BMW i3 je na trgu že presenetljivih 5 let. Čeprav se je na njem spremenilo bore malo, še vedno velja za tehnološko čudo sodobnega sveta in tudi po prenovi ni bistvenih razlik. Pojavila pa se je nova izvedenka, ki naj bi zadovoljila tudi tiste, ki jim je bolj všeč športnejša vožnja. Ime ji je BMW i3s, jaz pa sem komaj čakal, da jo preizkusim.
Zunanjost
8
Notranjost
9
Ergonomija
10
Udobje
7
Zmogljivost
8
Vozne lastnosti
7
Oprema
9
Cena
7

Z BMW i3 sem se prvič konkretneje spoznal šele lani, ko sem preizkušal ali je dopustovanje na morju z električno kombilimuzino misija nemogoče. V tistem tednu se mi je mali električni pobalin tako prikupil, da je vse od takrat, navkljub čudnim pogledom, ko komu to razlagam, eden mojih najljubših bavarcev. Enostavno je drugačen in to na dober način. Pa ne mislite, da sem kakšen okoljevarstvenik, ki se na vse pretege trudi prepovedati motorje z notranjim izgorevanjem, saj je ”elektrika edini čisti vir energije”. Daleč od tega! Sem verjetno eden največjih bencinskih navdušencev z atmosferskim 3.0 litrskim vrstnim šestvaljnikom v garaži, pa vendar je i3 resnično nekaj posebnega. Takojšni pospeški, ki do stotice ogrozijo Golfa GTI pete generacije ali umirjena neslišna pot v službo zgodaj zjutraj, ko se ti pa res ne da poslušati še neogretega in nemirnega dizelskega štirivaljnika. Če me je karkoli motilo, so bile to pretirano ozke pnevmatike, ki so šibki člen v voznih zmogljivostih majhne kombilimuzine, nekoliko preveč je bilo tudi nagibanja, ki je zaradi višine vozila še toliko bolj občutno. No ravno tukaj pride v poštev novi i3s!

Enak motor, enaka baterija, enaki sedeži, skoraj identična notranjost…. Čakaj, kaj pa je tukaj posebnega, da si zasluži oznako S? Z eno besedo – veliko. Že poznani elektromotor je sedaj dobil dodatnih 14 konjskih moči in 20 Nm navora, kolotek je širši za 40 mm, celoten avtomobil pa sedi na tršem (včasih celo nekoliko pretrdem) vzmetenju, 10 mm bližje k tlom. Vse to naj bi skupaj z 20 mm širšimi pnevmatikami pripomoglo k boljšim voznim lastnostim, boljšim pospeškom in manj nagibanja v zavojih. Nov je tudi način vožnje sport, ki ga navadni BMW i3 nima. Ta naredi stopalko za ‘plin’ bolj odzivno, krmilni mehanizem postane težji, nekoliko pa popusti celo sistem proti zdrsavanju pogonskih koles. Je uspelo? Je!

Pospešuje res kot kakšen ‘hot hatch’

BMW i3s je sedaj bolj suveren v zavojih, manj je nagibanja, pospeški pa te zasvojijo. Pospešuje res kot kakšen ‘hot hatch’. Sicer ne golfovega razreda, polovega pa zagotovo, v zavojih in po samih občutkih pa imajo slednji še vedno ogromno prednosti. Pnevmatike so namreč navkljub širinskem prirastku še vedno (pre)ozke, sama obutev pa je preveč ekološko naravnana, da bi se i3s lahko peljal kot pravi športnik. Temu po eni strani niti ni bil namenjen, čeprav lahko včasih občutek vara. Zaradi dobre zvočne izoliranosti in odsotnosti zvoka motorja se nam vedno zdi, da se peljemo manj, kot dejansko se. Tako lahko ob izhodu iz kakšnega zavoja pridemo razočarani, ker so pnevmatike obupale že ‘tako zgodaj’, potem pa pogledamo na pregleden elektronski števec, kjer vidimo, da smo se skozi zavoj peljali 10-15 kilometrov na uro več, kot smo si sami pri sebi mislili in kar naenkrat i3s ni več tako ‘počasen’. Vse to je z i3s zelo zabavno početje, vendar vas opozarjam, da s tako vožnjo v športnem načinu vožnje iz 94Ah baterije ne boste iztržili niti 100 kilometrov.

