V današnjem članku bom naredil pregled nad dizelskimi motorji v BMW serije 5 E60/E61. Ti motorji so tehnično gledano že znani iz serije E39, saj vsa tehnologija sloni na motorjih iz serije E39. Veljajo za zanesljive, seveda pa imajo nekaj težavic, ki jih bom opisal spodaj.

Pregled dizelskih motorjev v E60/E61:

Motor M47TÜ2: Vgrajevali so ga v 520d od leta 2005 do septembra 2007. Ima težave z turbopolnilnikom, sicer pa je zelo soliden motor!

 

  • 520d – Šele od septembra 2007 naprej (NE od marca 2007, ko je bil uveden LCI = Facelift) se je vgrajeval novi motor N47. Sistem vbrizgavanja goriva je bil razvit popolnoma na novo, motor pa je v celoti iz aluminija. Poleg tega je bil deležen drugih modifikacij, kot je nov sesalni kolektor in popolnoma prenovljen izpušni sistem.

 

  • 525d

Motor M57TÜ (525D) vgrajevan od marca 2004 (uvedba EU4 norme) do marca 2007 (LCI/Facelift). Ta je imel novo razvit sistem vrtinčnih loput in novo razvite vbrizgalne injektorje (izboljšano sidrišče in izboljšani magnetni ventili), ki so hodu bata navzgor nudili bolj precizno vbrizgavanje goriva. Dobil je nov hladilnik povratnega voda izpušnih plinov, novo glavo motorja z povečanim premerom sesalnih kanalov in vgrajen je bil tudi filter za trdne delce (DPF). Vgrajeni so bili novi bati z povečano vdolbino na dnu bata, kar je prispevalo k boljšem vrtinčenju zmesi goriva in zraka, ter tako bolj homogeno delovanje motorja in izgorevanja izpušnih plinov. Vse novo razvite komponente pa se navezujejo na izkušnje preje vgrajevanega motorja M57TÜ z EURO 3 normo (do marca 2004). Ta motor ima izpušni kolektor , ki je izdelan iz nerjavnega jekla, in je s tem podvržen razpokam, sesalni kolektor pa je stalno puščal in to se je dogajalo vse do marca 2007!

Od marca 2007 (LCI/Facelift) se je 525d ponašal z novim motorjem M57TÜ2!

Vgradili so mu sistem za vbrizgavanje goriva prek Piezo injektorjev, popolnoma nov turbinski polnilnik, na novo razvito ročično gred (glavna gred), ki je iz lahke litine oz lahke kovine, nove ročične gredi iz lahkih kovinskih cevi, katere so se hidravlično razširili in jih tako prilagodili samim odmikačem. Prav tako so pri tem motorju pričeli vgrajevati trapezne ojnice. Gre za zelo robusten motor. V 525d je nameščen nov sesalni kolektor, ki ni podvržen puščanju oziroma je netesen, zato težav ni! Izpušni kolektor je od marca 2007 dalje iz litega železa, s čimer je odpravljena napaka pokanja materijala.

 

 

  • 530d – Od leta 2003 do marca 2004. Motor M57TÜ z zelo občutljivimi vrtinčnimi loputami v sesalnem kolektorju, izpušni kolektor iz nerjavnega jekla, ki je podvržen razpokam, netesen sesalni kolektor (stalne težave), ima še stare vbrizgalne injektorje goriva in nima hladilnika povratnega voda izpušnih plinov.

 

  • 530d – Od marca 2004 do septembra 2005. Še vedno je v uporabi M57TÜ motor s 218 KM, vendar  je bil deležen enake prenove kot 525d (EU4 motor). Opremljen je s filtrom trdnih delcev, dobil je tudi hlajenje povratnega voda izpušnih plinov in izboljšana sidrišča vrtinčnih loput v sesalnem traktu.

 

  • 530d – Od septembra 2005 do leta 2010 (ob uvedbi »START« gumba za zagon motorja). Motor M57TÜ2 so vgrajevali samo v 530d. Spremembe so že opisane zgoraj v rubriki 525D od marca 2007 dalje. Omenjeni motor nima nobenih posebnih težav. Od 525d se razlikuje le po tem, da med marcem 2005 in letom 2010 ni dobil novega sesalnega kolektorja, modificirana so le sidrišča vrtinčnih loput, tako da sesalni kolektor pri 530d od leta 2005 pa vse do 2010 še vedno pušča. Izpušni kolektor iz nerjavečega jekla je bil zamenjan z litoželeznim.

 

  • 530d – od marca 2007 dalje motor M57TÜ2 razvije 235 KM. Dodatno moč dosega z novim krmilnikom motorja.

 

  • 535d – od marca 2004 do marca 2007. Gre za M57TÜ motor z drugačnimi injektorji za vbrizg goriva, hlajenjem povratnega voda izpušnih plinov (AGR), filtrom trdih delcev (DPF) in drugimi spremembami za doseganje EURO 4 norme ter zmanjševanje porabe goriva in onesnaževanja. 535d ima prisilno polnjen motor preko twin-turbo sistema. To sta dva zaporedno vezana turbopolnilnika: manjši visokotlačni turbopolnilnik polni zrak do okoli 1800 vrt./min, nato pa pa se zavrti večji, nizkotlačni turbopolnilnik, ki zaradi svoje velikosti za delovanje potrebuje večji pretok izpušnih plinov. Med 2500 in 3000 vrt./min delujeta oba turbopolnika skupaj. Turbini sta krmiljeni preko treh loput: wastegate ventil ali obvodna loputa , polnilna loputa oziroma kompresorska loputa in loputa turbinskega koluta. Krmiljenje poteka v soodvisnosti vrtljajev in obremenitve motorja, deluje pa preko elektropnevmatskega pretvornika tlaka. Motor ima težave z netesnostjo sesalnega kolektorja in s pokanjem izpušnega kolektorja.

 

  • 535d – od marca 2007 (LCI) dalje je vgrajen M57TÜ2 motor z vbrizgavanjem goriva preko piezzo injektorjev in z novim motornim krmilnikom. Izboljšana sta turbinska polnilnika s prilagojeno pretočnostjo izpušnih plinov. Težava z netesnim ali počenim sesalnim kolektorjem ostaja, sicer pa motor drugih težav nima.

Povzetek:

Motorji veljajo za zelo robustne in zanesljive. Do uvedbe modela F10 so sesalni ter v nekaterih primerih izpušni kolektorji večna težava. Nekateri štirivaljni motorji imajo v primeru točenja nekvalitetnega dizelskega goriva težave z injektorji. BMWjeve dizelske motorje v modelu E60 odlikujeta relativno ugodno redno vzdrževanje in dolga življenska doba. Nakup je vsekakor priporočljiv, vendar pazite na vozila, ki se jih je zlorabljalo ter neprimerno vzdrževalo. Motor v 535d je znan po izredni odzivnosti in pri pospeševanju nariše nasmešek na obraz tudi največjim oboževalcem V8 bencinarjev.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code