BMW serije 2 je naslednik nekoliko kontroverzne serije 1 Coupe, ki je v očeh nekaterih veljala za grdega račka v bavarski modelni ponudbi. S prihodom nove serije 2 pa se je to konkretno spremenilo, saj avtomobil izgleda odlično.

V primeru te različice, M240i, ki na sebi ‘nosi’ še za dobrih 13 tisočakov M Performance kozmetičnih izboljšav, pa boste zagotovo opaženi, kamorkoli boste prišli.

Serija 2 je s svojimi zunanjimi dimenzijami mnogo bližje generaciji E46 serije 3, ki med entuziasti velja za enega najboljših BMW avtomobilov vseh časov. Ravno zato je tudi BMW M2, ki je najzmogljivejša različica serije 2, tako dobra in opevana s strani vseh. Priznam, tudi meni je fenomenalna med preganjanjem skozi zavoje, vendar me pri ostalih vsakodnevnih zadevah pusti nekoliko hladnega, saj se vseskozi obnaša kot hiperaktiven otrok; neprestano dretje, ves čas bi se rad ‘igral’… To je sicer odlično na dirkališču ali na nedeljski vožnji po najboljši cesti, v vsakodnevnem življenju ali pa na daljšem avtocestnem potovanju pa to nekako ni dobrodošlo. Ravno tukaj pride v poštev različica M240i, ki zna biti zelo umirjen in civiliziran avtomobil, obenem pa zna presenetiti tudi na dirkališču, kar smo seveda tudi morali preveriti.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW M240i M Performance - Racetrack GAJ - exterior (19)

Najbolj me je presenetila ravno ta dvoličnost avtomobila. Enostavno se nisem mogel načuditi avtomobilu, ko sem ga prvič na avtocesti nastavil na ECO PRO način, pri 130 km/h vklopil tempomat in odličen osem stopenjski samodejni menjalnik pustil, da neopazno opravlja svoje delo. Tudi vzmetenje lepo skrbi za blaženje neravnin. Ob koncu 100 kilometrskega odseka avtoceste nisem mogel verjeti svojim očem, ko je potovalni računalnik kazal povprečno porabo 7,3 litra na 100 kilometrov. To je glede na zajetno konjenico pod pokrovom motorja in velika 19 palčna M Performance platišča zelo dober podatek.

Ravno ta platišča so najbolj zaslužna za njegovo zunanjo privlačnost, saj avtomobil enostavno naredijo mnogo lepši od standardne različice. Tako ne glede na 3786 € doplačila vseeno priporočam nakup. Poleg lepih platišč za dober izgled skrbi še kopica ostale M Performance opreme, od katere na  zunanjosti najdemo karbonske pokrove vzvratnih ogledal (673 €), karbonski zadnji spojler (610 €), karbonski zadnji difuzor (450 €), karbonske zaključke izpušnih cevi (493 €), prednji podaljšek odbijača (438 €) in značilna dodatna stranska pragova z nalepkami M Performance (358 €). Kot vidite, lahko dodatna oprema temu avtomobilu zelo hitro dvigne ceno. Iz osnovnih 51 tisočakov ta avtomobil z veliko dodatne opreme in M Performance dodatki ‘prileze’ na neverjetnih 79 tisočakov, kar pa se naenkrat zdi ogromno.

Ko sem sam izvedel končno ceno modela, me je ta seveda presenetila, vendar sem se namesto, da bi si rekel “Ah, ni vreden toliko denarja”, enostavno odpravil spoznavati avtomobil in odkrivati, če je vseeno mogoče vreden tolikšne vsote. Začel sem kar z izletom na eno najlepših in najboljših cest v Sloveniji, ki povezuje Kočevsko reko in Osilnico. Že ceste do tam so bile fenomenalne, na končni destinaciji pa sem ob naravnih lepotah in neštetih serpetinah začel spoznavati agilnost avtomobila in odličen 3.0 litrski turbobencinski motor, ki lepo ‘sune’ že pri nizkih vrtljajih, obenem pa se vseeno lepo zavrti vse do rdečega polja. Pogrešal sem le zaporo diferenciala, ki bi jo lahko omogočili vsaj za doplačilo.

Verjetno mi ni treba poudariti, da je bilo dneva prehitro konec. Pa vendar sem lahko po dokaj napornem dnevu na poti nazaj avtomobil spet nastavil v najbolj umirjene nastavitve in se domov pripeljal v miru ter v presenetljivem udobju.

                       SPECIFIKACIJE:
– Motor
Valji/ventili: 6/4
Delovna prostornina: 2.998 ccm
Hod/vrtina bata v mm: 82 × 94.6
Nazivna moč v kW (KM): 250 KW (340 KM)
Maks. navor: 500 Nm/1520-4500
Kompresijsko razmerje: 11
Največja hitrost: 250 km/h
Pospešek: 4,6 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila: 1.587 kg
-Kolesa
Dimenzije spredaj: 225/35 R19
Dimenzije zadaj: 245/30 R19
-Poraba goriva
Mestna: 12,4 l/100 km
Vožnja izven mesta: 8,4 l/100 km
Kombinirana: 10,7 l/100 km
Posoda za gorivo: 51,9 l
-Mere
Dolžina: 4468 mm
Širina: 1773 mm
Višina: 1407 mm
Medosna razdalja: 2690 mm

Že naslednji dan smo imeli dogovorjen dan na dirkališču z M240i in večjim, bolj brutalnim bratom BMW M4 Competition Packagekjer smo imeli namen preizkusiti še tisto bolj jezno plat tega malega športnika, ki nas je zopet presenetil.

