BMW je potrdil, da bo že v letu 2022 izdelal, sicer omejeno, serijo trenutne različice BMW X5, ki jo bo poganjal vodik.

Koncept z imenom i Next Hydrogen Concept,  ki je nakazal smernice BMW X5 z vodikovo gorivno celico,  so sicer pokazali že na lanskemu avtomobilističnemu salonu v Frankfurtu, po podatkih proizvajalca pa naj bi vodikov pogonski sklop zagotavljal  374 konjskih moči, kar je skoraj toliko kot model X5 M50d. Polnjenje rezervoarjev z vodikom, bo trajalo tri do štiri minute, vozilo pa bo v zrak spuščalo nič drugega kot vodno paro.

“Ta pogonski sklop z vodikovo gorivno celico bo osnova za majhno pilotno serijo, ki bo bazirana na trenutni generaciji BMW X5 in bo predstavljena leta 2022. Tehnologija vodikove celice, bo po naših predvidevanjih prišla v širšo proizvodnjo šele v drugi polovici tega desetletja, vse pa je odvisno od stanja na trgu in povpraševanja strank,” so v izjavi za javnost zapisali pri BMW.

Pogonski sklop je sicer baziran na električni enoti, ki bo svoj debi doživela v električnem iX3. Ta ima vgrajeno baterijo s kapaciteto 74 kWh, ki zagotavlja energijo elektromotorju s 286 konjskimi močmi in 400 Nm navora. Električni iX3 bo prvi tovrstni model znamke BMW, zagotavljal pa bo več kot 440 kilometrov realnega električnega dosega, kar so pri proizvajalcu tudi že uradno potrdili. Celoten ‘hibridni’ pogonski sklop z vodikovo celico, pa je plod partnerstva z japonskim gigantom Toyota. To traja že od leta 2013, sama tehnologija pa bo sestavljena iz gorivnih celic, ki jih je razvila Toyota, ter preostanka pogonskega sklopa ter integracije, ki jo je razvil BMW Group. Ta gorivni sistem sicer zgolj s kemično reakcijo razvije 170 konjskih moči.

“Tehnologija vodikovih celic bi lahko postala četrti steber našega pogonskega portfelja. To še posebej velja za modele, ki so v zgornji polovici naše ponudbe, zlasti najvišje predstavnike družine X,” je dejal član uprave, Klaus Frolich. Na vprašanje, zakaj bi čakali tako dolgo, če je tehnologija že na voljo pa je enostavno odgovoril, da se mora svet prilagoditi, saj je naprej potrebno zagotoviti zadostno proizvodnjo vodika po konkurenčni ceni, da bo uporaba tovrstnega pogonskega sklopa tudi dejansko smotrna. Tehnologija vodikove celice se bo po njihovih besedah uporabljala predvsem v aplikacijah, ki jih ni moč direktno elektrificirati, kot je naprimer težki transport.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code