Odgovor je preprost: morala bi! Tokratni test prenovljene serije 3 Gran Turismo je popestrila velika prostornina vozila, zmogljivost varčnega motorja in prestižna oprema z enostavno uporabo vseh pomožnih funkcij, ki jih pri tem praktičnem športniku ni malo.

BMW Serije 3 Gran Turismo je debitiral leta 2013, z njim pa je prišla tudi kontroverzna oblika. Gre za preoblikovano serijo 3, ki nudi več prostora kot običajna “trojka” in spada med kombilimuzine, saj se med odpiranjem prtljažnika dvigne tudi prtljažno steklo. Ima tudi daljšo medosno razdaljo in je oblikovan tako, da je tudi višji in širši od običajne serije 3. To pomeni, da gre za popolnoma ločen model, kljub temu, da veliko delov in oblikovnih lastnosti ostaja nespremenjenih. Na letošnjem avtosalonu v Parizu pa je BMW tudi uradno predstavil nadgrajeno, facelift serijo 3 Gran Turismo, ki pa smo jo mi ravno v tistem času že imeli na preizkušnji. Vozila BMW serije 3 so med najbolje prodajanimi BMW vozili na svetu. Tudi v Sloveniji predstavljata klasična limuzina in touring vsak po skoraj 40 odstotkov prodaje znotraj serije, medtem ko BMW serije 3 Gran Turismo predstavlja do 20 %. Tak trend spremljamo že zadnjih nekaj let. V letu 2014 je bilo tako registriranih 42 vozil BMW serije 3 Gran Turismo, medtem ko jih je bilo v prejšnjem letu prodanih 64. Tako lahko hitro opazimo, da se število prodanih vozil serije 3 Gran Turismo hitro povečuje, saj se je v le dveh letih število prodanih vozil povečalo za kar 50 %. In to z dobrim razlogom, saj ne le, da je GT udoben kot najprestižnejša serija 7, je tudi prostoren kot touring in nudi vso zmogljivost, ki jo voznik potrebuje.

Na prvi pogled ni opaziti večjih sprememb na zunanjosti vozila. Najbolj očitna zunanja sprememba so zadnje 3D LED luči, ki po sončnem zahodu oziroma pri vožnji v temačnem prostoru z zelo privlačno obliko osvetljujejo vozilo. Dodani so tudi novi prilagodljivi sprednji LED žarometi, “Adaptive LED Technology”, pa tudi nove LED meglenke. Čudovita svetlobna telesa v sodelovanju z 18-colskimi ALU platišči poskrbijo za drzen, a kljub temu posloven in kulturen izgled vozila. In ravno zunanji izgled vozila je tista ključna lastnost, ki so jo pri BMW-ju morali izpopolniti za zagotovitev večje priljubljenosti vozila, saj je bila prvotna oblika vozila deležna kar nekaj kritik zaradi visokega zadnjega dela vozila. Moje mnenje je, da jim je to močno uspelo, saj iz vsakega kota ta primerek Gran Turisma izgleda čudovito.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW 320d GT - Gran Turismo FL - zunanjost  (16)

Poleg izboljšane zunanje oblike in naprednih žarometov se največje spremembe skrivajo v notranjosti vozila, pa tudi pod pokrovom. Že ob vstopu v vozilo občutite topel in zanesljiv oprijem športnih, električno nastavljivih sprednjih sedežev, ter sprostite roke na usnjenem športnem multifunkcijskem volanu, ki omogoča nadzor nad mediji, telefonom ter vsemi funkcijami tempomata. Pri gumbu za prižig luči se skrivajo še trije dodatni varnostni gumbi. Prvi nudi opozorilo pri menjavi varnostnega pasu; le-ta v primeru zapuščanja varnostnega pasu sproži vibracijo na volanskem obroču. Drugi nudi opozorilo z utripajočim rumenim trikotnikom na obeh stranskih ogledalih v primeru spregledanega vozila v mrtvem kotu. Tretji pa opozarja voznika na hitro zavirajoče vozilo, ki vozi pred njim. Med vožnjo po avtocesti tako zelo redko spregledate vozilo ali zapustite svoj vozni pas, zatorej so varnostni dodatki več kot primerni in vozniku dajejo občutek brezskrbnosti.

Opremljen je tudi z Head-Up Display zaslonom, ki vozniku omogoči pregled nad trenutno hitrostjo vozila, navodili navigacijskega sistema, delovanjem tempomata, izbiro glasbe ter ostalim in je vstavljen za volanskim obročem, malce pred vetrobranskim steklom. Nudi informacije preko odseva na vetrobranskem steklu. Sredinska konzola je prejela temeljite spremembe in nudi 6.5-palčni zaslon kot tudi nov programski iDrive 5.0 info-zabavni sistem, ki ga je moč najti v najprestižnejši BMW seriji 7 in bo sedaj uporabljen tudi v ostalih modelih BMW vozil. Uporaba navigacijskega sistema je z novim sistemom enostavnejša in navidezno preprosta kot pri ostalih modelih BMW. Morda malce manjka le zaslon na dotik, ki pa je na voljo pri bolj prestižnih modelih vozil. Okolica konzole in deli armaturne plošče so prav tako opremljeni z notranjimi okrasnimi letvami lesa Fineline Anthracite za dodaten blišč.

