MINI Countryman JCW je najbolj kontroverzen MINI, ki ga angleško-nemška naveza trenutno premore...zakaj?
Zunanjost
8
Notranjost
8
Ergonomija
9
Udobje
9
Zmogljivost
10
Vozne lastnosti
9
Oprema
9
Cena
4

No, že iz imena je moč razbrati zanimivo kombinacijo MINI navdušencem že znanih besed – Countryman in JCW. Countryman, ki se je prvič pojavil že daljnega leta 1960 in pozneje ponovno leta 2010, je bil v prvi izvedenki mišljen kot karavanska različica klasičnega MINI-ja, leta 2010 pa je prejel zasnovo kompaktnega mestnega križanca. Slednjo je ohranil tudi v zadnji generaciji.

Oznaka JCW (John Cooper Works) izvira iz leta 2002, ko je Michael Cooper, sin Johna Cooperja, ustanovil podjetje za predelavo vozil znamke MINI. BMW je leta 2008 podjetje odkupil in nadaljeval, kar je začel Michael Cooper. Vozila MINI so prejela nadgradnjo motorja, izpušnega sistema in zunanjega izgleda. Leta 2012 je MINI na avtosalonu v Ženevi prvič predstavil športno različico petvratnega MINI vozila; to je bil MINI Countryman JCW.

Sedaj verjetno že vidite, kam pes taco moli. MINI John Cooper Works ALL4 Countryman, kakršno je njegovo polno ime, je prav poseben križanec. Relativno in netipično  nizek mestni SUV, s štirikolesnim pogonom in močnim pridihom športnega oddelka JCW.

Zakaj močnim? Najprej vsekakor zaradi občutno športno naravnanega izgleda zunanjosti, v čemer je bil JCW vedno izvrsten, še pomembneje pa zaradi zares odličnega pogonskega sklopa. Dokaz, da lahko videz vara, je tukaj še kako živ.

Morda mi vsi niti ne boste verjeli, če povem, da dotični kontroverznež premore zajetnih 306 vrancev. Ja, 306 konjskih moči! In veste kaj? Prav lepo mu pristojijo! Za presenetljivo moč je seveda zaslužen povsem nov agregat podjetja BMW (preizkusili smo ga že v novem BMW M235i Gran Coupe). Gre za najmočnejši 2,0-litrski štirivaljni motor v zgodovini znamke, s tem pa je tudi MINI Countryman JCW najmočnejši serijski MINI vseh časov.

Če dodamo še sposobnost avanturističnega plezanja zaradi nekoliko dvignjenega podvozja in štirikolesnega pogona ALL4, je ta avtomobil prav zares zelo poseben križanec. Dopoldne lahko lastnika pelje po opravkih, popoldne je pripravljen na hitro odpeljane zavoje po idilični cesti, že trenutek pozneje pa se iz asfalta brez problema poda na prašne makadamske kolovoze in brezpotja.

Njegov karakter se še dodatno spreminja s pritiskom na stikalo na sredinski konzoli, kjer voznik izbere vozni program: GREEN, NORMAL ali SPORT. Program Green je namenjen umirjeni, varčni vožnji, avtomobil pa preseneti z izredno dobro izolirano potniško kabino, saj je komaj slišen tudi pri visokih hitrostih na avtocesti. Način Normal je vmesna, univerzalna stopnja, ki poskrbi za vsakdanjo uporabnost vozila. Meni najljubši je seveda vozni način Sport, saj takrat avtomobil pokaže svoj športni karakter in skorajšnjo neukrotljivost.

Globok zvok napolni potniško kabino, volanski mehanizem in podvozje otrdita, stopalka plina pa postane izredno občutljiva na vsak gib stopala. Vsekakor je izredno presenečenje tudi 8-stopenjski samodejni menjalnik, ki je pri polnem pospeševanju neverjetno hiter in zelo agresiven. Pri vsakem menjavanju prestave voznik na volanskem obroču začuti močan sunek, kar daje vedeti, da je ta Countryman zares podivjana “žival”.

