Kot kaže, smo imeli ob objavi prvega članka prav, saj odgovori Ministrstva za notranje zadeve prikazujejo kompleksno prepleteno situacijo, kjer prodajalec očitno piše piarovske odgovore kupca, ob tem pa konkretno ne odgovori niti na eno postavljeno vprašanje. Še več, prosili smo za dele dokumentov, ki bi situacijo v hipu razjasnili, vendar zaradi očitnih razlogov z le-temi odlašajo. Pravo ozadje afere šele prihaja.

Pred nekaj dnevi smo vas seznanili z novim škandalom, ki bi se skoraj neopažen odvil praktično pred našimi očmi. Prvotno smo bili previdni, saj nismo imeli veliko informacij, sedaj pa vsakodnevno na plano prihajajo nove informacije ter potrditve, da smo imeli vselej prav. Ne le, da takšno nespametno početje lahko privede do ogrožanja zdravja najvišjih organov države, vpletene v aferi smo sedaj dobili celo na laži!

Zaupni vir znotraj javne uprave nam je podal dobro preverjene informacije, ki pa se nikakor ne skladajo z odgovori, ki smo jih prejeli s strani Ministrstva za notranje zadeve. V zadnjih dneh smo tudi s strani zaposlenih na MNZ in s strani podjetja WallisMotor Ljubljana prejeli informacije, ki so milo rečeno šokantne.

Zanimivo pa je tudi dejstvo, da so odgovori Blaža Urbanije, direktorja podjetja WallisMotor Ljubljana, v časniku Slovenske novice, povsem drugačni, kot so odgovori s strani ministrstva. Kdo sedaj prireja resnico sebi v prid?



Ker želimo biti transparenten medij v nadaljevanju prilagamo poslana prvotna in dodatna vprašanja ter odgovore s strani MNZ:

1. Ali ste vedeli, da avtomobil – BMW 750Li – ki je bil dne 20. 11. 2021 dostavljen s strani Wallis Motor Ljubljana d.o.o., ni v celoti narejen v BMW Group Nemčija, saj vozila z vašimi zahtevami ni mogoče dobaviti?
Ponudnik vozila WallisMotor Ljubljana je pooblaščen prodajalec in serviser blagovne znamke BMW. Ima pooblaščeno in certificirano kleparsko-ličarsko delavnico, kjer so zavezani k izvajanju del v skladu s standardi stroke in navodili proizvajalca. Pri izvajanju del je ponudnik prav tako zavezan k uporabi originalnih delov in vgradnji v skladu z navodili tovarne. Vozilo je po vgradnji opravilo homologacijo.

2. Glede na to da je pod dodatnimi pojasnili na portalu javnih naročil (Dosje javnega naročila 001879/2021) razvidno, da je podjetje Wallis Motor Ljubljana d.o.o. postavilo vprašanje, ali je lahko manjše strešno okno prisotno na vozilu in ste na to odgovorili da ne spreminjate svojih zahtev, ali ste bili kasneje obveščeni s strani prodajalca, da so izvedli predelavo vozila?
Vozilo je dobavljeno v skladu z razpisno dokumentacijo, predelano in homologirano.

3. Ali ste vi kot naročnik predhodno odobrili tehnično rešitev (načrte, spremno dokumentacijo itn.)?
Naročnik je vozilo prevzel, ko je bilo v celoti v skladu z razpisno dokumentacijo.

4. Ali vas je prodajalec obvestil o problemu oziroma o potrebni predelavi ter naknadni homologaciji? Ali so to naredili samostojno ali z vašo odobritvijo?
Vozilo je prevzeto, ko je v celoti v skladu z razpisno dokumentacijo.

5. Kdaj, kako in kje je bilo vozilo homologirano s to spremembo in ali imate vso potrebno dokumentacijo? Tukaj nas predvsem zanimajo varnostni ukrepi, ki so bili sprejeti z morebitno predelavo.
Vozilo je opravilo homologacijo v skladu z veljavnimi predpisi v Republiki Sloveniji.

