BMW je podjetje, ki ne spi. Kako bi le lahko, ko jo obkroža tako močna konkurenca. A Bavarci se še posebej odlikujejo po inovativnosti in izjemnih ter naprednih motornih enotah. Takšno inovativno vozilo z dovršenim in presenetljivim motorjem je vsekakor tudi BMW X6 M50d.
Zunanjost
10
Notranjost
9
Ergonomija
10
Udobje
9
Zmogljivost
10
Vozne lastnosti
10
Oprema
10
Cena
6

Kaj želimo izpostaviti z inovativnostjo? Verjetno se bomo strinjali, da je BMW X6 posebne sorte. Kot prvo seveda izstopa njegov inovativni izgled, ki ga je BMW s prvo generacijo modela X6 uvedel na trg. Kupejevsko oblikovana karoserija na visoko dvignjenem podvozju? Sprva se je zdela »inovacija« vse prej kot prava odločitev mojstrov iz Münchna, saj ljudstvo avtomobila ni sprejelo s takšno vnemo, kot bi si BMW želel. Karoserija, ki je spominjala na kupeja, marsikomu nikakor ni ustrezala na visoko podvozje. Sprva je bil avtomobil res pravi posebnež in izobčenec, sčasoma pa se je izkazalo, da je BMW X6 s svojo unikatnostjo osvojil srca kupcev ter konkurence, ki je uspešno oblikovanje začela kopirati. Konkretno imam v mislih Mercedes-Benz model GLE Coupe in GLC Coupe, ki sta na trg prišla po težkem preboju prve generacije BMW X6. Tudi sam sem bil sprva skeptičen glede uspeha prve generacije BMW X6, a v relativno kratkem času mi je prirasla k srcu. Z novo generacijo je BMW popravil svoj ugled. Avtomobil take oblike je bil že uveljavljen, lepši izgled pa je kupce prepričal, da je X6 tisto prav. Vsaj, kar se izgleda tiče.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW X6 M50d - zunanjost (25)

BMW pa je, kot rečeno, izvrsten še na enem področju. Znova in znova presenečajo z izjemnimi presežki na področju motornih enot. Med slednje vsekakor sodijo 3,0-litrska vrstna šestvaljna enota B58, ki je prejela naziv motor leta 2016; v veliki prestižni limuzini M760Li xDrive se je spet pojavil veliki 6,0-litrski V12 s kar 610 konjskimi močmi, nedavno so inženirji predstavili še presežek, kar se tiče števila turbin, saj so v serijo 7 z oznako 750d namestili motor s kar štirimi turbo polnilniki. Tudi oznaka M50d se lahko pohvali z enim najbolj izvrstnih BMW motorjev. Ta sicer premore »le« 3 turbine, vendar je moči kljub enormni teži ter velikosti vozila več kot dovolj.

Natančneje X6 M50d poganja 3,0-litrski vrstni šestvaljni dizelski agregat. Kot rečeno, mu pri dovajanju moči pomagajo tri turbine. Slednje so zaslužne za osupljive številke, ki jih motor s pomočjo inteligentnega štirikolesnega sistema xDrive razporeja med vsa štiri kolesa, odvisno od trenutne potrebe. Natančneje motor razvije 381 konjskih moči in pa mogočnih 740 Nm navora.

Posebnosti posebneža pa se tu še ne končajo. Le-tega namreč pomaga razviti ekipa oddelka M, kar pomeni, da se z avtomobilom ukvarjajo ljudje, ki sicer izdelujejo in razvijajo športno naravnana vozila. V samo floto M Performance vozil sodijo M140i, M240i, M550d, M550i, X4 M40i, X5 M50d, X6 M50d ter M760Li. Prav vsa našteta vozila so znana kot velik približek pravim M modelom in tudi X6 M50d je dokazala, da ji je športen značaj v krvi.

Kupejevska SUV šestica M50d je kot drugi avtomobili M Performance opremljen s serijskim paketom M Sport. Poleg M športnega podvozja obsega oprema tudi paket M Aerodynamics. Slednji med drugim nudi večje vstopne odprtine za zrak v podaljšanem sprednjem odbijaču, ki učinkoviteje hladijo motor, in kontrasten difuzor na zadku. Vendar avtomobili M Performance nudijo še veliko več: zunaj in znotraj imajo na voljo ekskluzivno opremo, ki jih jasno loči od serijskih modelov. Optično in tehnično odlično opravljajo svojo vlogo kot avtomobili, ki so primerni za vsakodnevno uporabo in imajo velike rezerve adrenalina. S tem zapolnijo vrzel med najmočnejšimi serijskimi modeli in avtomobili z visoko zmogljivostjo oddelka BMW M.

Da se izjemna moč motorja suvereno pretvori v vozno dinamiko, je veliki SUV opremljen s posebnimi nastavitvami podvozja. Sem se prištevajo individualno konfigurirana sistema vzmetenja in blaženja ter specifična elastokinematika za sprednjo premo. Pri X6 M50d za to skrbi prilagodljivo podvozje z integriranim dinamičnim nadzorom blažilnikov za natančno obvladljive voznih lastnosti.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW X6 M50d - zunanjost (26)

Žal pa vozne lastnosti nekoliko kvarijo široke pnevmatike, ki sicer poskrbijo za izjemen oprijem na suhem cestišču, večjo stabilnost vozila ter fenomenalne pospeške, se pa vozne lastnosti drastično poslabšajo na mokri, poledeneli in zasneženi podlagi. Takrat tudi inteligentni sistem xDrive ne uspe kljubovati razmeram na cesti in veliki masi, ki jo premore vozilo. Če povem v številkah, pnevmatike na zadnjih kolesih v širino merijo kar 315 milimetrov, kar je velik strošek ob nakupu novih ter ne preveč pametna poteza za izbiro zimskih pnevmatik. Imajo pa takšne velike ter široke pnevmatike poleg oprijema na suhi podlagi dobro lastnost – na takšnem velikem in adrenalinsko naravnanem vozilu izgledajo izvrstno!

