 5098 mm
Širina [z ogledali]: 1902 [2169]mm
Višina: 1467 mm
Medosna razdalja: 3070 mm
-Cena testnega vozila
165.513,00 €

In tukaj bi nekaj več pozornosti namenila samodejnemu parkiranju. Sprva morate pritisniti poseben gumb, s katerim vaše vozilo prične z iskanjem parkirnega mesta. Že tu se je nekoliko zataknilo, sedmica je našla nekatera čudna in neprimerna mesta, spet drugod pa se je brez opozorila peljala mimo povsem dobrih parkirnih mest. Največ uspeha pri samodejnem parkiranju sem imela pri bočnem parkiranju na desni strani, kjer je vozilo skoraj vedno brez težav parkiralo, tudi ob zastrašujočih in nevarno bližnjih robnikih. Uspešnost parkiranja? Ocenila bi ga na osemdeset odstotkov, zanj pa si morate tudi vzeti čas, saj boste z njim (vsaj na začetku – z dodatno potrditvijo s smernim kazalcem, da želite parkirati) zapravili več časa, kot če bi nalogo opravili sami. Vsekakor pa je funkcija sama po sebi dovolj zanimiva, da jo izvajate že iz radovednosti, prav tako bodo radovedni tudi mimoidoči, ko bodo opazili, da se vozilo parkira povsem samo, vse kar počne voznik je, da drži gumb na centralni konzoli. Kako vozilu to uspe? S kamerami, vgrajenimi okoli vozila. Slednje lahko ustvarijo tudi tridemenzionalno sliko, ki jo lahko virtualno upravljate s posebno kretnjo v sklopu “gesture control”.

Pod pokrovom motorja 730d se skriva posodobljena B57 motorna enota, 3.0-litrski šestvaljnik, ki je morda prav najboljša izbira za kakšnega poslovneža, ki ne išče nadpovprečne zmogljivosti, le udobno vožnjo z občasnimi nujnimi pospeški. V notranjosti boste s težavo zaznali “traktorski” zvok, saj je motor znan po svojem tihem delovanju brez večjih vibracij ali grobosti. In to še ni vse, čeprav ima 620 Nm navora in 265 konjskih moči, slednja še vedno porabi pod 10 l/100 km.

Kaj pa njegova konkurenca? Tukaj je seveda govora predvsem o Mercedesu razreda S. Še vedno sem in verjetno nekaj časa bom – mnenja – da sta si konkurenta v resnici bolj malo konkurenčna, če le vsaj približno razumete, kaj kot vozili predstavljata. Mercedes Razreda S je občutno osredotočen na ekstremno kvaliteto notranjosti, božansko oblikovanje zunanjosti ter udoben prevoz od točke A do točke B. Bavarska sedmica pa ostaja predstavnica znamke, ki se ponaša z ultimativnim užitkom v vožnji. To pomeni, da čeprav je najprestižnejša limuzina BMW flote, poleg sodobnih fukncij, materialov, svojo energijo osredotoča v vozne lastnosti. Z njo do točke B sploh ne boste želeli priti. Vseeno si oba delita podobno stopnjo moderne tehnologije, od termalne kamere za pomoč ob vožnji ponoči, do prilagodljivega vzmetenja in ultra luksuznega ozvočenja (v primeru našega BMW nas je navduševal Bowers & Wilkins Diamond Surround za slabih sedem tisočakov).

test-bmw-730d-xdrive (14)

Moje zaključne ugotovitve so naslednje. Drastično izboljšan izgled (predhodnik F01 mi vizualno sploh ni bil všeč), tehnologija ponekod potrebuje še nekaj razvoja, da bo delovala brezhibno, spet drugod pa nam odlično prikazuje, kako poenostavljen je lahko svet. Verjetno sedmice ne bodo kupovali mlajši kupci, zato je njen način blaženja cestišča kot nalašč za utrujene poslovneže, ki želijo udobje in ekskluzivnost na nivoju zasebnega letala.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code