Matej Marijanovič je po celodnevnem driftanju na predelanem BMW M3 F80 zamenjal kar štiri pare gum.

Navadni smrtniki, četudi še ob tako dinamični vožnji, tega najverjetneje ne bomo nikoli doživeli – Matej pa je samo brezbrižno omenil, da se mu je pri začetnih poizkusih na dirkalni stezi v Krškem utrgala ploščica na pedalu za plin. Malenkosti športnih avtomobilov, kakopak. “Znotraj te M3 je prav tako, kot bi gledala video od Ken Blocka, le da ta ni zlate barve,” sem pomignila proti hidravlinčni ročni, ki jo je Matej z lahkoto potegnil proti sebi. Pnevmatike so zaškripale in v notranjost avtomobila se je pričel valiti dim, ko je zadnji del avtomobila začelo nesti iz ovinka …

“Veliko sem spremenil na avtu v zadnjem času in zato sem ga prišel malo preizkusit na progi” je zleknjen v ležalnik na robu steze in obdan s prijatelji pripovedoval Matej Marijanović, ki je ravno za to priložnost s sosednje Hrvaške prišel na Racetrack v Krško. Potekala je namreč razprava o tem, zakaj je BMW-ju M3 F80 zablokiral diferencial na stezi. Glede na njegov način vožnje in to, da so po celodnevnem dirkanju po progi menjali že četrti par gum, bi lahko bil katerikoli vzrok, so je posmehnil eden izmed zbranih fantov. Na koncu je kot najbolj verjetna obveljala predpostavka, da diferencial ni delal zaradi večjega oprijema, saj so prvič uporabili dimenzije 295, navadno pa so stik s stezo predstavljale mnogo manjše 275. “Pa saj to ne more biti res,” je med smehom hlinil ogorčenost predstavnik Heartuned ekipe, ki je prav tako prišla podpirat Mateja. “Uspel sem posneti ravno en krog, preden so morali avto porivati s steze.” Prosto progo sta v navalu adrenalina med gledanjem drifterskih vragolij izkoristila še dva navdušenca, prav nobeden ‘bimmer fan’ pa se ob odhodu ni odpeljal, brez da bi stisnil na pedal za plin in vsaj malo nakazal prednosti zadnjega pogona – pri čemer je bolje, da podrobnosti vožnje po avtocesti nazaj proti domu kar izpustimo …

Dak Motorsport iz Zagreba, ki predeluje športne avtomobile, je za ta BMW M3 po meri naredil varnostno kletkovilice pri kolesih za drift in tudi značilno fly-off hidravlično ročno zavoro. Samodejni DKG menjalnik so zamenjali z ročnim. M Performance izpušni sistem so nadgradili z downpipe cevmi in športnim katalizatorjem. Zamenjati so morali tudi cevi za dovod zavorne tekočine, da na stezi ne bi počile. Vstavljene so posebne ravno zaradi kovinske prevleke, saj se ne širijo, prav tako pa dajejo boljši občutek pri zaviranju – tudi originalne zavorne ploščice niso bile kos podvigom na progi, saj so namreč preveč vibrirale.

Pri predelavah motorja je RRahmani Performance vgradil večje turbine, zmogljivejše injektorje, šobe, filterje, ter optimizirano elektroniko, nastavili pa so tudi prestavno ročico. S tem so bavarskega športnika, ki ima denimo pri Competition različici 510 konjskih moči, ponesli do kar 780 konjskih moči, pri čemer doseže 930 Nm.

Vse se je začelo pri trinajstih letih s skuterji in motorji. »Malo sem jih predelal, preizkušal na cesti in bežal pred policijo, pri osemnajstih pa sem prešel na avtomobile,« se z nasmeškom spominja Matej. Začel je z E46 M3 in vadil različne manevre v krožnih križiščih in na parkiriščih, ter tako prešel na idealno območje za drift – izvoz in dovoz na avtocesto. Pripetilo se je, da je avto razbil in ostal brez vozniškega dovoljenja za leto dni. “Vse, odkar se spominjam, sem nekaj vozil, nato pa sem se pred približno petimi leti malo umiril.” Dve leti zatem je kupil BMW M3, namen tega pa ni bil drift, temveč spet vedno večja želja po bolj hitrem avtu. Ker je takrat živel v Švici, ga je tja vozil samo na razne dogodke, tako da je BMW večinoma počival na Hrvaškem. Namreč tamkajšnja zakonodaja je precej strožja od naše ali pa od naših sosedov čez mejo, saj ne dovoljuje posebnih predelav na avtomobilu, pri čemer so tudi kazni izjemno visoke.

Vsakič znova je nekaj na avtu dodal in ga malce predelal – naprej seveda motor, nato je vstavil ‘roll bar‘ in specifičen OMP Racing volanski obroč ter športne sedeže. Tudi podvozje je znižal že v prvih letih, ko je dobil avto in tako dodal nastavljivo vzmetenje KW Clubsport in posebna kovana platišča Rotiform. Tako trenutno čaka samo ‘body kit’, ki ga je posebej za njegov avto izrisal oblikovalec, saj na tržišču ni našel ničesar, kar bi mu bilo tako neizmerno všeč, da bi dodal še kot češnjo na vrh vseh izboljšav. Ravno zato se je odločil, da bo tovrsten body kit za M3 in M4, vključno s specifičnimi vilicami, volanom in vsem, kar je moral za svojega športnika dati izdelati po naročilu, tudi začel prodajati pod lastno znamko.

Organizira tudi Stance Adrio, ki je lansko leto, četudi je bilo premierno, doživel neverjeten uspeh. Ljubitelji spuščenih in predelanih avtomobilov se bodo tudi letos konec avgusta zbrali na Jadranovem, destinaciji ob morju, ki je popolna za meet. Ravno zaradi posebne lokacije je to edini tovrstni dogodek v Evropi – poleg avtomobilov in odmevajoče glasbe je ravno kopanje na plaži tista posebnost Stance Adrie. Letos na ogled postavljenih med 120 – 150 avtomobilov, katerih lastniki se morajo predhodno prijaviti. Da bi lahko sodelovali na dogodku, mora avtomobil biti ‘stance‘, torej s spuščenim podvozjem in tudi s preostalimi predelavami nekako sovpadati s celotno idejo dogodka. Ne spreglejte letošnjega vabila, na katerem v vsem sijaju kraljuje Matejev štirinožni prijatelj Čarli.

Neverjeten občutek za vožnjo lahko v objektiv ujame zgolj izkušen snemalec. Tako so se gledalci poleg spretnosti na poligonu navduševali tudi nad tistimi v zraku. Vragolije na stezi je ves čas skrbno spremljal dron, ki je na trenutke letel nevarno blizu koles. Njegovo upravljanje s posebnimi očali, skozi katera snemalec Nikola gleda sliko kamere na dronu, je dejansko podobno video igrici, o čemer se lahko prepričate ob ogledu spodnjega video posnetka.

https://www.instagram.com/p/B0Q9yNqHy52/?utm_source=ig_web_copy_link

Fotograf: Nastasija Furjan, Rok Kostanjšek

1 komentar

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code