BMW i8 Roadster je brezstrešna različica enega tehnološko najbolj naprednih športnikov v svojem segmentu, ki s svojim futurističnim videzom poskrbi, da lastnik nikamor ne bo prišel neopazen. Še posebej nepozaben pa je, ko na poti na morje v njem srečate dve mični gospodični, ki zavzeto iščeta najlepšo plažo.
Zunanjost
9
Notranjost
9
Ergonomija
10
Udobje
7
Zmogljivost
8
Vozne lastnosti
9
Oprema
8
Cena
6

BMW je po vsem svetu znan kot znamka, ki pooseblja užitke v vožnji ali ‘Freude am Fahren’, kot temu pravijo v matični Nemčiji. Skozi leta so proizvedli ogromno dobrih avtomobilov, tudi tistih hitrejših, s katerimi so osvojili srca in naklonjenost mnogih posameznikov. V svoji preteklosti so že imeli nekaj odličnih športnih avtomobilov, katerih čar danes še najbolj pooseblja BMW M2. No, ko govorim o športnih avtomobilih, seveda mislim na M divizijo, ki pa je vseeno bolj domena izjemno hitrih limuzin in coupejev. Pravega superšportnika pa se do sedaj še niso lotili, vsaj ne že od davnega leta 1978, ko je luč sveta ugledal slavni BMW M1. Vse od takrat, dolgih 40 let, privrženci te nemške znamke nestrpno čakamo na superšportnika s sredinsko nameščenim motorjem, odbitim videzom ter temu primerno vrtoglavo ceno in sedaj smo ga končno dočakali. Presenetljivo ni prišel izpod rok divizije z najmočnejšo črko na svetu v imenu, temveč iz popolnoma drugega oddelka, ki je pogovorno prej sinonim za ekološko ozaveščenost in futurističen pogled na svet, kot pa za zgoraj naštete lastnosti.

“40 let smo čakali na superšportnika s sredinsko nameščenim motorjem in ga končno tudi dobili, le da ni prišel izpod rok M oddelka, kot smo to mnogi pričakovali. Potrebno je iti s časom naprej in tega se bmw zaveda!”

No, futurističen definitivno je. Da to ugotovimo, potrebujemo natanko eno sekundo ali bežen pogled na avtomobil; tukaj ni dvomljivcev. Zelo verjetno je, da bo oblika še povsem aktualna tudi čez pet let, ne glede na to, da je prvi i8 iz proizvodnih trakov zapeljal sedaj štiri leta nazaj in je bil letos zrel že za prenovo oz tako imenovani facelift, kar so pri BMW hkrati uporabili tudi za predstavitev novega BMW i8 Roadster. Njegovo razmerje med širino in višino, široki boki in privlačne krivine že na daleč kažejo močne športne ambicije, za katere pa se ob razkritju pogonskega sklopa mnogi bojijo, da jih ne bo mogel uresničiti. Kot nekakšna ovca v volčji preobleki, ki le izgleda dobro, drugje pa razočara. No, naj vas pomirim, saj pri BMW i8 Roadster ni futuristična le oblika. Pravo delo nekaj najboljših inženirjev na tem področju je namreč očem skrito pod obilico lahkih karbonskih vlaken in privlačno zavite pločevine.

O čem govorim? O pogonskem sklopu seveda. Slednji je eden tehnološko najbolj dovršenih v svojem segmentu in vključuje 1.5 litrski trivaljni turbobencinski agregat, ki poganja zadnji dve kolesi in prispeva 231 konjskih moči ter velik elektromotor, ki skrbi za pogon prvih dveh koles z močjo 143 konjskih moči. Skupaj delujeta v popolni, po nemško uglašeni harmoniji, lahko pa delujeta tudi ločeno. V načinu e-Drive je tako i8 Roadster gnan le na prednji kolesni par, 11,6 kWh baterija pa ob vožnji pri 120 kilometrih na uro na avtocesti po naših meritvah zadostuje za dobrih 30 kilometrov. Potem je tu način Eco pro, kjer avtomobil preklopi na elektriko in s tem iz štirikolesnega na prednji pogon, kadarkoli je to le mogoče, zmanjša odzivnost stopalke za plin in prilagodi parametre celotnega pogonskega sklopa in klimatske naprave za čim večjo učinkovitost, česar pa si v takem avtomobilu po mojem mnenju res ne želite. Zakaj? Ker avtomobil v načinu Comfort s kombiniranjem obeh motorjev ponuja smešno nizko porabo, ki se giblje tudi pod 5 litrov na 100 prevoženih kilometrov, kar pa za stroj s 374 konjskimi močmi res ni veliko in se obenem še vedno pelje dovolj suvereno.

“s kombiniranjem obeh motorjev ponuja smešno nizko porabo, ki se giblje tudi pod 5 litrov na 100 prevoženih kilometrov, kar pa za stroj s 375 konjskimi močmi res ni veliko.”

