Po različicah 330i, 320d in 330d Touring, smo tokrat na test dobili še hibridno različico 330e, ki nas je zares prepričala.
Zunanjost
10
Notranjost
9
Ergonomija
10
Udobje
9
Zmogljivost
9
Vozne lastnosti
9
Oprema
10
Cena
7

Po štirih testih nove serije 3 smo mislili, da o njej vemo že vse. Je praktično edini avtomobil, ki ga boste kadarkoli potrebovali, saj združuje dinamične vozne lastnosti, obilico moderne tehnologije, sodoben dizajn in dovolj prostora za celotno družino, obenem pa je bil tudi pred kratkim spoznan za najvarnejši avtomobil na svetu. Vseeno pa je imel BMW serije 3 za nas še eno presenečenje, ki sliši na ime 330e.

BMW 330e je tipični plug-in hibrid, ki za pogon uporablja 2.0 litrski turbobencinski motor s 184 konjskimi močmi, ter še dodatni elektro motor. Oba preko osem stopenjskega avtomatskega menjalnika ženeta le zadnji dve kolesi, skupna sistemska moč pogonskega sklopa, pa tako kot pri modelu BMW 530e, znaša 252 konjskih moči. Vseeno pa ima 330e za razliko od večjega brata še enega asa v rokavu. V voznem načinu Sport Xtraboost se namreč za 10 sekund sprosti dodatnih 40 ‘električnih’ konjskih moči in tako sistemsko moč ponese na kar 292 konjskih moči ter 420 Nm maksimalnega navora. To je dovolj za pospešek do stotice v samo 5,9 sekunde in končno hitrost, ki znaša 230 kilometrov na uro.

”Pospešek do stotice sicer znaša 5,9 sekunde, a takrat se pravo pospeševanje BMW 330e šele prične!”

Presenetljive zmogljivosti za hibrida, a daje BMW 330e vseeno občutek, da ponuja še mnogo več kot narekujejo številke. Zdi se namreč hitrejši tudi od bencinskega brata 330i, še bolj pa nas pospeševanje ob polnem plinu preseneti, če najprej spoznamo drugo, bolj umirjeno plat avtomobila.

Ta je v osnovi še vedno hibrid, zato je pri tovrstnih avtomobilih še bolj od zmogljivosti pomembno to, kako se odreže pri stvareh, za katere so bili tovrstni avtomobili ustvarjeni. BMW 330e tudi tukaj ne razočara. V novi seriji 3 je po novem vgrajena večja, 12 kWh baterija, ki naj bi v teoriji zadostovala za do 59 kilometrov električnega dosega, a smo jih zaradi temperatur krepko pod lediščem in vožnje po avtocesti pri 120 kilometrih na uro, naredili le maksimalno 32. V toplejšem vremenu in počasnejši vožnji bi z njim z lahkoto prevozili med 40 in 50 kilometri zgolj na elektriko, kar že zadostuje dnevnim potrebam večine posameznikov.

V kolikor dnevno prevozite vsaj sto kilometrov, vam bi priporočal, da avtomobil enostavno pustite v načinu HYBRID in uživate v tišini (tudi ob prižganem bencinskem motorju), udobni vožnji in odlični uigranosti bencinsko-električnega dvojca. Tudi kombinirana poraba je v primerjavi z bencinskim bratom 330i mnogo manjša, konkurira pa lahko celo dizelski različici 320d. Če je 330i na testu z lahkoto porabil preko 8 litrov na sto prevoženih kilometrov, se je poraba na testu hibridnega 330e ustavila pri 6,4 litra na sto prevoženih kilometrov. Od tega je bila velika večina narejena na avtocesti pri zelo nizkih temperaturah, nekaj pa je bilo tudi dinamične vožnje. V primeru vožnje na krajše razdalje ali vožnje po regionalnih cestah, bi poraba zagotovo padla tudi pod 5 litrov, če dnevno delate do 50 kilometrov kilometrov, pa boste skozi tako ali tako prišli ‘praktično zastonj’.