6. Ravno tako nas zanima ali je to tudi del primopredajnega zapisnika vozila in ali ste ga že plačali?
Vozilo je bilo prevzeto zapisniško in je že v celoti plačano.

7. Glede na to se vozilo uporablja za prevoz varovanih oseb: Je bila ta rešitev potrjena s strani matične tovarne in vas kot naročnika?
Vozilo je bilo prevzeto, ko je v celoti ustrezalo razpisni dokumentaciji in imelo veljavno homologacijo.

8. Ali je res, da so tipke za zapiranje in odpiranje strešnih oken še vedno v vozilu? Ste jih opazili?
Tipke za zapiranje in odpiranje strešnih oken so v vozilu, vendar ne vplivajo na funkcionalnost vozila in niso vizualno moteče.

9. Ali je res, da ima vozilo še vedno originalen tapeciran strop ter luknjo za strešno okno kot je bilo narejeno v tovarni? Ste to opazili?
Vozilo ustreza pogojem razpisne dokumentacije. Pri izvajanju del je ponudnik zavezan k uporabi originalnih delov in vgradnji v skladu s standardi stroke in navodili tovarne.

10. Če se izkaže, da so vse naše informacije pravilne, kakšni bodo vaši ukrepi? Razveljavitev razpisa, vrnitev sredstev, kazenske ovadbe, prepoved sodelovanja na naslednjih razpisih?
Predmetno vozilo je v celoti v skladu z razpisno dokumentacijo.



Dodatna vprašanja (drugo elektronsko sporočilo):

1. Fotografije notranjosti vozila razkrivajo, da je notranja tapeta s tipkami ostala ista, ter da je “po domače” urejena tudi polnila tapeta kjer je strešno okno. Ali ni bilo nikomur s strani MNZ-UVZ videno čudno oz. sporno?
Vaše navedbe, da je »po domače« urejena polnilna tapeta, ne držijo, saj so vgrajeni originalni nadomestni deli. Glede izvedbe del je pojasnjeno pri odgovoru na prvo vprašanje.

2. Kdaj boste naročili strokovni pregled vozila in kje? Po naših informacijah je izvedba predelave na stropu porazna, prav tako pa ni v skladu z varnostnimi (strokovnimi) standardi.
Vozilo je bilo prevzeto zapisniško in izpolnjuje vse zahteve razpisne dokumentacije. Glede izvedbe del je bilo pojasnjeno pri odgovoru na prvo vprašanje. Poseben strokovni pregled ni predviden.

3. Kdo na strani MNZ je to predelavo in način predelave odobril in na podlagi kakšnih načrtov?
Navedeno je potekalo v skladu s pogodbenimi določili preko predstavnikov naročnika.

4. Ali je takšen potek nova praksa pri javnih naročilih iz davkoplačevalskega denarja?
Naročnik v vseh postopkih javnih naročil sledi načelom javnega naročanja in s proračunskim denarjem razpolaga gospodarno in transparentno.



Zgoraj navedena vprašanja smo na elektronski naslov Ministrstva za notranje zadeve poslali že pred objavo prvega prispevka. Po zakonsko določenem času so nam sicer na sporočilo odgovorili, vendar brez dejanskih odgovorov na vprašanja. Služba za odnose z javnostmi nam je za odgovore na zastavljena vprašanja poslala floskule, ki se ne navezujejo na temo in ne pojasnjujejo dejanj ljubljanskega trgovca. Očitno je, da se tako MNZ kot tudi Wallis zavedata problema in glede na poslane nične odgovore se sprašujemo, čemu bi si MNZ pljuval v lastno skledo? Navsezadnje je tu edini oškodovanec Urad predsednika Republike Slovenije oz. sam predsednik Borut Pahor. Je po odgovorih sodeč s strani Ministrstva za notranje zadeve mogoče zaznati skrivno sodelovanje oziroma favoriziranje podjetja WallisMotor Ljubljana?

Še vedno pa nismo prejeli odgovora s strani Maje Ilec, direktorice korporativnega komuniciranja skupine BMW za Slovenijo. So čas za odgovarjanje na naša vprašanja raje namenili pomoči MNZ-ju, da slednji ne razkrijejo ozadja dogajanja?