Večjemu M4 je v zavojih navkljub deficitu v moči in pnevmatikah sledil brez večjih težav, glede same vožnje pa smo se vsi vozniki strinjali, da nam je manjši, agilnejši M240i bolj všeč. V zavojih se čuti razlika, zakaj je M2 pravi ‘M’, manjši M240i pa to ni. Ko se avtomobil enkrat ‘nasloni’ na zunanjo pnevmatiko, lepo sledi zavoju in ponuja presenetljivo veliko oprijema. Le občutek je tak, da se ga je potrebno navaditi, saj ne ‘zagrize’ v zavoj z enako odločnostjo kot modeli z najmočnejšo črko na svetu v imenu.

Na ravninah je bilo čutiti vseh 340 konjskih moči, ki so poskrbeli, da si tudi tam močnejši M4 ni pridobil tako zajetne prednosti, kot bi mogoče dajala občutek tolikšna razlika v moči. Tudi zvok je ob polnem pospeševanju v načinu SPORT+, zahvaljujoč aktivnemu zvočniškemu izpušnemu sistemu, presenetil. V veliko pomoč nam je bil tudi v alkantaro odet M Performance volan, ki na vrhu ponuja majhen LCD ekran, kjer si lahko prikazujemo vse od temperature olja in vode v motorju, do časov kroga in G-sil med dirkanjem po stezi. Obenem ima levo in desno od ekrana vgrajene še LED diode, ki vam pomagajo pri optimalni točki prestavljanja v višjo prestavo.

Volan je del nabora notranjih M Performance dodatkov, ki jih je imel ta avtomobil in poleg 811 € vrednega volana zajema še v karbon odeto prestavno ročico in ročno zavoro (307 €+156 €), sredinski naslon v alkantari (253 €), ostali notranji dodatki v kombinaciji karbona in alkantare (723 €) ter M Performance predpražnike spredaj in zadaj, ki vas bodo stali še dodatnih 206 €.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW M240i M Performance - Racetrack GAJ - interior (12)

Ves ta karbon in alkantara v notranjosti se na prvi pogled zdita nesmiselna, vendar dajeta vozniku občutek mnogo bolj resnega in predvsem športnejšega vozila, kar smo občutili tudi na stezi. Že prvi občutek, ko se usedeš vanj, bo nekaterim vreden teh nekaj tisočakov, saj daje občutek dražjega vozila od običajne serije 2 ali celo M2. Tudi nam je bilo med dirkanjem na stezi čisto drugače pod rokami čutiti alkantaro in karbon v primerjavi z usnjem in plastiko.

Poleg vseh dodatkov lahko v notranjosti vseeno najdemo vso dodatno opremo, ki bi jo pričakovali od vozila s tako ceno. Manjkal ni seveda niti odlični iDrive sistem z veliko Professional navigacijo, gretje sedežev, ki so obenem tudi električno nastavljivi, odlični zvočni sistem znamke Harman Kardon in množica tehnoloških pomagal, ki skrbijo, da vozite po svojem voznem pasu, vas opozarjajo pred možnostjo naleta in s tem seveda pripomorejo k boljši varnosti v prometu.

Serija 2 ima tudi mnogo več prostora v notranjosti, kot ji mnogi pripisujejo, saj lahko z lahkoto sprejme 4 povprečno rasle odrasle osebe, prtljažnik pa je s svojimi 390 litri celo večji od tistega v VW Golfu in bo zlahka “pogoltnil” vso prtljago, ki jo potrebujete za vikend izlet ali celo tedenski oddih, če npr. potujete le v paru.

Na kratko: BMW M240i je že sam po sebi odličen avtomobil, ki odlično združuje športnost in udobje, ko si le-tega zaželimo, M Performance dodatki pa dodajo le še piko na i zunanjemu in notranjemu izgledu ter poskrbijo za bolj premium občutek. No, ta premium občutek seveda ni poceni, če pa je tega vreden, pa naj oceni vsak zase. Meni osebno je avtomobil kot celota mnogo boljši od M2, saj zmore stvari, ki jih M2 enostavno ne, obenem pa je ravno tako dovolj športen za večino voznikov. Tudi poraba je mnogo manjša, kar je glede na skoraj identičen motor presenetljivo. Le-ta se je na celotnem testu ustavila pri 11 litrih na 100 kilometrov, kar pa je glede na zajetno konjenico in vožnjo po najboljših cestah Slovenije ter celo obisku dirkališča več kot impresivno.
Če se vam je zazdelo, da imam na račun avtomobila premalo kritik, je to le zato, ker me pri M240i ni zmotilo nič razen cene.

No, to pa se ne zgodi prav pogosto …

Fotograf: Jan Gregorin

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code