Kot vsako leto je BMW za svoje potencialne kupce in v zadnjem terminu tudi novinarje pripravil zabaven in poučen dogodek na Pokljuki, v samem osrčju slovenskega zimskega športa. Seveda med zimske športe kot avtomobilski navdušenci štejemo tudi zabavo na snegu z vozili, s sistemom BMW xDrive pa je zabava še občutno večja in varnejša.

BMW je na Pokljuki spet pripravil zanimiv dogodek na katerem smo lahko preizkusili najnovejša SUV predstavnika družine X (X5 in X6) in si ogledali povsem novo serijo 2 Gran Coupe. Po kratkem uvodnem nagovoru in navodilih smo si premierno ogledali zanimivo novost na slovenskih cestah; to je BMW serije 2 Gran Coupe. Gre za kontroverznega petvratnega kupeja, ki sedi na novi platformi in s tem uporablja sprednji pogon.

Oblikovno avtomobil sledi trenutnim BMW oblikovalskim smernicam, kar je nekaterim všeč, spet drugim ne. Predvsem zadek je pri mnogih kamen spotike, moram pa priznati, da je avtomobil v živo bistveno bolj privlačen kot na fotografijah, osebno pa bom za zadek potreboval še nekaj časa, da se ga povsem privadim. Na ogled smo imeli razstavljeno najmočnejšo različico M235i Gran Coupe, pri kateri k vrhunskemu izgledu veliko pripomore čudovita barva Snapper Rocks Blue, ostro poudarjene športne linije in seveda M dodatki.

Sledila je kratka predstavitev modelov X5 in X6. Pri X5 je bil poudarek zgolj in samo na hibridni različici X5 xDrive 45e, kjer smo izvedeli vse tehnikalije v zvezi z novim hibridnim SUV predstavnikom. Pri X6 so bile posebej izpostavljene osvetljene ledvičke na nosu vozila, ki jih je za BMW razvilo in izdelalo slovensko podjetje Hella. Na to dejstvo smo lahko še posebej ponosni.

Sledile so testne vožnje v dveh skupinah; prva skupina s hibridnim BMW X5 xDrive 45e, druga skupina pa z M Performance predstavnikoma modela X6 (M50d in M50i). Sam sem najprej sedel za volan dizelskega predstavnika, BMW X6 M50d. Gre za ogromen avtomobil, svojevrstnega posebneža, ki združuje SUV lastnosti s kupejevsko obliko in je pri tem izredno uspešen. Najmočnejša dizelska različica M50d uporablja 3,0-litrski šestvaljni motor s kar štirimi turbinami, s pomočjo slednjih pa razvije 400 konjskih moči in 760 Nm navora. Za tako velik avtomobil je to med dizelskimi agregati najbolj ustrezna motorizacija. X6 prav tako zaenkrat ni in ne bo na voljo kot priključni hibrid.

Zadnja generacija X6 M50d je sedaj še boljša, dinamika je na višjem nivoju, predvsem pa je opazen napredek v kabini, kjer so uporabljeni najkvalitetnejši materiali, s svojo velikostjo pa preseneti tudi osrednje nameščen zaslon s sistemom iDrive. Preizkusili smo vožnjo po delno zasneženi asfaltirani cesti, na naše veliko zadovoljstvo pa nas je dan pred dogodkom narava obdarila s sveže zapadlim snegom. Del poti nas je vodil tudi po zasneženi cesti skozi gozd, kjer se je tako X5 kot X6 kljub teži preko dveh ton izkazal za izredno obvladljiv avtomobil. Seveda je veliko vlogo igral prav štirikolesni pogon xDrive. Iz Pokljuke smo se pripeljali do Bohinjske Bistrice, kjer smo menjali vozila za BMW X5 45e.

BMW X5 je že v osnovi bolj prostoren in praktičen avtomobil, v kombinaciji s hibridnim pogonskim sklopom pa je takorekoč zadetek v polno. X5 45e sedaj uporablja 3,0-litrski vrstni šestvaljni bencinski motor, kar je občutna razlika v primerjavi s predhodnikom, ki je uporabljal 2,0-litrski štirivaljnik. Razlika je najprej v zvoku in celotni vozniški izkušnji, po drugi strani pa ima sedaj tudi več moči. V kombinaciji z elektro motorjem X5 45e razvije 394 konjskih moči in 600 Nm navora. Avtomobil me je izredno presenetil, saj je zaradi zvoka vozniško bolj zabaven, ob umirjeni vožnji izredno tih in uglajen, moč ga je voziti tudi zgolj na elektriko, nenazadnje pa preseneti tudi z odlično porabo, saj naj bi se na 300 kilometrov dolgi mešani trasi poraba ob normalni vožnji ustavila pri 5,6 l/100 km. Baterije so nameščene nizko, avto ima tako nizko težišče in se pelje presenetljivo dobro. Pot nas je vodila nazaj proti Pokljuki, preko zasnežene pokrajine s čudovitim razgledom v zamegljeno dolino.

Po kosilu sta nas čakali še dve “poslastici”. Prva je bila t.i. poligon “Ujemi me, če me moreš”, kjer smo se z dvema BMW M340i po zasneženem poligonu med stožci lovili oz. skušali odpeljati tri kroge hitreje kot sotekmovalec. Seveda je bila važna tehnika s katero je voznik peljal med stožci, z mirno nogo brez popuščanja stopalke za plin se je avtomobil peljal kot to tračnicah. Seveda pa voznik brez poznavanja sistema običajno odreagira povsem drugače kot bi moral. Po zabavni in nekoliko drugačni adrenalinski izkušnji pa je sledila še nekoliko bolj zanimiva testna vožnja.

Za nekaj kratkih minut smo v roke dobili BMW M235i Gran Coupe, avtomobil, ki je v primerjavi s predhodnikom povsem drugačen.

BMW M235i Gran Coupe je namreč prvič na voljo v izvedenki Gran Coupe, po novem ima v osnovi pogon na sprednjih kolesih, kljub oznaki M235i pa uporablja “le” 2,0-litrski štirivaljni motor. No, ta sicer še vedno razvije zavidljivih 306 konjskih moči in 450 Nm navora, kar poskrbi za odlično zmogljivost. Zvok je glede na štirivaljni motor presenetljivo dober, prav tako pa avtomobil preseneti z razgrajaškimi lastnostmi. Je izredno igriv, dobro vodljiv in prav takšen, kakršen mora BMW biti.

Prav vsak izmed vozil je presenetil s svojim karakterjem, pa naj bo ta dizelski, hibridni, z ogromnim V8 motorjem ali zgolj majhnim štirivaljnikom. BMW je pač BMW!

Fotograf: Žiga Intihar

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code