Zimska idila je postala še toliko bolj zabavna s pomočjo BMW xDrive pogona na vsa štiri kolesa v drugi generaciji serije X1. In če ste mnenja, da majhna delovna površina motorja ni dovolj živahna, morate spoznati nove BMW TwinPower motorje, ki Vam bodo dokazali nasprotno.

Moja zadnja, ki je bila ob enem tudi prva izkušnja z BMW serijo X1, je potekala v obdobju žgočega sonca poletnega časa prejšnjega leta. Takrat sem prvič spoznal to povišano serijo 1, ki poleg udarnega prenovljenega zunanjega videza ponuja tudi precejšnjo notranjo prostornost v kombinaciji z značilnim BMW udobjem in tradicionalnimi voznimi lastnostmi. Ob začetku letošnjega leta pa sem v svoje roke dobil praktično enako vozilo, ki pa je nosilo eno ključno razliko. Ta je bila opremljena z izjemnim BMW xDrive pogonom na vsa štiri kolesa, ki pa sem ga brez zadržkov postavil na preizkus na vrhuncu letošnje zime. Zimsko obdobje za avtomobilske navdušence pomeni veliko zabavnih in predvsem drsečih trenutkov na cesti in medtem ko se povprečen voznik ustraši in s paničnim strahom vozi “kot po jajcih”, pa za nas strastne voznike velja pravilo – bolj drsi, bolj zabavno je. Prav ta način vožnje, pa je v novem BMW X1 xDrive18d veliko bolj varen, saj štirikolesni pogon popravi vsako našo napako, varnostni sistemi pa poskrbijo, da do večjih težav med vožnjo ne pride.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW X1 xDrive18d - BMW Avto Aktiv - zunanjost (22)

BMW X1 xDrive18d poganja 2-litrski TwinPower dizelski motor, ki proizvede 150 konjskih moči (110kW) pri 4.000 vrt./min in 330 Nm navora pri 1.750 vrt./min. Z enakim motorjem sem imel opravka pred nekaj več kot mesecem dni v novi BMW seriji 1, ki pa je za razliko od danes predstavljanega X1 imela pogon na le zadnji dve kolesi. Bila je tudi 180 kilogramov lažja, zato je bilo pospeševanje do 100km/h mogoče v 8.3 sekundah, medtem ko ta X1 xDrive18d s težo 1.605 kilogramov (masa praznega vozila), do 100km/h potrebuje 9,2 sekunde, kljub pomoči štirikolesnega pogona. To je skoraj sekunda razlike, ki pa jo nadomestijo večja prostornost avtomobila, višja – bolj pregledna vožnja in preprosto boljša praktičnost. Dvolitrski 150 “konjski” motor je povezan z osem-stopenjskih avtomatskim steptronic menjalnikom, za katerega ni dovolj besed s katerimi bi pohvalil in opisal njegovo izjemno delovanje in olajšanje vsakodnevne vožnje. Resnično Vas pozivam, da se ob prvi priliki odpravite na testno vožnjo vozila BMW, opremljenega z omenjenim avtomatskim menjalnikom in se sami prepričate o mojih besedah. Nadaljujemo pa z eno izmed lastnosti avtomobila, ki me je iskreno, malce zmotila.

                          SPECIFIKACIJE:
-Motor
Valji/ventili: 4/4
Delovna prostornina: 1.995 ccm
Hod/vrtina bata v mm: 90.0/84.0
Nazivna moč v kW (KM): 110kW (150KM)
Maks. navor: 330 Nm/1.750
Kompresijsko razmerje : 16,5
Največja hitrost: 204 km/h
Pospešek: 9,2 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila: 1.605 kg
-Kolesa
Dimenzije spredaj: 225/55 R17 (zimske)
Dimenzije zadaj: 225/55 R17 (zimske)
-Poraba goriva
Mestna: 5.7-5.5 l/100 km
Vožnja izven mesta: 4.5-4.3 l/100 km
Kombinirana: 4.9-4.7 l/100 km
Emisije CO2: 129-124 g/km
Posoda za gorivo: 51 l
-Mere
Dolžina: 4439 mm
Širina [z ogledali]: 1821 [2060]mm
Višina: 1612 mm
Medosna razdalja: 2670 mm