A potem je tu še način Sport, ki je res nekaj posebnega. Avtomobil popolnoma transformira iz ekološko ozaveščenega, futurističnega roadsterja v pravo orožje za pridobivanje točk zvestobe pri možeh v modrih. Tukaj je avtomobil vseskozi gnan na vsa štiri kolesa, stopalka postane zelo občutljiva, z zadka avtomobila pa se zasliši presenetljivo prijeten, čeprav umeten zvok jeznega trivaljnika. i8 sedaj z največjim veseljem napade vašo najljubšo cesto, izjemno čvrst in lahek karbonski monokok pa v kombinaciji z dobrim podvozjem in nizkim centrom težišča poskrbi, da ima novi roadster tudi lego na cesti kot pravi superšportnik. Prav neverjetno je, koliko lahko iztrži iz le 215 milimetrov širokih prednjih in 245 milimetrov širokih zadnjih pnevmatik, med drugim tudi 4,6 sekundni pospešek do stotice, ki nikogar ne pusti ravnodušnega. Še bolj presenetljivo pa je to, da navkljub vsej tej tehniki in tehnologiji, umetnem zvoku in relativno visoki teži ponuja nekaj pravega užitka v vožnji in celo nekaj emocij, ko mu res pustimo, da pokaže vse svoje potenciale.

“prednje pnevmatike so široke le 215 milimetrov, koliko lahko i8 roadster iz njih iztrži, pa je prav neverjetno”

Poleg suverenosti športen način vožnje ponuja še eno drugo prednost in sicer le v tem načinu vožnje se med samo vožnjo proizvaja električna energija, ki polni baterijo in jo lahko kasneje uporabimo kot ‘zastonj’ gorivo bodisi za umirjeno križarjenje v e-Drive načinu vožnje bodisi za pomoč bencinskemu motorju pri norih pospeševanjih iz hitrih zavojev. Po naših meritvah pri 12 kilometrski vožnji pod tempomatom, nastavljenim na 130 kilometrov na uro v načinu Sport, pridobimo kar 5 kilometrov električnega dosega, kar je po mojem mnenju res pravi dosežek. Tudi bivši voditelj oddaje Top Gear, Jeremy Clarkson, je v šali dejal, da s tem BMW i8 sporoča: “Če želite rešiti planet, vozite hitro!”

Če smo že pri zunanjosti govorili o futuristični obliki in eksotičnih materialih, pa ni v notranjosti nič drugače. Vanj je kar nekoliko težko ‘zlesti’ pa vendar nas, ko smo enkrat nameščeni, pozdravi popoln vozniški položaj in obilica karbonskih vlaken, visoka sredinska konzola, dizajn celotne notranjosti pa nam daje edinstven občutek kokpita v vojaškem jurišnem letalu. Tudi ergonomija je na visoki ravni, da o materialih sploh ne govorimo. Vse to ima seveda svojo ceno; cena testnega primerka z vso dodatno opremo se ustavi šele pri dobrih 180 tisočakih. Od tega je za 18 tisočakov dodatne opreme, kjer najbolj velja izpostaviti 6.484 € vredne laserske luči in pa 3.397 € vreden t.i. Accaro BMW i dizajn notranjosti. Tudi tiste okrasne letvice v notranjosti iz pravih karbonskih vlaken bodo vašo denarnico olajšale za dobra dva tisočaka. 

No, deklet ta cena ni ravno preveč motila. Umirjeno, brezslišno iskanje najlepše plaže v dopoldanskih urah na obalah Istre in Kvarnerja v udobju odličnih sedežev jima je bil pač prevelik užitek že sam po sebi, da bi se obremenjevali še s tem. Prevozili sta dobršen del obale in plažo končno tudi našli. V tem času je sonce pripekalo že tako močno, da si nista upali ležati na plaži brez senčnika ali borove sence. Tudi krema za sončenje je namreč ostala doma, skupaj z večino ostale predvidene prtljage, ki je majhen prtljažnik v BMW i8 enostavno ni mogel pogoltniti.

“Umirjeno, brezslišno iskanje najlepše plaže na obalah Istre in Kvarnerja v udobju odličnih sedežev jima je bilo užitek že samo po sebi.”

Nič ne de, saj sta kaj kmalu po tem našli ceste, primerne za nekoliko hitrejši način vožnje in v načinu Sport izkoristili varnost stalnega štirikolesnega pogona ter tako preizkusili občutek, ko z vajeti spustimo vseh 374 iskrivih vrancev. Takoj sta pozabili na vročino ter vse čevlje, ki sta jih morali pustiti doma zaradi pomanjkanja prtljažnega prostora ter enostavno uživali v vožnji kot še nikoli. Kar nista in nista hoteli nehati, vse dokler ju ni dohitela noč. Tudi večerni izhod v mesto je bil nepozaben, saj notranjost i8 zaradi obilice premišljeno nameščene ambientalne osvetlitve dodobra zaživi ravno ponoči in z odprto streho tako požanje še večje zanimanje mimoidočih. Tudi nekoliko ohladilo se je že, zato je bil večerni sprehod ob morju po dolgem dnevu vožnje, iskanju plaže in fotografiranja na žgočem soncu pravo olajšanje, čas pa sta izkoristili tudi za občudovanje lomljenja svetlobe na vseh krivinah njunega jeklenega konjička.

