BMW z najnovejšim športnim terencem, ki sliši na ime X2, ponosno vstopa v segment, kjer so kupci željni trendovskih športnih terencev.
Zunanjost
9
Notranjost
6
Ergonomija
9
Udobje
6
Zmogljivost
9
Vozne lastnosti
8
Oprema
9
Cena
6

Resnično nemogoče si je predstavljati, da bi mestna življenska filozofija in spoštovanje do narave našla skupni imenovalec. Prav zaradi tega v zadnjih letih tako imenovani športni terenci dobesedno dežujejo kot gobe rastejo po dežju. Edina smiselna poteza bavarske znamke je torej bila, da se še sama loti trendovskega ”križanca” ali športnega terenca.

Prvi koncept so leta 2016 pokazali na pariškem avtosalonu, ki smo se ga tudi udeležili.

Konec oktobra lanskega leta pa so predstavili produkcijsko izvedenko.

BMW X2, najnovejši športni terenec v ponudbi znamke sicer že na prvi pogled prepriča s svežim in razburljivim videzom, k temu seveda pripomore tudi atraktivna barva zunanjosti Galvanic Gold, v katero je bil odet testni primerek. V najhitreje rastočem segmentu, ki se skorajda iz dneva v dan veča, je slednje izredno pomembnega pomena. BMW oblikovalci so zato imeli veliko dela in uspelo jim je nemogoče. Če smo prej govorili, da so si vsa BMW vozila zadnjih časov na bežen pogled podobna, je zgodba pri X2 povsem drugačna. Zato lahko oblikovalcem le čestitamo, saj so uspeli ohraniti tradicionalne oblikovalske smernice znamke in jih preleviti v drzno in privlačno karoserijo. Velja pa omeniti dejstvo, da bo novi X2 tako privlačen le, če ga boste opremili z dodatnim paketom zunanjosti M Sport X, ki stane dodatnih 6.800 evrov (Na voljo je še Basic in M sport).  Vse to pa bi bilo kmalu zaman, če se dizajnerji ne bi posvetili zanimivi barvni paleti. Verjetno prvič v zgodovini znamke so na voljo tako atraktivne barve, ki bodo modelu in posledično tudi znamki zagotovili kupce segmenta športnih terencev kjer videz predstavlja vse. Med bolj atraktivne barve recimo spadajo: Galvanic Gold, Misano Blue, Sunset Orange, Mediterranean Blue, Sparkling Storm Brilliant Effect, Mineral White, Black Sapphire in Glacier Silver. 

V primerjavi z X1 je za dobrih osem centimetrov krajši. Sode številke z oznako X praviloma nakazujejo na bolj atraktivno podobo. Za X4 in X6 že vemo, da ciljata na kupejevsko silhueto, a X2 je drugačen od vseh predstavnikov znamke. Ampak, ali bo vse to dovolj za odlične prodajne rezultate?

Verjetno je najbolj zanimiv del novega X2 prav njegova vsestranskost. Kljub temu, da se idealno znajde v mestnem vrvežu (pločnike bo premagoval brez težav), mu tudi lažje neutrjene poti po gozdnih pustolovščinah ne predstavljajo večjih problemov. Tu seveda pomaga napredni štirikolesni pogon xDrive, s katerim je bil opremljen naš testni primerek. Mnogi bodo pričakovali višje sedenje, a ravno zaradi dokaj ne-terenske oddaljenosti od tal, ki meri le 18 centimetrov bodo morda nekoliko razočarani. X2 ni terenec in ima v primerjavi s konkurenti nižjo oddaljenost od tal. V testnem primerku se je pod motornim pokrovom vrtel najmočnejši 2,0-litrski turbo dizelski motor, ki razvije 231 konjskih moči in 450 nevtonmetrov navora. Pogonski sklop je združeval tudi klasični osem-stopenjski samodejni Steptronic menjalnik, ki nalogo opravlja suvereno, a bi se mu lahko inženirji nekoliko bolj posvetili in ga posodobili tako, da bi bolje sodeloval z najmočnješim dizelskim motorjem. Karakter zunanje podobne se odlično sklada s pogonskim sklopom, saj le-ta zagotavlja nadpovprečne zmogljivosti in je po mojem mnenju prava izbira. S pospeškom do stotice v 6.7 sekunde je na cesti hitrejši od večine ostalih avtomobilov, pri tem pa po tovarniških podatkih porabi varčnih 5,1-5,3 litra na 100 prevoženih kilometrov. Medtem, ko je na testnem krogu povprečno porabil vsaj liter in pol več, je to še vedno odličen rezultat. V ozračje na sto prevoženih kilometrov odda 133-139 gramov ogljikovega dioksida.

