Avtomobilska industrija drvi proti prihodnosti, polni t.i. mikrotransakcij.

BMW je začel s prodajo naročnine za ogrevane sedeže v številnih državah – aktualni primer, ko je podjetje ponudilo mikrotransakcije za dodatne funkcije v avtomobilu višjega razreda. Mesečna naročnina za ogrevanje prednjih sedežev vašega BMW-ja stane približno 18 evrov, z možnostmi naročnine za eno leto (180 €), tri leta (300 €) ali plačilo za “neomejen” dostop za 415 €.

Ni natančno jasno, kdaj je BMW začel ponujati to funkcijo kot naročnino ali v katerih državah, vendar je ta novica pretekli teden razburila nemalo ljudi, ko so opazili njeno lansiranje v Južni Koreji. BMW od leta 2020 počasi postavlja funkcije, ki so zaklenjene za steno naročnine, ogrevani sedeži pa so zdaj na voljo v spletnih trgovinah v nemalo državah, vključno z Združenim kraljestvom, Nemčijo, Novo Zelandijo in Južno Afriko.

Odkar je podjetje leta 2020 objavilo, da bo operacijski sistem njegovih avtomobilov omogočal mikrotransakcije na funkcijah, kot so samodejne dolge luči in prilagodljivi tempomat, so stranke to potezo obsojale kot pohlepno in izkoriščevalsko. Ampak tega, da se to dogaja že več kot dve leti, veliko ljudi sploh ni vedelo. Kaj torej vse ponujajo proti mesečnem plačilu?

Druge funkcije, ki jih BMW zaklene za naročnine (v skladu s spletno trgovino podjetja v Združenem kraljestvu), vključujejo ogrevan volan za približno 10 funtov na mesec; možnost snemanja posnetkov s kamer v vašem avtomobilu po ceni 195 GBP za “neomejeno” uporabo; in »IconicSounds Sport package«, ki vam omogoča predvajanje zvokov motorja v vašem avtomobilu za enkratno plačilo v višini 97 funtov.

Proizvajalci avtomobilov so strankam seveda vedno zaračunavali več denarja za vrhunske funkcije, vendar je dinamika zelo drugačna, ko je omejevalni dejavnik programska in ne strojna oprema.

V primeru ogrevanih sedežev, na primer, lastniki BMW že imajo vse potrebne komponente, vendar je BMW preprosto postavil programsko blokado njihove funkcionalnosti, ki jo morajo kupci nato plačati za odstranitev. Za nekatere funkcije programske opreme, ki lahko povzročijo stalne stroške za proizvajalca avtomobilov (kot so na primer samodejna opozorila prometnih kamer), se zdi zaračunavanje naročnine bolj razumno. Vseeno nekoliko bizarno, ampak bolj razumno.

V slednjem primeru BMW ugotavlja, da “če je strojna oprema za to funkcijo že nameščena v vašem vozilu med proizvodnjo, boste to uporabljali brez dodatnega plačila.” Kako velikodušno od njih, kajne?!

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code