Kaj torej sploh je BMW i8 Roadster? Brezkompromisni športnik zagotovo ni. Čeprav me je resnično presenetil s svojimi voznimi lastnosti, saj ponuja več kot na prvi pogled kaže tabela s specifikacijami, se v tem cenovnem razredu še vedno ne more odpeljati mimo mojstrovine iz Stuttgarta po imenu Porsche 911. Udoben športnik za vsakdan navkljub presenetljivo udobni vožnji v načinu Comfort in izjemno majhni porabi ob rednem polnjenju preko domače vtičnice ali katere izmed hitrih polnilnic tudi ni, saj je vseeno zelo širok z obilico mrtvih kotov, kar otežuje parkiranje. Ravno tako je tudi pretežko zlesti notri in še posebej ven iz avtomobila, da bi to počeli vsak dan, večkrat na dan – tipične lastnosti eksotičnih superšportnikov pač.

“Zapolnil je vrzel, ki do sedaj ni obstajala, ustvaril je svojo nišo, če hočete …”

Ne, BMW i8 Roadster je res nekaj posebnega. Je avtomobil, ki omogoča skoraj superšportne vozne lastnosti, ko si zaželimo hitre vožnje in brezslišno udobno potovanje na avtocesti. Je avtomobil, ki zagotovo privabi obilico pogledov in pooseblja tudi svoboden duh kabrioletov. Vse to ob povprečni porabi krepko pod 10 litri na 100 kilometrov je pravi testament tehnologiji prihodnosti, ki nam obenem daje upanje, da ta morda le ne bo tako slaba za nas bencinske navdušence. Krog potencialnih kupcev je seveda precej majhen, še posebej pri nas v Sloveniji, pa vendar tisti, ki ga bo kupil, točno ve, kaj si želi od avtomobila. Zanj ne pride v poštev prav noben drug avtomobil, ker noben ne združuje vseh teh lastnosti v tako privlačnem paketu, kot je BMW i8 Roadster. Ne želi si brezkompromisnega superšportnika, saj bi potem zagotovo posegel po drugem avtomobilu, za vsak dan ima zagotovo že eno prestižno limuzino višjega cenovnega razreda, potrebuje pa nekaj posebnega, nekaj, česar med vikend vožnjo brez strehe do hotela v Dolomitih ali med hitrim skokom na morje zagotovo ne bo srečal na cesti in mu obenem tudi omogoča, da lahko preklopi na elektriko in si tako pridobi vstop celo v mestna središča evropskih mest, kamor avtomobili z notranjim izgorevanjem največkrat sploh nimajo več vstopa. Morda si na cilju celo ne želi vzbujati preveč pozornosti in zgolj zato preklopi na električni pogon, da bo ja švignil mimo množice okoljevarstvenih protestnikov, te pa mu bodo še ploskali. Možnosti je ogromno in ravno zato je BMW i8 Roadster pravi posebnež. Zapolnil je vrzel, ki do sedaj ni obstajala, ustvaril je svojo nišo, če hočete, in zato si po mojem mnenju zasluži mnogo več spoštovanja, kot ga je do sedaj prejel od nas, bencinskih navdušencev.

Specifikacije

Motor
Valji/ventili
3/4
Delovna prostornina
1499 ccm
Hod/vrtina bata v mm
94,6/82,0
Nazivna moč v kW
170 kW
Nazivna moč v KM
231 KM
Maks. navor
320 Nm
Kompresijsko razmerje
9,5
Največja hitrost
250 km/h
Pospešek
4,6 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila
1595 kg
Elektromotor - nazivna moč v kW
105 kW
Elektromotor - nazivna moč v KM
143 KM
Elektromotor - maks. navor
250 Nm
Skupno - nazivna moč v kW
275 kW
Skupno - nazivna moč v KM
374 KM
Skupno - maks. navor
570 Nm
Kolesa
Dimenzije spredaj
215/45R20
Dimenzije zadaj
245/40R20
Poraba goriva
Mestna
/ l/100 km
Vožnja izven mesta
/ l/100 km
Kombinirana
2,0 l/100 km
Emisije CO2
46 g/km
Posoda za gorivo
30(opcijsko 42) l
Kapaciteta baterije
11,6 kWh
Mere
Dolžina
4689 mm
Širina
1942 mm
Višina
1291 mm
Medosna razdalja
2900 mm
Cena
Osnovna cena
162.500 €
Cena testnega
180.460 €
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Klemen Jeram

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code