Še ena stvar, ki X2 loči od ostalih modelov v ponudbi znamke, je zanimiv logotip znamke na boku. Čeprav bi morda sklepali, da so se ga odločili namestiti tja zaradi tega, ker marsikomu na prvi pogled ne bo ravo jasno, da gre za BMW, bi bilo to zmotno. Logotip na zadnjem stebričku se zgleduje po športnih in kupejevskih BMW vozilih iz prejšnjega stoletja (na primer BMW 3.0 CSL in 2000 CS). Verjetno vas sedaj zanima, če je tudi novi X2 kaj bolj športen? Na to vam lahko odgovorim, da ne, a ima hitro odpeljane zavoje vseeno raje kot skorajda vsi ostali konkurenčni športni terenci. V primerjavi z X1 na cesti brez dvoma deluje bolj suvereno, nagibanja karoserije v ovinkih je manj in vse deluje bolj togo – dinamično. Vse to je verjetno tudi zaradi ne tako terenske oddaljenosti od tal in relativno nizkega težišča. Se pa tukaj pojavi tudi problem. Dejstvo je, da se vozniki X2 ne bodo hitro lotevali zavojev, zato je podvozje žal preveč športno trdo. K temu seveda pripomorejo tudi ogromna 20-palčna aluminijasta platišča, ki so mimogrede zelo lepa. Na vsakodnevnih vožnjah in daljših poteh bo udobje trpelo, izbira ”comfort” voznega načina pa v blažilnikih (opazno) ne spremeni blaženja vzmetenja. Osnovan je na UKL platformi, katero uporabljajo različni BMW in MINI modeli.

Ko govorimo o notranjosti, težko rečemo, da bi jo lahko ergonomsko izboljšali, izraža pa tudi brezkompromisno visoko stopnjo tehnologije. Vsekakor se opazi pridih prestiža in skrbno izbranih materialov, ki zagotovijo prijetno atmosfero v notranjosti. Prav zagotovo se bodo nekateri spraševali, če sedijo v dražjem avtomobilu kot sicer. V notranjosti sem se takoj počutil domače, saj je zasnova armaturne plošče podobna tisti iz X1 in serije 2 Active ter Gran Tourer, kar pa na žalost pomeni, da ni preveč razburljiva. Testni primerek je bil opremljen z usnjem Dakota s perforacijo Oyster / Grey poudarki za dodatnih 1.437 evrov, ki razbije monotonost sicer dokaj dolgočasne notranjosti. Notranjost se namreč ne sklada z drznim zunanjim oblikovanjem. Na vseh koncih se zdi, da so se preveč posvečali k prirejenem športnem občutku voznika, osrednji del armaturne plošče je namreč nagnjen k vozniku, pa tudi sedeži kažejo športni pridih. V notranjosti bi si želeli tudi kakšno odlagalno mesto več. Potniki v drugi vrsti bodo poleg trdega vzmetenja občutili tudi primankljaj prostora za kolena in dokaj majhno površino stranskih stekel. No, seveda lahko X2 opremite tudi s panoramskim strešnim steklom, ki je seveda električno upravljiv in ga toplo priporočam. Slednje vas bo stalo 1.381 evrov. Prtljažnik je v primerjavi z X1 izgubil skoraj 40 litrov in sedaj meri povprečnih 470 litrov. Za bolj osebni poudarek pri oblikovanju pa je na voljo bogata izbira dekoracijskih elementov in vrst oblazinjenja.