Če pustimo ‘S’ črko ob strani, se i3s z izjemo trše vožnje in večje poskočnosti še vedno pelje povsem podobno kot običajni i3. Doseg je zaradi večje moči nekoliko manjši, vendar bi morali na avtocesti v normalnih pogojih in načinu comfort iz njega še vedno iztržiti okoli 160 kilometrov, kar zadostuje dnevnim potrebam večine Slovencev. Avtomobil je naprej izjemno pregleden, pogled nazaj pa razkriva dva precej velika mrtva kota, kar pomeni, da so prišli 206€ vredni parkirni senzorji in 432€ vredna vzvratna kamera še kako prav. Že lani sem dejal, da je po mojem mnenju še največji kompliment, ki ga lahko dam BMW i3 (in sedaj tudi i3s) to, da se res pelje kot pravi BMW. Čuti se zadnji pogon, kabina je dobro zatesnjena, popoln sedalni položaj pa je izredno lahko najti. Tudi krmilni mehanizem je hiter, vendar žel ne ponuja povratnih informacij, kar pa nas med običajno vožnjo prav nič ne moti.

Kabina avtomobila je res nekaj posebnega. Je izjemno zračna in kvalitetno sestavljena z obilico reciklirane plastike, obenem pa tudi mnogo prostornejša, kot nam dajejo vedeti zunanji izgled in gabariti. Prostora za 4 odrasle potnike je na pretek, medtem ko je prtljažnik s svojimi 260 litri prostornine dovolj velik za tedenske nakupe, kakšnega presežka pa ne predstavlja. Zanimivo odpiranje vrat za vstop zadnjih potnikov je nekaterim všeč, spet drugi zavijajo z očmi. Meni je prav posrečeno, moti pa me le to, da sta varnostna pasova za voznika in sovoznika nameščena na vratih, zato odpiranje zadnjih vrat, če sta oba pripasana, enostavno ni mogoče.

”Kabina avtomobila je res nekaj posebnega. Je izjemno zračna in kvalitetno sestavljena, obenem pa je tudi mnogo prostornejša, kot nam dajejo vedeti zunanji izgled in gabariti.

O BMW iDrive info zabavnem sistemu zagotovo ne potrebujem izgubljati besed, saj je tak kot v ostalih modelih, kar ne pomeni nič manj kot najboljši na trgu. Rad bi izpostavil opcijsko ozvočenje Harman Kardon, ki je del 5.335 € vrednega Edition Advanced paketa in v tem avtomobilu deluje vrhunsko. Čeprav ima s 360 W maksimalne moči skoraj polovico manj, kot enak sistem v BMW Serije 3 se mi zdi, da tukaj deluje bolje. Morda je kar nekoliko kontradiktorno, ko je cel avtomobil tako tih in ekološko usmerjen v čim manjšo porabo električne energije, jaz pa ‘navijem’ radio in se ne menim za vso energijo, ki jo porabljajo nizkotonci, ko proizvajajo tako globoke in mehke nizke tone.

Čeprav sem se že v naslovu vprašal, ali je to hot hatch prihodnosti, pa še vedno ne trdim, da je BMW i3s direktni konkurent nabritim mestnim malčkom kot so Polo GTI, Fiesta ST in podobnim. BMW i3s je drugačen, še vedno pa ponuja zabavno alternativo tistim, ki si želijo podobnih pospeškov in občasno nekoliko bolj dinamične vožnje, nimajo pa namena postavljati hitrostnih rekordov na bližnjih dirkališčih. Mnoge še vedno zanima, koliko smisla sploh ima v današnjem času električni avtomobil in ali ni zaenkrat še vedno bolje kupiti avtomobila na notranje izgorevanje.

”ob 1000 prevoženih kilometrih na mesec, mesečno prihranite okoli 105 evrov, če polnite le na hitri polnilnici, 117,5 evrov, če polnite le doma in še več, če se pogosteje poslužujete 22 ali 11 kilovatnih (brezplačnih) polnilnic.”

