Nihče ne more oporekati dejstvu, da je BMW ustvaril nekaj resničnih legend. Pa čeprav je večina teh bila ustvarjena v prejšnjem tisočletju, nekatere legende še vedno živijo na svetovnih cestah. Avtomobilov, kot sta E46 M3 in 1M Coupe, verjetno ni potrebno omenjati, saj sta vsakemu, ki vsaj malce pozna bavarsko znamko, že znana kandidata za lestvico slavnih.

Kaj pa ostali, ki se še nikoli niso povzpeli na seznam slavnih? Medtem ko večina navdušencev pozna te avtomobile, je tukaj seznam petih Bavarcev, ki po mojem mnenju nezasluženo potujejo pod radarjem.

5. I01 BMW i3

Glede na to, kako slaven je, težko rečemo, da je podcenjen. Vendar slava ni vedno enaka ljubezni. Večina navdušencev nad električno energijo meni, da je i3 ‘podhranjen’, nima dovolj dosega in nima dovolj tehnologije. BMW i3, bavarski električni pionir, zagotovo ni Tesla Model Kljub temu, da mu primanjkuje dosega, kakršnega si navdušenci nad ‘električarji’­ želijo, je bil BMW i3 dober avtomobil. Bil – ker se produkcija malega Bavarca ukinja. Če se uporablja pravilno, torej v takšnih okoljih, ter pod pogoji za katera je zasnovan, je pravzaprav odličen avto.

To ni avto za potovanje po stari celini. To je mestni avtomobil, ki je bil zasnovan kot tak; zasnovan za največ 80 kilometrov na dan brez dostopa do hitrega polnjenja. Če ga uporabljate tako, ga njegova majhna medosna razdalja, pametna postavitev zadnjega pogona, izredno lahka potniška celica iz ogljikovih vlaken in čudovita notranjost,  uvrščajo med najbolj zabavne in edinstvene male avtomobile, ki jih boste našli. Nobenega vprašanja ni; še zdaleč ni popoln. Je pa tudi veliko boljši, kot mu pripisujejo kritiki.

4. E36 serija 3

Serija E36 3, tudi več kot 20 let kasneje, ostaja eden najbolj podcenjenih BMW-jev v zgodovini. Čeprav cene E36 M3 vztrajno naraščajo, jih še vedno zasenčijo vozniki s ključi legendarnejših E30 M3 in E46 M3. Ironično je v tem času serija E36 3 prejela ogromno pohval skoraj vseh avtomobilskih novinarjev, ki so jo vozili.

Toda serija E36 3 se vozi odlično – k temu pa prispeva hidravlično krmiljenje, atmosferski vrstni šestvaljniki ter ročni menjalnik – v bistvu utelešenje tega, zaradi česar je vožnja s klasičnimi beemveji tako zabavna. Najlepše pa je, da vam sploh ni treba ciljati M3, da bi dobili vsestransko in zabavno (čeprav ne tako adrenalinsko) vozilo.

3. E75 BMW Z4 M

Čeprav kupeji divizije M nosijo skoraj šestmestne zneske, se redkokdaj roadster približa celo polovici tega. Kar je čudno – saj se mehansko ne razlikujejo in lahko bi rekli da izgledajo E46 M3 in je na voljo le z ročnim menjalnikom. Seveda so kupeji bolj zaželeni, saj imajo zaradi trde strehe nižje težišče. Toda večina voznikov ni dovolj izkušena, da bi jim to bilo sploh pomembno.

Posledično lahko najdete dostojen primerek Z4 M za manj kot dvajset tisočakov. To je fantastičen avto, ki zagotovo ponuja svoj del zabave.

2. E32 serija 7

Serija E32 7 skoraj nikoli ni na vrhu najbolj zaželenih BMW-jev. Eden od mojih razlogov je, njen pogonski sklop. V kombinaciji z ročnim menjalnikom in ikoničnim M30B35 vrstnim šestvaljnikom, 735i ponuja vse, kar bi si kdaj želeli od BMW-ja. In razmislite; avto je le nekaj centimetrov daljši in širši od trenutne serije G20 3, primerki pa lahko tehtajo do tudi 100 kilogramov manj kot trenutna serija 3!

In zagotovo ne bo zmagal na dirkah in verjetno ne bo navdušil prav veliko občinstva na progi. Konec koncev je avto star trideset let. Ampak to je BMW stare šole. Prav tako je redkost, da boste za enega od teh, našli v popolni formi ter plačali več kot deset tisočakov. Niso tako zahtevni, zato so ena redkih najbolj ohranjenih skrivnosti za navdušence.

1. F06/F12/F13 BMW M6

Serija FX M6 se je s tega seznama uvrstila med najbolj podcenjene sodobne BMW-je. Je presenetljivo tudi eden najhitrejših. Motor z oznako S63 predstavlja “osmaka”, ki je s paketom Competition primeren za kar 600 »konjskih« moči. Od mirovanja do 100 kilometrov na uro potrebuje manj kot 3,8 sekunde in model je bil na voljo celo z ročnim menjalnikom (čeprav ga je dandanes težko najti). Poleg tega je na voljo v treh različnih oblikah – kot Cabrio, Coupe in Gran Coupe. Prav tako, če ste v položaju za nakup športnih avtomobilov, modeli BMW M6 niso najdražji – presenetljivo dobre lahko dobite že za manj kot 40 tisočakov. Ni slabo za avto, ki je v avtohiši zahteval šestmestno številko!

Ampak to še ni vse! Menjalnika SMG3, ki je bil umeščen v prejšnjo generacijo M6, ni več – namesto tega ga je zamenjal zanesljivejši sedemstopenjski M-DCT (dvosklopčni avtomatski menjalnik). 20-palčna platišča so bila pogosto izbrana kot dodatna možnost, ki jo boste verjetno našli na večini najdenih primerov. Na voljo so bile tudi karbonsko keramične zavore, tako da se lahko na progi dosledneje ter varneje ustavite in poleg tega prejmete še nenehno škripanje na ulici. Zmaga?

To je hiter pogled na pet najbolj spregledanih BMW-jev. Verjetno jih kar nekaj manjka – kateri avtomobili bi po vašem mnenju morali priti na seznam?

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code