Tokrat se bom poleg izvrstne mehanizacije še posebej osredotočil na opremo, s katero je bil velikan opremljen. Je vsa tehnologija v takšnem vozilu res potrebna? Že brez razčlenjevanja lahko povem, da marsikateri dodatek ni nujno potreben, vendar v avtomobil s takšno močjo, prestižem in vizualnim nastopaštvom pač sodijo.
BMWBLOG - BMW TEST - BMW X6 M50d - notranjost (1)

Med prve, v avtomobilih do sedaj precej redke dodatke, sodi BMW Night Vision kamera z dinamični žarometi in funkcijo prepoznavanja oseb, ki je izredno uporabna in potrebna dodatna oprema. Seveda se da nemoteno voziti tudi brez omenjenega dodatka, vendar v močni temi ter meglicah bistveno pripomore k varnosti pešcev ter drugih živih bitij. Cena te napredne tehnologije je sicer relativno visoka (2.511 €), vendar je pomoč le-te zelo zaželena in potrebna. Za izjemno vidljivost skrbijo fenomenalni prilagodljivi LED žarometi z asistentom za dolgo luč in prav to je kos dodatne opreme, ki bi ga vsakemu bodočemu kupcu definitivno priporočal. Izjemen svetlobni snop LED svetil poskrbi za resnično dobro vidljivost v primerjavi s ksenonskimi, sploh pa halogenskimi svetlobnimi telesi. Med napredne dodatke, ki so mi bili še posebej všeč, so prilagodljivi LCD merilniki, ki se prilagajajo glede na izbran vozni način (ECO PRO – modro obarvani, COMFORT – črno obarvani, SPORT in SPORT + – rdeče obarvani).

Prav tako se na LCD zaslonu pred voznikom izrišejo vse potrebne informacije, prav te pa se vozniku prikazujejo tudi projicirane na vetrobransko steklo, kamor jih priskrbi nenujni, a za varnost in udobno vožnjo spet močno zaželen Head-Up projektor. Zelo prijetni dodatki v tem testniku so bili vsekakor gretje sedežev v prvi ter drugi vrsti, ki sicer niso življenjsko nujni, vendar avtomobilu s ceno preko 100 tisočakov še kako pristojijo . Edina zares nepotrebna, a v zimskih mesecih za nežne roke zaželena dodatna oprema je gretje volanskega obroča. Da se vozilu primerno razvajajo tudi ušesni bobniči, skrbi eden boljših visokokakovostnih zvočnih sistemov na trgu, Bang & Olufsen.
BMWBLOG - BMW TEST - BMW X6 M50d - notranjost (20)Poleg napredne tehnologije, ki jo X6 M50d ponuja, moram posebej pohvaliti paket športno naravnanih dodatkov ter tehnologije, zaradi katere je avtomobil kljub svoji veliki teži izjemen športnik, ki se nevarno približa voznim lastnostim pravega športnega kupeja. V ta paket spada prilagodljivo M podvozje, M Servotronic, Steptronic športni menjalnik, štirikolesni pogon xDrive, športna sedeža spredaj ter M usnjen volan.

Vsa oprema pa je precejšen zalogaj predvsem iz finančne plati, saj dotični avtomobil po zaslugi dodatne opreme iz osnovne cene 102.900 evrov naraste na kar 135 everskih tisočakov.

Celostna izkušnja z BMW X6 M50d je bila vrhunska, saj avtomobil sprva daje vtis velikega, težkega ter nerodnega križanca med kupejem ter mestnim terencem. A X6 M50d ima zaradi svoje športne žilice nekaj več kot navedeno. Je polovični terenec, oblikovno pravi kupe, karakter pa je povsem športen, seveda z dizelski pridihom, ki pa razen zvoka navduši na vseh področjih. Če vam žrtvovanje prostora v nekoliko manjšem prtljažnem prostoru v zameno za lepo obliko ter kupejevsko aerodinamiko ne dela problemov, je M Performance BMW X6 M50d pravi športno-terenski križanec, ki se ne ustraši niti nekoliko zahtevnejšega dirkaškega ali terenskega okolja.

Specifikacije

Motor
Valji/ventili
6/4
Delovna prostornina
2.993 ccm
Hod/vrtina bata v mm
90,0/84,0
Nazivna moč v kW
280 kW
Nazivna moč v KM
381 KM
Maks. navor
740 Nm
Kompresijsko razmerje
16,0
Največja hitrost
250 km/h
Pospešek
5,2 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila
2.260 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
275/40 R20
Dimenzije zadaj
315/35 R20
Poraba goriva
Mestna
7,2 l/100 km
Vožnja izven mesta
6,3 l/100 km
Kombinirana
6,6 l/100 km
Emisije CO2
174 g/km
Posoda za gorivo
85 l
Mere
Dolžina
4909 mm
Širina
2170 mm
Višina
1702 mm
Medosna razdalja
2933 mm
Cena
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Jan Gregorin

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code