Nobena skrivnost ni, da je bil testni primerek res bogato opremljen. Med bolj zanimivo dodatno opremo smo našli (vsa oprema ni našteta) M zadnji spojler za 243 evrov, 20-palčna M lita aluminijasta platišča Double-Spoke 717 M za 939 evrov, First Class ugrade paket za 1049 evrov, ki pa vključuje ogrevana prednja sedeža, električno nastavitev prednjih sedežev s spominom za voznikov sedež, avtomatsko zatemnitev notranjega vzvratnega ogledala in paket zunanjih ogledal. Prav tako je bil opremljen z Harman Kardon zvočnim sistemom za 644 evrov, Business Class paket za 1516 evrov, Driving Assistant Plus sistemom asistenčnih pomagal za 695 evrov, brezžično polnjenje mobilnih naprav za 442 evrov in pa paketom Inovacij, ki med drugim vključuje tudi ”head-up” zaslon za dodatnih 3.203 evrov.

V kolikor boste testirano različico 25d xDrive iskali v slovenskem konfiguratorju boste žal razočarani, saj je bil zaradi postopka, ki bo zagotovil ustreznost s standardom WLTP zaenkrat odstranjen s ponudbe. Standard WLTP (WLTP pomeni “Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure”) bo zagotavljal bolj realne vrednosti porabe goriva in emisij izpuha.

Torej, na koga BMW z novim X2 sploh cilja? Vsak model v ponudbi znamke ima svoje poslanstvo in svojo ciljno publiko. Vsekakor ga bodo hitro vzljubili vsi mladi in tisti, ki imajo veliko željo po izstopanju (ter se počutijo mlade). Ni težko ugotoviti, da je pri novem X2 zaradi inovativnih in dovršenih rešitev pri kratici SUV (prevelik) poudarek na prvi črki, športu (čeprav X2 kljub vsemu ni športnik, to namreč le želi biti). Želeli bi si le več udobja in pa bolj drzno notranjost. Ko se zavedamo, da je cena testnega primerka, kljub bogati opremljenosti relativno visokih 67.063 evrov, pa začnemo premišljevati o alternativah. Najcenejši novi BMW X2 stane 34.500 evrov, najmočnejša testna različica 25d xDrive pa je na voljo od dobrih 53 tisoč evrov naprej. Skorajda vsi konkurenčni športni terenci so v osnovni različici cenejši, v ponudbi znamke pa lahko izberemo celo večji, udobnejši in bolj praktičen X3 za slabih 12 tisoč evrov več (za dobrih 46 tisočakov dobimo različico 18d). Seveda pa v kolikor iščete vozilo s katerim boste izstopali in se bodo za vozilom obračali radovedni pogledi mimoidočih, težko najdete kaj bolj atraktivnejšega, kljub morda nekoliko visoki ceni.

Specifikacije

Motor
Valji/ventili
4/4
Delovna prostornina
1995 ccm
Hod/vrtina bata v mm
90/84
Nazivna moč v kW
170 kW
Nazivna moč v KM
231 KM
Maks. navor
450 Nm
Kompresijsko razmerje
16,5
Največja hitrost
237 km/h
Pospešek
6,7s od 0-100 km/h
Masa praznega vozila
1.660 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
225/55 R17 97W
Dimenzije zadaj
225/55 R17 97W
Poraba goriva
Mestna
5,9-5,7 l/100 km
Vožnja izven mesta
4,9-4,7 l/100 km
Kombinirana
5,3-5,1 l/100 km
Emisije CO2
139-133 g/km
Posoda za gorivo
51 l
Mere
Dolžina
4360 mm
Širina
1824 mm
Višina
1526 mm
Medosna razdalja
2670 mm
Cena
Osnovna cena
53.100 €
Cena testnega
67.063 €
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Jan Gregorin

1 komentar

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code