Kaj bi nekdo, ki si želi nekoliko hitrejšo ‘žepno raketo’ sploh pridobil, če namesto kakšnega VW Polo GTI sklene nekaj kompromisov in kupi BMW i3s? Pa vzemimo v roke kalkulator in izračunajmo. V primeru, da bi BMW i3s polnili le na domači vtičnici, bi vas eno polnjenje baterije stalo okoli 1,5 evra (33 kwh/(0,05 €/kwh)), z brezplačnim, osnovnim paketom pa lahko na 22 kW petrolovih polnilnicah polnite celo povsem brezplačno. V kolikor se vam večkrat mudi, boste za hitro polnjenje baterije na 80 % z 50 kW polnilnico odšteli približno 6 evrov. Torej lahko ob 1000 prevoženih kilometrih na mesec, mesečno prihranite okoli 105 evrov, če polnite le na hitri polnilnici, 117,5 evrov, če polnite le doma in še več, če se pogosteje poslužujete 22 ali 11 kilovatnih (brezplačnih) polnilnic. Vse izračunano drži v primeru porabe primerljivega avtomobila, ki pri takšnih žepnih raketah kaj kmalu znaša znaša 10 litrov neosvinčenega na 100 prevoženih kilometrov in v primeru, da eno polnjenje BMW i3 zadostuje za 200 km. V primeru višje porabe ali več prevoženih kilometrov so številke o prihrankih še večje,  ali v primeru pretirane uporabe sport načina pri i3s tudi nekoliko manjše. Kar ugodno za avtomobil, ki za pospešek do stotice potrebuje le 6,9 sekunde mar ne?

Seveda pa ves ta prihranek, ki na letni ravni lahko znaša tudi do dva tisočaka, še vedno ne upraviči astronomsko visoke cene, ki z vso dodatno opremo znaša kar 52.215 €. Pri nakupu vam s 7.500 € pomaga še država tako, da skupni končni strošek takega avtomobila znaša slabih 45 tisočakov, kar pa je še vedno približno dvakrat toliko kot primerljivi tekmeci. Tudi v segmentu električnih kombilimuzin je BMW i3s daleč najdražji. Veliko denarja za mestnega malčka, pa spet ne toliko, če pozabimo na razred v katerega spada i3s in o njem govorimo kot o BMW-ju prihodnosti s 184 konjskimi močmi, zadnjim pogonom in bogato opremo, o avtomobilu, ki vam bo ob vsakem pritisku na stopalko za ‘plin’ narisal nasmešek na obrazu in vam vseskozi ‘vračal’ denar. i3s je pač poseben avtomobil, v katerega je vneseno ogromno znanja in tehnologije, kar ima pač svojo ceno.

Če povzamem je BMW i3 z dodatno črko ‘s’ postal še zanimivejši ljudem kot sem jaz, saj je stopil v smer zabave, še večjih zmogljivosti in vizualne privlačnosti. Marsikomu ne bo všeč (pre)trdo vzmetenje, ki v kombinaciji z relativno kratkim medosjem poskrbi za precejšno občutljivost za neravnine na cestah, ter 3.700 € prirastek v ceni v primerjavi z navadnim BMW i3. Tudi sam bi moral dolgo razmišljati, katerega bi si omislil sam, saj je na eni strani več udobja, nižja cena in več uporabnega dosega, na drugi strani pa več moči in zabave, kar pač terja svoj davek. Ne glede na izbiro ne boste zgrešili. Če denar ni ovira potem je BMW i3 v kateri koli izvedbi popoln mestni avtomobil, pa tudi izven mest mu ni prav nič neudobno.

Torej je to ‘hot hatch’ prihodnosti? Zaenkrat še ne, ampak je BMW stopil v pravo smer. Potencial je čutiti, vendar so ga zaradi težnje po čim večjem dosegu, inženirji seveda razumljivo nekoliko potlačili. Nič ne de, vsaj vemo, da je prihodnost svetla!

Specifikacije

Motor
Največja hitrost
160 km/h
Pospešek
6,9 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila
1265 kg
Elektromotor - nazivna moč v kW
135 kW
Elektromotor - nazivna moč v KM
184 KM
Elektromotor - maks. navor
270 Nm
Skupno - nazivna moč v kW
135 kW
Skupno - nazivna moč v KM
184 KM
Skupno - maks. navor
270 Nm
Kolesa
Dimenzije spredaj
175/55 R20
Dimenzije zadaj
195/50 R20
Poraba goriva
Kapaciteta baterije
33kWh kWh
Mere
Dolžina
4006 mm
Širina
1791 mm
Višina
1590 mm
Medosna razdalja
2570 mm
Cena
Osnovna cena
43.350 €
Cena testnega
52.215 €
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Klemen Jeram

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code