Testni BMW X1 xDrive18d je na voljo tudi kot verzija M Sport, za kar odštejemo skoraj 5.000 evrov (4.950€). Za to ceno je BMW X1 M Sport opremljen z bolj aerodinamičnim sprednjim odbijačem, ki je tudi bolj agresivnega videza, nove so tudi tradicionalne reže hladilnika oziroma “ledvičke”, prav tako pragovi, zadnji odbijač, poširjeni blatniki, 18-colska ALU platišča (v času testa so bila nameščena 17-colska platišča z zimskimi pnevmatikami) in M Sport vzmetenje znižano za 10 milimetrov za boljšo stabilnost med hitrim zavijanjem. Tudi v notranjosti M Sport prinaša nove športne sedeže, M športni volan, strešno linijo oblečeno v blago “Anthracite”, opazimo pa tudi M oznake na prestavni ročici, naslonjalu za nogo in na stranicah vozila pod vzvratnimi ogledali. Vsi ti M Sport dodatki so seveda zelo lepega videza in uporabni, vendar pa so oznake “M” mene osebno malce zmotile saj sem starodobnega mnenja, da M oznaka spada na tiste najmočnejše in najzmogljivejše primerke vozil določene serije. Si predstavljate, da bi leta 1995 nekdo želel nalepiti M oznake na takratni E36 325d s prenovljenimi odbijači, znižanim vzmetenjem in športnimi sedeži? Saj bi mu direktor BMW prepovedal vstop v tovarno. No, vsaj v mojih mislih bi se tako zgodilo. Seveda nimam nič proti vsem tem dodatkom in se popolnoma strinjam, da poskrbijo za udobje in še boljši videz, vendar pa pogled na M oznako na športnem volanu vzbudi tisto športno žilico vsakega avtomobilskega navdušenca, nato pa ob pritisku na plin potrebujemo skoraj 10 sekund do 100km/h – kar pa ni resnično “M-ovsko”. V vsakdanjem življenju je zmogljivost tega avtomobila več kot zadovoljiva za vsakodnevne potrebe. Vozilo nudi tri načine vožnje: Eco, Comfort in Sport. Meni najljubša izbira pri BMW X1 xDrive18d je seveda Comfort način vožnje, ki nudi mehko in udobno vožnjo skozi luknje in grbine na cesti, kot tudi učinkovito prestavno razmerje. Skoraj celoten test sem opravil v Comfort načinu vožnje in poraba goriva se je gibala med 5 in 6 litri na 100 kilometrov. Za preizkus sem ponekod vklopil Sport način vožnje, ki izboljša odzivnost motorja in vzmetenje postane še malo bolj trše, vendar pa v takem vozilu na javnih cestah ta funkcija ni esencialna. Eco način vožnje pa nekako upočasni celotno mehansko delovanje, prestavljanje postane počasnejše in pri nižjih obratih, prenos moči na os je kontroliran in učinkovit zato je ta funkcija najbolj uporabna na daljšem potovanju ali pa enakomerni vožnji po avtocesti. Za nastanek nekaterih fotografij sem zapeljal na zasnežen travnik, kjer je vozilo borbeno iskalo oprijem kljub izklopu DSC nadzora proti zdrsu in vklopu Sport načina vožnje. Na trenutke je bilo tako še vedno občutiti varnostne sisteme, ki sicer omogočajo zdrs koles, vendar pa se v primeru popolne rotacije vozila ponovno pridružijo in skušajo vzpostaviti nadzor nad vozilom. V snežnih razmerah se je xDrive pogon tako zelo dobro izkazal. Tudi takrat, ko sem od vozila zahteval malce prekrmiljenja na snežni podlagi.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW X1 xDrive18d - BMW Avto Aktiv - zunanjost (20)