Ker do danes še vedno nismo dobili zadostnih odgovorov z nobene od treh vpletenih strani, smo na MNZ poslali še sledeča vprašanja (odgovore razkrijemo po prejemu le-teh):

Vljudno prosim za odgovore:

1. Prosimo, za kopijo homologacije, kjer piše da vozilo nima strešnega okna in da je predelava vpisana. Kdaj je bila homologacija spremembe vozila vpisana in narejena (izpis steklene strehe in vpis aluminijaste strehe)? Slednje ste omenili sami, zato vas prosim za točen odgovor z dokazno dokumentacijo. Po naših informacijah do spremembe homologacije sploh ni prišlo. Kdaj, kako in kje je bilo vozilo homologirano s to spremembo? (Homologacija o vgradnji specialne policijske opreme nas NE zanima, zato nam slednje prosim ne ponujajte).

2. Ali ste seznanjeni, da tovarna ni podala nikakršnih navodil kot jih omenjate? Čudi nas, da se je BMW Group Slovenija v celoti izognil temu odgovoru rekoč, da nimajo s predelavo nič, vi pa omenjate navodila tovarne? Kakšna navodila tovarne? Ste jih videli, ali preprosto verjamete na besedo trgovca pri nakupu vozila?

3. Ali veste, da originalni nadomestni deli za to prilagoditev ne obstajajo (strešne tapete so delali v Ljubljani, streha pa je sestavljena iz kosov dveh različnih vozil) in način predelave ni v skladu z navodili tovarne? Veste, da navodila tovarne za takšen primer ne obstajajo? Ste seznanjeni, da je streha sedaj sestavljena iz dveh različnih kosov?

4. Prosimo, da nam pošljete kopijo primopredajnega zapisnika – vsaj del, kjer je opisana in sprejeta predelava s strani kupca. Ali ta dokument obstaja?

5. Zakaj predelovalec vozila ni zamenjal še stropne tapete s takšno brez izreza za strešno okno, kot jo imajo ostala vozila BMW serije 7, ki so tovarniško narejena brez strešnega okna in nadomestil ustrezni del na stropu kjer je sedaj tipka za strešno okno, s takšnim brez tipke?

6. Prosimo, da odgovorite na že postavljena vprašanja – tokrat le z odgovorom DA ali NE:

6.1 Ali ste vedeli, da avtomobil – BMW 750Li – ki je bil dne 20. 11. 2021 dostavljen s strani Wallis Motor Ljubljana d.o.o., ni v celoti narejen v BMW Group Nemčija, saj vozila z vašimi zahtevami ni mogoče dobaviti?

6.2 Glede na to da je pod dodatnimi pojasnili na portalu javnih naročil (Dosje javnega naročila 001879/2021) razvidno, da je podjetje Wallis Motor Ljubljana d.o.o. postavilo vprašanje, ali je lahko manjše strešno okno prisotno na vozilu in ste na to odgovorili da ne spreminjate svojih zahtev, ali ste bili kasneje obveščeni s strani prodajalca, da so izvedli predelavo vozila?

6.3 Ali ste vi kot naročnik predhodno odobrili tehnično rešitev (načrte, spremno dokumentacijo itn.)?



Kakor lahko vidite, se afera vedno bolj zapleta, zgodbe s strani MNZ, Wallisa in notranjih anonimnih virov pa so si povsem različne. Sodeč po dejstvih glede nadomestnih delov in tovarniških navodil so informacije naših virov vsekakor zelo verodostojne, saj sledijo dejstvom in poznanim pravilom. Vedno bolj pa izstopajo laži, prekrivanja ter škandal, ki se dogaja v ozadju in kateremu želimo priti do dna!

Bliža se čas, ko bo potrebno zadevo predati Komisiji za preprečevanje korupcije (KPK), na pristojno državno tožilstvo, na Urad predsednika Republike Slovenije, Nemško ambasado – gospodarski ataše in nenazadnje zavarovalnici, ki je omenjeni avtomobil zavarovala brez ustreznih papirjev.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code