Znamka Mini je lani praznovala šestdeseto obletnico obstoja, kar so obeležili s prav posebno različico najmanjšega Cooperja S, ki dejansko pooseblja bistvo te znamke.
Zunanjost
9
Notranjost
8
Ergonomija
8
Udobje
8
Zmogljivost
9
Vozne lastnosti
10
Oprema
7
Cena
4

Znamka Mini ima v avtomobilskem svetu na nek način podoben status, kot usnjene ženske torbice butičnih italijanskih proizvajalcev. Le te so nekoliko kontroverznih in morda celo retro dizajnov, obenem pa so narejene iz najboljšega usnja in v svetu mode veljajo za nekakšen statusni simbol. Kvaliteta in status pa staneta, zato si jih posledično ne more privoščiti ravno vsaka in obenem tudi niso namenjene, da bi si jih vsaka tudi lastila. A po drugi strani tiste, ki si to lahko privoščijo in tiste, ki tak stil podpirajo, produkta enostavno ne morejo prehvaliti in povedati dovolj dobrih besed o tem, zakaj je to za njih najboljši nakup leta.

Podobno velja tudi za Mini Cooper S 60 Years edition, ki pa lahko poleg retro dizajna, kvalitetne izdelave in slovesa statusnega simbola, vseeno veliko ponudi tudi tistim, ki jim filozofija znamke Mini ni ravno najbližja. Pa pustimo za trenutek ob strani retro dizajn, britansko zastavo v zadnjih lučeh in množico detajlov, ki vas opominjajo, da sedite v posebni seriji ikonskega britanskega modela, ter se raje osredotočimo na najboljšo plat tega avtomobila – zabaven in igriv karakter. Cooper S z novim, večjim 2.0 litrskim motorjem, ki proizvaja 192 konjskih moči in 300 Nm maksimalnega navora, poskrbi za eno najbolj zabavnih vozniških izkušenj v tem segmentu. Volanski mehanizem je zelo hiter in tako pripomore k občutku lahkotnosti in agilnosti, dobro nastavljeno podvozje pa poskrbi za raven oprijema, ki je od le 205 milimetrov širokih zimskih pnevmatik enostavno ne bi pričakoval. Če k temu prištejemo še 6,7 sekundni pospešek do stotice in 235 kilometrov na uro končne hitrosti, dobimo izjemno zmogljiv avtomobil, ki z veliko vnemo zagrize prav v vsak zavoj, ki mu ga ponudimo.

”mini cooper s je eden izmed najbolj zabavnih predstavnikov svojega segmenta. iz pnevmatik uspe izvleči maksimum, novi 2.0 litrski štirivaljnik pa zagotovi tudi zadostno mero zmogljivosti.”

Poleg tega bi še posebej pohvalil zvok. Pa ne govorim o glasnosti ali bogati zvočni kulisi, čeprav tudi ta ni ravno slaba. Bolj me je presenetilo to, da je zvok vedno enak, ne glede na izbiro voznega programa. Nič (ponavadi groznega) umetnega ropotanja v načinu SPORT skozi Harman Kardon zvočniški sistem. Ta vozni način namreč pri zvoku poskrbi le za nekaj hudomušnih pokov iz dveh, sredinsko nameščenih izpušnih cevi, ki jih v načinu MID in GREEN ni. Posledično užitek in zabava, ki sta velikokrat pogojena z vznemirljivo zvočno kuliso, nista toliko odvisna od izbire voznega načina in lahko avtomobil enostavno pustite v načinu MID, ter se z njim zabavate skoraj toliko kot v najbolj ‘našpičenem’ voznem načinu.

Po navadi pa zmogljivost in zabavni karakter podobnih vročih kombilimuzin, terja svoj davek pri porabi, česar pri miniju nisem zasledil. Na avtocesti pri 130 kilometrih na uro je potovalni računalnik kazal le okoli 6,5 litrov trenutne porabe, pri 100 kilometrih na uro na ljubljanski obvoznici pa še kakšen liter manj. Skupna poraba na testu z veliko dinamično odpeljanih kilometrov in avtoceste, se je na koncu ustavila pri številki 7,3 litra na sto prevoženih kilometrov, kar je po mojem mnenju odličen rezultat. Poleg tega je Cooper S na avtocesti do 120 kilometrov na uro tudi relativno tih in udoben spremljevalec, pri višjih hitrostih pa v kabino že pride več vetrnega šuma.Za to je v veliki meri kriva velika količina steklenih površin, ki po drugi strani veliko doda k občutku prostornosti in zračnosti na prednjih dveh sedežih. To pripomore k odličnemu počutju voznika in sovoznika, ki se nad odmerjenim prostorom in sedalnim položajem enostavno ne moreta pritoževati, slabše pa jo bosta odnesla potnika v drugi vrsti. Kot smo že prej omenili, je notranjost tipično minijeva. Za razliko od običajnega Mini Cooper S, pa so notranjost testnega primerka dodatno popestrili posebni sedeži, oblečeni v rjavo usnje z zelenimi kontrastnimi šivi in detajli, ki obeležujejo šestdeseto obletnico obstoja znamke. Razen detajlov na sedežih, lahko namige o tem v notranjosti najdemo še na volanu, zunaj pa na to opozarjajo posebne nalepke z napisom 60.

”paket, ki obeležuje šestdeseto obletnico obstoja znamke stane skoraj pet tisočakov, kar se nam za nekaj nalepk in detajlov na usnjenih sedežih s kontrastnimi šivi, zdi odločno preveč. Tudi končna cena, ki znaša 41 tisočakov, je (pre)velika!”

Britanski posebnež Mini Cooper S, je s skoraj pet tisočakov vrednim paketom 60 Years Edition postal še nekoliko bolj poseben. Vseeno pa sem mnenja, da je Cooper S poseben zaradi drugih stvari. V osnovi je to odličen vozniški avtomobil, ki bo razveselil vsakega, ki se lahko sprijazni z njegovo ceno. Navkljub statusu, avtomobilskega ekvivalenta modnim dodatkom pa dokaže, da je v resnici mnogo več kot to. Zato bi vam priporočal, da osnovnemu Mini Cooper S dodate le tisto najnujnejšo dodatno opremo, ki jo potrebujete in tako ostanete čim bližje osnovni ceni 26.300 €. Avto ne bo nič slabši in nič manj zabaven, morda še celo bolj saj boste vedeli, da je vaš denar šel za dobro nastavljeno podvozje, odličen pogonski sklop ter kvalitetne materiale in ne v ‘modne dodatke’ različnih barv.

Specifikacije

Motor
Valji/ventili
4/16
Delovna prostornina
1998 ccm
Hod/vrtina bata v mm
94,6/82
Nazivna moč v kW
141 kW
Nazivna moč v KM
192 KM
Maks. navor
300 Nm
Kompresijsko razmerje
11:1
Največja hitrost
235 km/h
Pospešek
6,7 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila
1220 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
205/50 R17
Dimenzije zadaj
205/50 R17
Poraba goriva
Mestna
9,1 l/100 km
Vožnja izven mesta
6,8 l/100 km
Kombinirana
7,6 l/100 km
Emisije CO2
127 g/km
Posoda za gorivo
44 l
Mere
Dolžina
3.850 mm
Širina
1.717 mm
Višina
1.414 mm
Medosna razdalja
2.495 mm
Cena
Osnovna cena
26.300 €
Cena testnega
41.002 €
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Luka Janežič

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code