Na testu smo imeli najmočnejšo različico BMW X4, ki se glede na naša opažanja upira zakonom fizike.
Zunanjost
10
Notranjost
10
Ergonomija
10
Udobje
7
Zmogljivost
10
Vozne lastnosti
10
Oprema
8
Cena
7

BMW X4 je relativno nov bavarski model, saj je trenutno na trgu šele druga generacija. Gre za nekakšno manjšo izvedenko začetnika segmenta kupejevskih cestnih terencev – BMW X6. Lahko pa bi ga poimenovali tudi kar BMW X3 coupe, saj si s slednjim deli praktično vse razen zunanje oblike. Vseeno pa je BMW šele v tej generaciji model ponudil tudi svojemu BMW M oddelku, saj je povpraševanje po visoko zmogljivih cestnih terencih čedalje večje in ima zato tak projekt končno tudi finančni smisel. Tako se je ‘rodil’ BMW X4M, ki odgovarja na vprašanje, ki ga ni nihče zastavil, a ni zato nič manj impresiven.

V BMW X4M se namreč pod pokrovom motorja vrti povsem novi 3,0-litrski vrstni šestvaljnik s kodno oznako S58, ki ponuja vpogled v pogonski sklop naslednje generacije BMW M3 in M4. Motor smo sicer spoznali že v testu ‘bratskega’ modela BMW X3M competition, kjer nas je že takrat presenetil s tem, kako zelo lepo se vrti vse do rdečega polja! S svojim zvokom, ki je glede na uporabo filtra OPF povsem zadovoljiv in zmogljivostjo, ki pa mu je tako ali tako ne moremo oporekati. V testnem primerku, ki je bil opremljen še z 9.394 € vrednim competition paketom, tako proizvaja kar 375kW (510KM) in 600 Nm maksimalnega navora. To je v kombinaciji s štirikolesnim pogonom in osemstopenjsko avtomatiko v teoriji dovolj za pospešek do stotice v le 4,1 sekunde, v resnici pa je glede na vsa testiranja še hitrejši, kar je v takem avtomobilu naravnost impresivno!

”BMW je šele v drugi generaciji modela x4 ponudil pravo M različico z oznako X4m, ki je takoj prerazporedila sam vrh tega segmenta.”

Še bolj nepripravljene pa vas ujame, ko se z vnemo zapodite v svoj najljubši set zavojev. V zavojih namreč dela stvari, ki za SUV enostavno ne bi smele biti mogoče. Raven oprijema, samozavesti in konec koncev tudi hitrosti je enostavno neverjetna. Spomnim se, da sem si po prvi taki seansi enostavno mislil: Kaj se je pa zdaj zgodilo, to ne bi smelo biti mogoče? Ne govorim o uživaški taktilnosti in puristični vozniški izkušnji pravega športnega avtomobila, a iskreno bi moral biti slednji na svetovnem nivoju, da bi lahko na zaviti cesti sledil dobremu vozniku v BMW X4M competition. Podoben občutek in vozniško izkušnjo sem doživel le še v prejšnji generaciji audija RS6 s performance paketom.

”bmw x4m ne ponuja natančne in puristične vozniške izkušnje lahkih in agilnih športnikov a zmogljivostno prekaša večino. Velik del prispevajo vrhunske pnevmatike, nekaj pa doda tudi odlično umerjen štirikolesni pogon, ki ponuja tudi kar nekaj zabave.”

Velik del prispevajo tudi vrhunske pnevmatike Michelin Pilot Sport 4S, ki omogočajo pogonskemu sklopu in aktivnemu vzmetenju iztržiti kar največje možne bočne pospeške. Morda nekoliko manj impresivna je poraba, ki se ob mešani vožnji giblje med 10 in 15 litri, ob priganjanju pa na karkoli pod 25 litrov na 100 kilometrov enostavno pozabite. Vseeno je to SUV z močjo štirih povprečnih družinskih avtomobilov, kar se mora nekje poznati, mar ne?

Presenetljivo sem bil ob vsem branju svetovnih medijev o (pre) trdem vzmetenju kar nekoliko pozitivno presenečen, ko sem ugotovil, da je X4M tudi na 21-palčnih letnih platiščih v načinu Comfort povsem znosen, celo udoben potovalnik. Seveda je čvrst in ga kot takega ne moremo primerjati s kakšno dizelsko različico modela X5, a je vseeno precej bolje od pričakovanega. V notranjosti sama vozniška izkušnja pri avtocestnem ‘kruzanju’ ni nič manj kultivirana kot pri običajni različici modela X4, počutje v kabini pa je zaradi vrhunskih športnih sedežev in nekaterih posebnih dodatkov, kot so rdeče M tipke na volanu ter obilice karbonskih vlaken, še za razred boljše. Prostora je v novi generaciji BMW X4 navkljub kupejevski strešni liniji povsem dovolj za štiri odrasle osebe in njihovo prtljago, o sami praktičnosti, tehnologiji in kakovosti izdelave, pa si raje preberite test dizelske različice BMW X4 xDrive25d.

Še cena? BMW X4M v osnovi stane 113 evrskih tisočakov, testni primerek z dolgim spiskom dodatne opreme in prej omenjenim competition paketom pa je prilezel na dobrih 137 tisočakov, kar se nam glede na to, da je testni X4 xDrive25d stal preko 86 tisočakov, niti ne zdi tako pretirano. Vseeno za ta denar dobite enega najzmogljivejših cestnih terenskih vozil na svetu, ki se zna obnašati tako na zaviti cesti kot tudi med povsem nezanimivo vsakodnevno vožnjo v službo. Pa še izgleda vrhunsko mar ne?

Specifikacije

Motor
Valji/ventili
6/24
Delovna prostornina
2.993 ccm
Hod/vrtina bata v mm
90/84
Nazivna moč v kW
375 kW
Nazivna moč v KM
510 KM
Maks. navor
600 Nm
Kompresijsko razmerje
9.3:1
Največja hitrost
250 km/h
Pospešek
4.1 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila
2.045 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
255/40 R21
Dimenzije zadaj
265/40 R21
Poraba goriva
Mestna
16.2 l/100 km
Vožnja izven mesta
9.8 l/100 km
Kombinirana
11.6 l/100 km
Emisije CO2
239 g/km
Posoda za gorivo
65 l
Mere
Dolžina
4.758 mm
Širina
1.927 mm
Višina
1.618 mm
Medosna razdalja
2.864 mm
Cena
Osnovna cena
112.950 €
Cena testnega
137.196 €
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Luka Janežič

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code