                          SPECIFIKACIJE:
-Motor
Valji/ventili: 4/4
Delovna prostornina: 1.995 ccm
Hod/vrtina bata v mm: 90.0/84.0
Nazivna moč v kW (KM): 140kW (190KM)
Maks. navor: 400 Nm/1.750-2500
Kompresijsko razmerje : 16,5
Največja hitrost: 230 km/h
Pospešek: 7,8 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila: 1.720 kg
-Kolesa
Dimenzije spredaj: 225/45 R18
Dimenzije zadaj: 225/45 R18
-Poraba goriva
Mestna: 6.0–5.7 l/100 km
Vožnja izven mesta: 4.5–4.3 l/100 km
Kombinirana: 5.1–4.8 l/100 km
Emisije CO2: 133–126 g/km
Posoda za gorivo: 57 l
-Mere
Dolžina: 4824 mm
Širina [z ogledali]: 1828 mm
Višina: 1506 mm
Medosna razdalja: 2920

Nižje je značilna prestavna ročica, ki jo najdemo poleg sredinsko postavljenega okroglega upravljalnika funkcij. Tu je tudi dvižno naslonjalo za komolce, v katerem je brezžični polnilec pametnega telefona ter USB vhod. Info-zabavni sistem omogoča tudi bluetooth povezavo, zato lahko med polnjenjem svojega pametnega telefona poslušate in upravljate glasbo kar prek mobilnika. Poleg tradicionalnih varnostnih sistemov je vozilo opremljeno tudi z BMW sistemom klica v sili, senzorjem za dež, Start/Stop sistemom, zelo uporabne pa so tudi Surround View kamere, ki snemajo preko sprednjega odbijača v področje na levi in desni strani, ki ju z voznikovega sedeža ne vidimo. Nudi tudi vzvratno kamero in pogled kamer med parkiranjem v ptičji perspektivi.

Vsi ti varnostni in pomožni sistemi zelo prav pridejo še posebej na mestnih ulicah, kjer je serija 3 Gran Turismo kar precej veliko in težje okretno vozilo. Kljub temu pa se lepo znajde s pomočjo vseh senzorjev, ki opozarjajo na bližajočo se nevarnost. Sicer se to ne dogaja kaj pogosto, saj vozilo nudi širok in velik pregled nad okolico tako spredaj kot zadaj. Osebno mi je zelo všeč dejstvo, da se na zadnje sedeže brez težav vkrcajo tudi trije potniki in je kljub temu v prtljažniku še vedno 520 litrov prostora z dvižnim dvojnim dnom, ki ima hidravlično dvigalko. Prtljažnik se odpre s pritiskom na gumb ali pa z gibom noge pod zadnjim odbijačem. Funkcionalno je posledično zelo uporaben, pravi čar pa se pokaže ob pritisku na plin.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW 320d GT - Gran Turismo FL - notranjost (7)

Vozilo poganja popolnoma nov štiricilindrski 2-litrski motor, ki proizvede 190 konjskih moči oziroma 140kW, ki preko xDrive pogona na vsa štiri kolesa pospeši vozilo do 100 km/h v 7, 8 sekundah. To je impresiven čas, glede na to, da gre za vozilo, ki tehta 1720 kg in ima manj kot 200 konjskih moči. Za vso to moč in nastavitve podvozja pa skrbi gumb ob prestavni ročici, ki omogoča prestavljanje v nastavitev Eco Pro, Comfort, Sport in Sport Plus. Seveda sem ob pogledu na nastavitev Sport Plus nemudoma pomislil, zakaj bi tako veliko vozilo potrebovalo gumb za športni način vožnje, vendar je bila razlika med vožnjo skozi hribovite zavoje v načinu Comfort ali Sport Plus več kot očitna. Tam se je odlično odrezal tudi xDrive pogon, saj ne dovoli niti malenkostnega nenadzorovanega zdrsa pnevmatike.

Učinkovito pospeševanje, udobna vožnja in veliko prostora se z čudovitimi zunanjimi linijami več kot ujemajo, zato je naslednja informacija še toliko bolj prijetna. Ker gre za najmanjši dizelski agregat, ki je na voljo z xDrive pogonom na vsa štiri kolesa, je temu primerna tudi poraba goriva. V naselju se povprečna poraba tako dvigne tja do 6 l/100km, medtem ko je na avtocesti pravi “šparovček”. S previdno vožnjo porabi med 4, 3 in 4, 5l/100 km, kar je za GT vozilo prav toliko, kolikor bi si želeli. Cena za tega prestižnega potovalca se začne pri 45.550 €, z vso opremo, kot jo je imel testni primerek, pa se cena povzpne do 64.481 €, kar je zelo podobno cenam nemških rivalov.

Fotograf: Jan Gregorin

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code