Problem pomankanja zvoka se je začel pojavljati že ob začetku predstavitve MINI E trial vozil. Zvok avtomobila mioidoče opozori, da se vozilo približuje in jim zagotovi dovolj časa, da ustrezno odreagirajo, brez le tega so pešci na vozilo manj pozorni. Posledično je zmanjšana tudi varnost na cesti.

Ker smo z desetletji uporabe bencinskih in dizelskih motorjev postali navajeni na zvok motorja, ki nas pomaga opozoriti na prihod avtomobila in nas zavaruje pred nesrečami, je težko dojemati vozila, ki zvoka enostavno nimajo. Trenutno morda to še ni tako velik problem, saj električnih vozil v prometu še ni toliko, vendar z vsakim letom problem narašča. Kaj lahko naredijo izdelovalci avtomobilov, da bi pešce zavarovali?

V nekaterih državah so se zakonodajalci že odzvali na potencialni problem s pripravo zakonov, ki bojo določali ali/kakšen morajo imeti električni avtomobili zvok. Namen oddajanja umetno proizvedenega zvoka je opozoriti mimoidoče, da vozilo prihaja v njihovo smer, oziroma vozniku zagotoviti, da pešcev ne ogroža. Trenutno v Nemčiji ni še nobenih zakonov glede oddajanja zvoka, zato so vozila kot je npr. BMW i3 zelo tiha do določene hitrosti, nad to hitrostjo pa se jih sliši večinoma zaradi zračnega upora in vetra.

Za tiste, ki nočejo tihih električnih vozil je pri BMW i3 in i8 možno dokupiti posebno opremo: “Audible Pedestrian Protection”, ki deluje do hitrosti 30 km/h z zvokom, ki spominja na turbinski motor. Ob zagonu je zvok aktiven, če želimo tišino pa ga je možno izklopiti enim samim gumbom. Predvidevamo lahko, da bodo pri BMW v prihodnosti ponudili možnost umetnega zvoka ne samo i-modelom, temveč tudi ostalim vozilom, ki jih je možno voziti samo na električni pogon. Naslednji kandidati so plug-in hibridi kot sta npr. BMW X5 eDrive in BMW Active Tourer hibrid serije 2.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code