Potepanje z BMW R 1250 GS Exclusive, letnik 2019, prinese pričakovane užitke, vseeno pa tako preseneti, da se vprašaš, kaj je mogoče pri tem motociklu še izboljšati.
Izgled
8
Ergonomija
10
Udobje
10
Vozne lastnosti
9
Zmogljivost
10
Oprema
10
Cena
7

O tem motociklu je težko napisati kaj novega, kaj takšnega, kar ne bi pričakovali vsi, ki to, verjetno najbolj emblematično linijo bmw-jevih dvokolesnikov dobro poznajo, in tudi tisti, ki o jahanju na bavarskem superžrebcu le razmišljajo ali pa sanjajo. Preprosto nima šibkih točk, kakšna, mogoče, drobna, se po intenzivni testni vožnji pokaže kot zgolj začasna in terja od uporabnika nekoliko prilagajanja brez posebnega napora.

Vožnjo z najnovejšim GS-om bi lahko primerjal z dobrim rock komadom: omogoča trden ritem, lahko je punkerski, s hitrim pretikanjem prestav navzgor in navzdol, a ne bo zaplesal izven dirigirane smeri. Lahko je bluesovski, v lenih obratih, pa bo v šesti prestavi pri hitrosti 60 kilometrov na uro, na cestni čistini povlekel proti obzorju tam do 220 na uro tako lepo, da si ne boš mogel pomagati, da ne bi sprostil iz sebe navdušenega krika: “Jaaaaaa!” Medtem poje Akrapovičev izpuh, s katerim je bil opremljen testni bavarski hrust, svojo pesem, tisti nenehni “bluumbluum”, ki te spodbuja, da še lepše dodajaš in odvzemaš plin, da bi lahko poslušal še več teh zadovoljnih izpušnih vetrov.

Zmerno sem ga gonil po ovinkasti cesti proti Bohinju, s sovoznikom zadaj, malo sva bluzila, ko se je nabrala mini kolona z avtodomom na čelu, ob pravi priložnosti pa sva kot za stavo prehitela vsako vozilo posebej. Kot je povedal gospodič za mano, je sedel odlično udobno, v vsakem trenutku mu je motor povedal, kam in koliko naj se nagne in nikoli ga ni prešinil občutek negotovosti. Ah da, peljal sem tudi sopotnico, na Gorenjsko, zamujala sva na kosilo in čeprav mi je zabičala, da ne smeva voziti več kot 110 na uro, sem prekršil do 140. V bistvu ni opazila. To je lahko nevarno: čeprav je motocikel v vseh situacijah zanesljiv, te z lahkotnostjo, s katero ga voziš, mimogrede zavede v prehitro drvenje. Včasih si je zato dobro nastaviti tempomat, večkrat ošiniti zelo pregleden zaslon, uporabiti ergonomsko odlično oblikovane tipke, s katerimi nastavljaš različne funkcije in prebiraš informacije, ter na primer umiriti strasti s preklopom modula dinamične vožnje na “navadno” cestno.

Vozil sem se zjutraj ob reki Mirni skozi kratke zaprte ovinke, po temnem in vlažnem asfaltu in GS je z elektroniko proti zdrsu in odlično-odločnimi zavorami nalogo opravljal brezhibno. Skozi Melanijino Sevnico sva nadaljevala proti Lisci po spodobno strmi in ozki cesti, na kakšnem ovinku je prežalo za lopato grušča, vse je šlo skozi brez incidenta. Proti Ljubljani sva se vračala skozi Zidani most, do Trbovelj je cesta ena sama prispodoba infrastrukturnega rovtarstva. Vroče kot pes, avtomobilov kot toče pa se je še vedno dalo uživati v vožnji. Pred Ljubljano je prišla naproti nevihta, močna, takšna kot si jo pregreti motorist v resnici želi. Ustavil sem, s podplatom podrsal po cesti, mastno zdrsljiva, preklopil na modul “dež” in do Ljubljane peljal kot gospod. Po višini nastavljiva šipa je pobrala večino padavin, malo sem bil moker v čevlje in očala.

Na poti na fotografiranje sem nevede padel v povsem razkopano cesto skozi Cerklje in domačin mi je svetoval, naj grem kar čez polje. Motor je na razdrapanem kolovozu tako oživel, da sem se med vračanjem v Ljubljano namenoma izgubil čez njive, trave in gozdičke. Našel sem se nekje okoli Valburge (Smlednik) in samo tema je preprečila, da se ne bi odpeljal še na Šmarno Goro. Čeprav bi bila tudi to mala malica.

BMW R 1250 GS Exclusive je nevaren motor. Z njegovim odličnim (nastavljivim) vzmetenjem, morjem navora, 136 konji, “quick shift” samodejnim prestavljanjem brez uporabe sklopke in popuščanja plina, ki pride zelo prav na slabi podlagi, te prime, da bi porušil vse mostove za seboj in se šel vagabunda. In vse to pri porabi nižji od 6 litrov na 100km. Sicer je med prvo, drugo in tretjo prestavo quickshifter zelo grob, poskoči kot živčna kobila, ampak tudi prav, te vsaj spomni, kaj imaš med nogami.

Specifikacije

Motor
Tip
Air/liquid-cooled 4-stroke flat twin engine, double overhead camshaft, one balance shaft and variable engine timing system BMW ShiftCam.
Delovna prostornina
1254 ccm
Nazivna moč v kW
100 kW
Nazivna moč v KM
136 KM
Maks. navor
143 Nm
Kompresijsko razmerje
12,5:1
Največja hitrost
Več kot 200 km/h
Masa praznega vozila
249 kg
Dovoljena skupna masa
465 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
120/70 R 19
Dimenzije zadaj
170/60 R 17
Zavore
Zavore spredaj
Dual floating disc brakes, 4-piston fixed calipers, diameter 305 mm
Zavore zadaj
Single disc brake, diameter 276 mm, dual-piston floating caliper
Poraba goriva
Posoda za gorivo
20 l
Mere
Dolžina
2.207 mm
Širina z ogledali
953 mm
Višina brez ogledal
1430 mm
Cena
Osnovna cena
16.990 €
Cena testnega
21.930 €
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Klemen Jeram

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code