Še največje razočaranje je definitivno pomanjkanje pristnega zvočnega karakterja. To sicer ni krivda znamke MINI oz. BMW, saj so se morali podrediti evropski direktivi in ekološkim standardom, ki morajo veljati, da avtomobil sploh lahko pride na trg. Pri prejšnji generaciji je JCW proizvedel veliko bolj zadovoljujočo zvočno kuliso, predvsem pa močne poke iz izpušne cevi. A ekologija je pač ekologija.

MINI se je potrudil in vseeno pripravil razmeram primerno izpopolnjen zvok motorja.

Naslednja pozitivna plat novega Countrymana JCW je definitivno notranjost, ki ohranja svoj retro-moderni izgled. Okrogli analogni števci s potovalnim računalnikom so pregledni in enostavni, dopolnjuje pa jih t.i. Head-up zaslon, kjer se pred voznika projicirajo vse najpomembnejše informacije. Osrednji, na dotik občutljiv zaslon s sistemom iDrive in “preobleko” znamke MINI je odziven, sistem pa je pregleden in enostaven. Pod njim ostajajo kromirana stikala v letalskem stilu.

Vse skupaj dopolnjuje ambientalna osvetlitev celotnega vozila z najbolj opazno osvetljenim krogom okrog informacijsko-zabavnega zaslona. Na sredinskem grebenu je novost nova ročica samodejnega menjalnika, ki lepo sede v roko in stilsko modernizira ter lepo dopolnjuje kabino kot celoto.

Kot vrhunec pa velja omeniti nova sprednja sedeža. Hvalili smo jih že pri testu novega BMW serije 1, saj gre za podobne sedeže z izvrstno bočno oporo, ki so kljub svoji športni zasnovi še vedno izredno udobni.

Celotna izkušnja v potniški kabini je zares prijetna. Karakterji avtomobila so hitro spremenljivi in vrhunsko občutni. Položaj za volanom je dobro prilagodljiv, bolj športno naravnanim bo morda moteč le sedež, ki bi se lahko spustil nižje še za kakšen centimeter ali dva.

MINI John Cooper Works ALL4 Countryman je presenečenj poln avtomobil. Njegovo ime da vedeti, da je nekaj posebnega, nekaj zakompliciranega. A zakompliciranega le v teoriji, v praksi je preprosto odličen avtomobil z raznolikimi karakterji. Countryman s štirikolesnim pogonom je že v osnovi prostoren, uporaben in vozniško izpopolnjen avtomobil. Oznaka JCW pa ga naredi takorekoč popolnega oz. povsem vsestranskega, saj mu ob pritisku na stikalo povsem spremeni karakter.

Zdi se kot nedolžen in pohleven tovorni osliček, ki blesti po vztrajnem, presenetljivem prenašanju tovora, v trenutku pa lahko preraste v nenadzorljivega divjega mustanga, ki brez konca in kraja v vsej svobodi razteza svoje močne noge po prostranih prerijah divjega zahoda…

Specifikacije

Motor
Valji/ventili
4/4
Delovna prostornina
1998 ccm
Hod/vrtina bata v mm
94,6/82
Nazivna moč v kW
225 kW
Nazivna moč v KM
306 KM
Maks. navor
450/1.705-4.500 Nm
Kompresijsko razmerje
9,5
Največja hitrost
250 km/h
Pospešek
5.1 od 0-100 km/h
Kolesa
Dimenzije spredaj
225/50 R18
Dimenzije zadaj
225/50 R18
Poraba goriva
Kombinirana
8,1 l/100 km
Emisije CO2
184 g/km
Mere
Dolžina
4299 mm
Širina
1822 mm
Višina
1557 mm
Medosna razdalja
2670 mm
Cena
Osnovna cena
48.650 €
Cena testnega
63.566 €
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Matic Dolenc

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code