Kot se spodobi za prestižno podjetje kot je BMW je tudi notranjost X1 opremljena s funkcijami, ki omogočijo vozniku enostavno upravljanje info-zabavnega sistema, pomožnih voznih sistemov in ostalih funkcij. Med njih spada parkirni asistent, navigacijski sistem, avtomatsko delovanje pokrova prtljažnika, multifunkcijski volan, HiFi ozvočenje, ogrevana prednja sedeža, avtomatska zatemnitev notranjega vzvratnega ogledala, vzvratna kamera, naslon za roke, sistem za klic v sili, preproge iz velurja in še cel kup dodatnih funkcij. Kot sem imel že pri običajni seriji 1 težavo izstopiti iz vozila, je bila tudi vožnja z X1 zelo mamljiva in privlačna, vendar se mi je uspelo zadržati pred daljšim potovanjem. Deloma pa je bil razlog tudi tri-centimeterski kamen, ki se je zaril v zadnjo pnevmatiko, zaradi česar sem pot lahko nadaljeval le približno 100 kilometrov pri največ 80km/h v zahvalo praznovoznim pnevmatikam, po katerih lahko počasi vozimo tudi s popolnoma prazno pnevmatiko. Varnostni sistemi v tem primeru seveda konstantno opozarjajo na prazno pnevmatiko. Športni sedeži nudijo nastavljivo bočno oporo, ki med hitrim manevriranjem vozila držijo voznika in sovoznika na svojem mestu. HiFi ozvočenje poskrbi za odlično kakovost predvajane glasbe preko radia, AUX ali USB vhoda. Glasnost glasbe in vrstni red predvajanja pa lahko upravljamo tudi preko funkcij multifunkcijskega volana.

Vozilo nudi tudi dvopodročno klimatsko napravo, ki poskrbi za želeno temperaturo zraka kabine. Tudi potniki na zadnjih sedežih lahko nastavijo jakost ventilacije in temperaturo zraka, medtem ko sedijo na prostornem in udobnem zadnjem delu. Tudi prtljažnik nudi zadovoljivo prostornost s 505-litri prostora z dvignjenimi sedeži oziroma 1.550 litri prostora z zloženimi zadnjimi sedeži. To je več kot konkurenčni Audi Q3 ali Range Rover Evoque, po mojem mnenju pa BMW X1 tudi izgleda veliko bolj privlačno. Konkurenčni Range Rover Evoque proizvede med 109 in 181 gramov Co2 na prevožen kilometer, medtem ko BMW X1 xDrive18d proizvede med 124 in 129 grami Co2. Po dosedanjih figurah tako opazimo da so novi TwinPower motorji ne le učinkoviti, temveč tudi ekološko prijazni.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW X1 xDrive18d - BMW Avto Aktiv - notranjost (2)

BMW X1 xDrive18d je namenjen vsem tistim, ki želijo in potrebujejo več prostora v mestnem avtomobilu, ki nima previsoke porabe goriva in nudi vse funkcije veliko večjih in dražjih vozil. Poleg tega pa ta, druga generacija X1, nudi tudi izjemno privlačen zunanji videz. Osnovni model tega avtomobila je na voljo za ceno 36.250,00€, medtem ko je vozilo s tako opremo kot smo ga spoznali v tem testu, pri prodajalcu Avto Aktiv v Kranju, na voljo za 50.352,00€. Torej malenkost več kot 50.000 evrov, vendar pa za ta denar dobite vozilo, ki iskreno zadovolji vse vsakodnevne potrebe in daje lastniku občutek zadovoljstva ob pogledu nanj. BMW pa nudi tudi paket “service inclusive” kar pomeni da pooblaščen serviser prvih 100.000 km oziroma 5 let brezplačno opravlja osnovni servis. Vabljeni k ogledu galerije fotografij, spodaj pa tudi kratkega video posnetka avtomobila.

Fotograf: Jan Gregorin

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code