Končno smo lahko preizkusili težko pričakovano prvo iteracijo BMW X3M v zgodovini znamke, ki je poleg vsega nosila še oznako Competition.
Zunanjost
8
Notranjost
10
Ergonomija
10
Udobje
7
Zmogljivost
10
Vozne lastnosti
10
Oprema
8
Cena
8

BMW-jev M-oddelek se je modela X3 v tej generaciji lotil prvič in tako svetu predstavil verjetno najbolj družinsko usmerjen M model v ponudbi, kjer pa bo iskreno užival predvsem oče. Po ukinitvi karavanskih različic, sicer limuzinskih M modelov, se je ob vzpenjajočem se trendu SUV-jev v iskanju praktičnosti k temu segmentu zatekel tudi BMW M oddelek. Tako so že skoraj desetletje nazaj prvič predstavili modela X5M in X6M, ki pa sta iskreno bolj statusna simbola, kot praktična družinska terenca. Zaradi svoje teže in velikosti pa nista niti pretirano zabavna. Ravno zaradi tega so mnogi težko pričakovali že dolgo nazaj napovedano M različico modela X3, saj le ta ravno v novi generaciji po mojem mnenju predstavlja optimalen kompromis med ceno, voznimi lastnostmi, velikostjo in prostornostjo.

”Končno smo dočakali tudi manjšo in uporabnejšo, a nič manj zmogljivo alternativo modelov bmw x5m in x6m!”

Po nekaj dnevih z BMW X3M Competition, se moje mnenje o praktičnosti in optimalni izbiri platforme novega BMW X3 ni niti malo spremenilo, je pa bila to vseeno povsem drugačna izkušnja, kot primerjalni test treh generacij z dizelskim štirivaljnikom v nosu. Pod pokrovom motorja se namreč vrti povsem novi S58 3.0 litrski šestvaljnik, ki bo uporabljen tudi v naslednji generaciji modelov BMW M3 in M4, zato je bil to mnogo več kot le test novega modela. V testnem primerku s paketom Competition je omenjeni motor proizvajal kar 510 konjskih moči in 600 Nm navora, ki jih je preko osem stopenjskega M Steptronic menjalnika prenašal na vsa štiri kolesa preko M xDrive štirikolesnega pogona. Končni rezultat? 4,1 sekunde do stotice in 285 kilometrov na uro končne hitrosti – številke, ki osramotijo tudi marsikaterega resnega športnika.

Če karkoli je občutek pospeševanja v avtomobilu še hujši, kot narekujejo številke, kar potrjujejo tudi meritve ameriških novinarjev, ki so do 60 milj na uro (96 kilometrov na uro) namerili zgolj 3.3 sekunde. Motor se neverjetno lepo vrti in zvezno pospešuje vse do rdečega polja, ko se peljete po vsej verjetnosti že krepko nad omejitvijo hitrosti. Tudi menjalnik zna biti v najhitrejšem načinu dovolj hiter, da voznik težko opazi, da gre za klasični avtomatski menjalnik in ne za dvosklopčni DKG menjalnik, kot smo ga bili vajeni iz prejšnjih M modelov. Poleg tega pa zna biti ravno zaradi svoje zasnove ob počasni, umirjeni vožnji, tudi mnogo mehkejši in prijaznejši do voznika. Pogonskemu sklopu razen (pre)velike porabe in za moj okus nekoliko pretihe akustične predstave v ‘najglasnejšem načinu’, nimam česa očitati, še večji vtis pa so name naredile vozne lastnosti avtomobila.

”bmw x3m competition očitno za zakone fizike še ni slišal, saj je bil na zimskih pnevmatikah skozi ‘testni zavoj’ skoraj enako hiter kot novi bmw z4 sdrive30i na širših letnih pnevmatikah!”

BMW X3M Competition zna v zavojih kar nekoliko ukrivljati zakone fizike. Naj spomnim, da je bil avtomobil v času testiranja že na zimskih pnevmatikah, zunaj je bilo 6 stopinj celzija, pa je skozi ‘testni zavoj’ vseeno zapeljal z le malenkost manjšo izhodno hitrostjo, kot novi BMW Z4 sDrive30i v idealnih pogojih na širših letnih pnemvatikah. Delni razlog za tako dobre vozne lastnosti je zagotovo M xDrive štirikolesni pogon z zadnjim M Sport diferencialom, ki v načinu 4WD Sport večino moči pošlje na zadnji kolesni par, drugi razlog pa je zagotovo vzmetenje. To je ravno za take podvige naravnano zelo čvrsto, kar pa pri avtomobilu, ki je mišljen tudi za družine morda ni idealno oziroma si upam trditi, da je tudi v načinu “Comfort” vseeno pretrd.

Glede na to, da zunanjost še posebej z zimskim kompletom 20 palčnih platišč res ne daje nekega posebnega vtisa na mimoidoče, pa je notranjost vseeno nekoliko bolj posebna. Morda na prvi pogled niti ne tako, saj lahko dodatno na volanu najdemo le dve rdeči tipki M1 in M2, kjer si lahko prednastavimo najljubše nastavitve podvozja, pogona, krmilnega mehanizma in menjalnika, potem lahko opazimo še rdečo tipko za zagon motorja in plaketo z napisom X3M Competition, ter mislimo, da je to to, ampak ni! Govorim namreč o odličnih športnih sedežih odetih v mehko rjavo usnje ter o verjetno najlepših digitalnih merilniki, kar sem jih kadarkoli videl v vozilih znamke BMW. Vse to se poleg že standardno odlične ergonomije in prostornosti modela X3, združi v odlično izkušnjo za voznika in potnike, ki imajo poleg vsega še vedno na voljo tudi 550 litrov prtljažnega prostora, kar je primerljivo z nekaterimi karavani srednjega razreda.

Če potegnemo črto, se pri BMW X3M Competition vse to sešteje v avtomobil, ki zmore in ponuja vse. Navkljub trdemu vzmetenju še vedno zmore opravljati družinske dolžnosti med tednom in obenem služiti očetu tudi kot izjemno zmogljiva vikend igrača. Ob odločnem pritisku stopalke za plin vedno narisala nasmeh do ušes in občasno dala občutek premikanja fizikalnih meja za tako visok in težak avtomobil. Če lahko preživite ceno, ki za model X3M s Competition paketom znaša vsaj 120 tisočakov in precej zajetno porabo seveda!

Specifikacije

Motor
Valji/ventili
6/24
Delovna prostornina
2993 ccm
Hod/vrtina bata v mm
90/84
Nazivna moč v kW
375 kW
Nazivna moč v KM
510 KM
Maks. navor
600 Nm
Kompresijsko razmerje
9,3:1
Največja hitrost
285 km/h
Pospešek
4,1 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila
1970 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
255-45 R20
Dimenzije zadaj
255-45 R20
Poraba goriva
Mestna
12,8 l/100 km
Vožnja izven mesta
8,8 l/100 km
Kombinirana
10,5 l/100 km
Emisije CO2
239 g/km
Posoda za gorivo
65 l
Mere
Dolžina
4726 mm
Širina
1897 mm
Višina
1669 mm
Medosna razdalja
2864 mm
Cena
Osnovna cena
110.900 €
Cena testnega
133.157 €
+ Pokaži več
- Skrij

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code