BMW X5, nekdanji pionir športnih cestnih terencev je v zadnji iteraciji prepričljiv bolj kot kadarkoli prej.
Zunanjost
9
Notranjost
9
Ergonomija
9
Udobje
9
Zmogljivost
9
Vozne lastnosti
7
Oprema
9
Cena
7

BMW X5 se je svetu prvič predstavil že leta 1999, z oznako SAV (Sports Activity Vehicle) pa je BMW že takrat poudarjal, da je to model, ki v ospredje postavlja vozne lastnosti na cesti in ne na terenu. Čeprav je Mercedesov ML takrat prehitel bavarskega X5 za eno leto, pa je bil ravno BMW tisti, ki je prvi uporabljal enotno šasijo kot vsi moderni avtomobili in ne tradicionalne t.i. body on frame strukture takratnih SUV-ov. Glavne prednosti take zasnove so predvsem boljša vzvojna togost avtomobila, nižji center težišča in večja varnost potnikov.

Četrta generacija BMW G05 X5 je na trgu sicer že več kot eno leto, končno pa smo se uspeli z njim pobližje spoznati tudi mi. Za nameček smo tokrat preizkušali celo najmočnejšo dizelsko različico M50d. Ta iz 3.0 litrskega dizelskega šestvaljnika, s pomočjo kar štirih turbin iztisne 400 konjskih moči in s 760 Nm celo več navora kot ga ponuja BMW X5 M Competition. Pod črto je pogonski agregat neverjetno prožen, moči mu nikoli ne zmanjka, prijeten pa je tudi njegov zvok. Ob zmerni vožnji tudi poraba ni prav pretirana, saj le ta z lahkoto pade pod 10 litrov na 100 prevoženih kilometrov, ob priganjanju pa na digitalnih merilnikih pričakujte številko v okolici 15 litrov na 100 prevoženih kilometrov. To je za avtomobil, ki skupaj z voznikom tehta preko 2.300 kilogramov in za pospešek do stotice potrebuje zgolj 5,2 sekunde, zelo impresivno. Upamo si celo trditi, da je različica M50d najboljša izbira v celotnem motornem portfelju novega BMW X5.

”odlični 3.0 litrski dizelski šestvaljnik preseneti z neverjetno prožnostjo, zmogljivostjo in zvokom, razumljiva pa je tudi poraba.”

Morda ravno zato, ker je navkljub izgledu BMW X5 še vedno narejen za na avtocesto, kar odlično sovpada s karakteristikami visoko zmogljivega dizelskega agregata. To, da je BMW X5 narejen za avtocesto vam bo jasno v trenutku, ko boste v nekaj sekundah dosegli najvišjo dovoljeno hitrost, v kabini pa bo raven hrupa ostala na skoraj enakem nivoju, kot pri vožnji s 50 kilometri na uro. Ravno zato smo zelo razočarani, da bomo pogonski sklop v tej obliki po vsej verjetnosti preizkušali zadnjič.  BMW je že nekaj časa nazaj naznanil, da v svojem naboru pogonskih agregatov ne namerava obdržati visoko zmogljivega dizla s štirimi turbinami, saj je le ta preveč kompleksen za konstantno prilagajanje, čedalje strožjim ekološkim normam. Res škoda, saj le ta zaradi navora, prožnosti in zvoka odlično pristoji vsem bavarskim avtocestnim križarkam, vključno z novim BMW X5.

Poleg odlične zvočne zatesnjenosti in odličnega pogonskega sklopa je ključnega pomena pri zagotavljanju luksuzne vozniške izkušnje v takem avtomobilu tudi prilagodljivo M Sport vzmetenje, ki odlično blaži vse cestne nepravilnosti in obenem ponuja tudi zadostno oporo v zavojih, da med dinamično vožnjo ne pride do pretiranega nagibanja.

”bmw x5 je obdržal deljena prtljažna vrata, ki se odpirajo izključno na elektriko, večje družine pa bodo lahko izbrale tudi opcjo sedmih sedežev.”

Kaj pa povsem nova notranjost? Le ta povzema nov notranji oblikovalski jezik, ki smo ga že spoznali v večjem BMW X7 ter manjših modelih BMW serije 1 in BMW serije 3. Ergonomija in kvaliteta izdelave sta tako kot vedno na najvišjem nivoju, še posebej pa presenetijo posamezni detajli kot so kristalen gumb za zagon avtomobila, kristalna prestavna ročica ter zanimiva ambientalna osvetlitev, ki se nadaljuje tudi na panoramski strehi. Navkljub tehnološki dovršenosti je na armaturni plošči ter sredinski konzoli še vedno izjemno dobrodošla prisotnost tipk in nepogrešljivega iDrive kontrolerja, s katerim upravljamo najnovejšo različico istoimenskega infozabavnega sistema. Tega lahko prvič v zgodovini BMW X5 upravljamo tudi preko velikega zaslona na dotik, ali pa kar preko upravljanja z gestami. Tistim, ki jih moderna tehnologija še bolj navdušuje je na voljo še osebni digitalni asistent, ki bo lahko preko glasovnega upravljanja namesto vas opravljal nekatera osnovna opravila, ostali pa smo bolj navdušeni nad odlično uigranostjo aktivnega tempomata, sistema za samodejno ohranjanje voznega pasu in pogonskega sklopa.

Vsi privrženci modela X5 boste veseli, da je poleg prostorne in luksuzne notranjosti, le ta tudi v četrti generaciji obdržal enega zaščitnih znakov modela X5 – deljena prtljažna vrata, ki se tokrat odpirajo izključno na elektriko. Poleg tega je X5 zadržal tudi nekaj terenskih sposobnosti, a bi tistim, ki terenske sposobnosti dejansko potrebujete priporočali šibkejšo različico xDrive40d ter dokup xOffroad paketa, kjer je poleg nekaterih dodatnih funkcij za pomoč pri terenski vožnji vključeno tudi opcijsko nastavljivo zračno vzmetenje, ki lahko avtomobil dvigne za dodatnih 40mm, saj ta paket na različici M50d ni na voljo.

Na kratko je BMW G05 X5 M50d odlična avtocestna križarka, ki jo odlikuje odličen pogonski sklop, dobra zvočna zatesnjenost in vrhunski materiali. Le motorja s štirimi turbinami je škoda, saj nam je s svojim karakterjem res prirasel k srcu.

 

Specifikacije

Motor
Valji/ventili
6/24
Delovna prostornina
2993 ccm
Hod/vrtina bata v mm
90/84
Nazivna moč v kW
294 kW
Nazivna moč v KM
400 KM
Maks. navor
760 Nm
Kompresijsko razmerje
16.0:1
Največja hitrost
250 km/h
Pospešek
5,2 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila
2.250 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
275/40 R21
Dimenzije zadaj
315/35 R21
Poraba goriva
Mestna
7,6 l/100 km
Vožnja izven mesta
6,3 l/100 km
Kombinirana
6,8 l/100 km
Emisije CO2
179 g/km
Posoda za gorivo
80 l
Mere
Dolžina
4.922 mm
Širina
2.004 mm
Višina
1.745 mm
Medosna razdalja
2.975 mm
Cena
Osnovna cena
105.100 €
Cena testnega
140.982 €
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Dejan Ipavec, Luka Janežič

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code