Prihajajoča BMW X1 tretje generacije je avto, ki definitivno buri duhove.

Običajno je BMW X1 mobilna naprava za starše, ki si na dvorišču silno želijo terenca bavarskega proizvajalca vozil. Vendar pa je X1 druge generacije boljši avtomobil za vožnjo, kot bi si mislili, s presenetljivo dobrim krmiljenjem in dinamiko podvozja za križanca s sprednjim pogonom. Nima ravno genskega zapisa avtomobila M divizije, je pa vseeno prijeten na cesti. Najnovejša testna mula BMW X1 pa predstavlja prvi model M Performance, zato so te nove vohunske fotografije, še posebej zaradi enega razloga, zanimive.

Nov model prihaja z izboljšano dinamiko podvozja, boljšimi motorji, lepšo notranjostjo in povsem novo različico M Performance. BMW X1 tretje generacije bo dobil svojo različico X1 M35i, podobno kot X2 in serija 2 Gran Coupe. Če bo njegov motor enak kot ostala dva, kar je najverjetneje da bo, bo X1 M35i uporabljal 2-litrski štirivaljnik s turbopolnilnikom, ki bo proizvedel 305 »konjev« (224 kW) in 450 Nm navora. Skoraj zagotovo bo združen z osemstopenjskim avtomatskim menjalnikom Aisin in sistemom štirikolesnega pogona na osnovi Haldexa.

Kaj je Haldex?

Kar večina ljudi imenuje Haldex, predstavlja sistem sklopke, pritrjen na tradicionalni zadnji diferencial, ki omogoča, da se zadnji pogon vključi in izključi, ko je to potrebno. Sistem deluje z uporabo mokre sklopke z več ploščami, ki je nekoliko podobna kot tistim, ki so v večini motorjev. Črpalka Haldex zagotavlja primeren tlak olja, ki aktivira sklopke, da vklopijo zadnji pogon, ko to zahteva računalnik.

Na teh fotografijah je BMW X1 M35i pravzaprav videti zelo zanimivo. Izgleda nekoliko bolj robusten od prejšnjih dveh generacij in na splošno izgleda bolje. Strešna linija je nekoliko bolj športna kot prej, njeni previsi so krajši, kot bi si morda predstavljali križanca s pogonom na prednja kolesa, in njegove luči so videti, da so podlegle trenutni oblikovalski niši. Najbolj zanimiva (ali nenavadna) lastnost pa so izpušne konice. V M Performance modelih vedno najdemo izpuh skrit za konicami v obliki trapeza oziroma romba.

Že od nekdaj so bili avtomobili BMW M vizualno ločeni od kolegov s štirimi izpušnimi konicami. Od poznih devetdesetih let prejšnjega stoletja so imela le ustrezna vozila M divizije štiri konice. Zdaj pa BMW očitno seli to zasnovo na svoje avtomobile M Performance. Čeprav bo X1 M35i zagotovo videti primerno svoji moči, bo ta poteza definitivno razjezila tiste najbolj zaprisežene oboževalce M divizije, ki bodo mnenja, da bo ta poteza nekoliko degradirala sloves znamke M.

Če odvzamemo krivovernost izpušnih cevi, bo BMW X1 M35i verjetno zanimiv avtomobil. Obstaja veliko navdušencev nad BMW, ki potrebujejo nekoliko več prostora, želijo pa tudi privarčevati pri porabi goriva. BMW X1, kljub temu, da sam po sebi ne cilja na takšno demografijo kupcev, vseeno popolnoma ustreza temu opisu.

Vir: Car ScoopsFotograf: S. Baldauf/SB-Medien

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code