“Ob večini vožnje po avtocesti in okoli 150 kilometrih na dan, se je povprečna poraba ustavila pri 6,4 litra na sto prevoženih kilometrov. Ob krajših razdaljah z večjim deležem ‘električnih kilometrov’, poraba zlahka pade pod 5 litrov.”

Če so se (z izjemo dodatne odprtine za polnjenje) pri zunanjosti zelo potrudili, da skrijejo hibridni značaj različice 330e, pa lahko v notranjosti opazimo, da je v primerjavi z ostalimi različicami serije 3 tipko COMFORT zamenjala tipka HYBRID, namesto tipke ECO PRO pa lahko najdemo tipko z napisom ELECTRIC, s katero izberemo popolnoma električni način vožnje. V tej generaciji modela 330e, je maksimalna hitrost v električnem načinu omejena na 140 kilometrov na uro, po naših testiranjih pa gre tudi kakšen kilometer na uro hitreje, 147 kilometrov na uro, če smo natančni. Pikolovci boste opazili še tipko BATTERY s katero lahko prednastavljen odstotek baterije, prihranite za kasneje, ali jo v kolikor je le ta prazna, polnite kar med vožnjo. Slednje se sliši kot super ideja a verjemite, da ni, saj sočasno polnjenje baterije trenutno porabo poveča za skoraj 5 litrov. Z izjemo teh tipk je preostanek notranjosti povsem identičen ostalim različicam serije 3, s čimer ni nič narobe, saj je le ta ergonomsko odlična, zelo kvalitetni pa so tudi materiali.

BMW 330e je enostavno najboljši hibrid, kar sem jih do sedaj imel možnost preizkusiti. Morda bom šel celo tako daleč in rekel, da je to tudi najbolj vsestranska in najbolj zanimiva iteracija novega BMW serije 3. Zna biti udoben, varčen, tih in povsem nenaporen, a po drugi strani tudi zelo dinamičen in zmogljivostno tako prepričljiv, da zagotovo ne boste nikoli pomislili na to, da si želite še več. Sicer ob pretiravanju z dodatno opremo ni ravno poceni, testni primerek je namreč stal preko 70 tisočakov, a osnovna cena ni tako zelo velika, pa še na subvencijo s strani eko sklada v višini 3.500€ lahko izkoristite.

Specifikacije

Motor
Valji/ventili
4/16
Delovna prostornina
1998 ccm
Hod/vrtina bata v mm
94,6/82
Nazivna moč v kW
137 kW
Nazivna moč v KM
184 KM
Maks. navor
300 Nm
Kompresijsko razmerje
10,2:1
Največja hitrost
230 km/h
Pospešek
5,9 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila
1.740 kg
Elektromotor - nazivna moč v kW
84 kW
Elektromotor - nazivna moč v KM
113 KM
Elektromotor - maks. navor
265 Nm
Skupno - nazivna moč v kW
215 kW
Skupno - nazivna moč v KM
292 KM
Skupno - maks. navor
420 Nm
Kolesa
Dimenzije spredaj
225/50 R17
Dimenzije zadaj
225/50 R17
Poraba goriva
Kombinirana
1,7 l/100 km
Emisije CO2
37-43 g/km
Posoda za gorivo
40 l
Kapaciteta baterije
12 kWh
Mere
Dolžina
4.709 mm
Širina
1.827 mm
Višina
1.444 mm
Medosna razdalja
2.851 mm
Cena
Osnovna cena
50.750 €
Cena testnega
70.925 €
+ Pokaži več
- Skrij

1 komentar

  1. 430d – absolutno ne pazim na porabo goriva,… hitrost – “kolikor si upam” 😉 – povprečje po 31.000 km – 6,6 l/100km
    No comment,…

    LP : M

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code