BMW X3 velja za začetnika tako imenovanih športnih terencev srednjega razreda, ki je svetu prvič pokazal, da se lahko tudi nekoliko višji avtomobil pelje dobro.

Na ceste je ne dolgo časa nazaj zapeljala že tretja generacija X3, katere test smo v točno tej motorizaciji že objavili, zato smo se tokrat za vas odločili narediti nekaj prav posebnega – primerjalni test vseh treh generacij BMW X3. Novinca je predstavljal povsem novi BMW G01 X3 xDrive20d z avtomatskim menjalnikom, štirikolesnim pogonom in M Sport opremo, F25 LCI generacijo je ravno tako predstavljala različica xDrive20d z avtomatskim menjalnikom in štirikolesnim pogonom (če to ni konstantnost pa tudi ne vem), najstarejšo generacijo E83 pa je žal zastopala nekoliko šibkejša različica xDrive18d, ki jo sicer vseeno poganja 2.0 litrski turbodizelski agregat, tokrat spojen z ročnim menjalnikom.

Vsi imajo torej 2.0 litrske dizelske agregate, vsi imajo xDrive štirikolesni pogon, obe novejši različici imata osem stopenjski samodejni menjalnik, dva sta na 17 palčnih platiščih, eden na 20 palčnih…. Ali se sploh lahko primerjajo med seboj?

BMW E83 X3 xDrive18d LCI:

Čeprav je bil naš primerek letnik 2010, kar predstavlja zadnji letnik proizvodnje te generacije, je avto v skoraj enaki podobi na ceste vseeno zapeljala že davnega leta 2003 in to se mu vidi. Morda na zunaj še ne toliko saj je Banglov dizajn res brezčasen. Opazna razlika je predvsem v notranosti, kjer nas pričaka praktično 15 let stara armaturna plošča. Pa je to slabo? Vizualno ja, kvalitetno pa sploh ne. Avtomobil je še vedno v dobri formi, nič ne škripa ali ropoče. Iskreno sem bil nad tem prav prijetno presenečen, še bolj pa me je po nekaj dneh vožnje nove generacije, presenetila vožnja sama.

”Avtomobil je še vedno v dobri formi, nič ne škripa ali ropoče..iskreno sem bil nad tem prav prijetno presenečen…”

Res, da je krmilni mehanizem (pre)počasen, pa vendar daje celoten avtomobil med vožnjo samozavesten in presenetljivo tudi igriv občutek. Prav nič me ne čudi, da so leta 2003 avtomobilistični novinarji po vsem svetu pisali hvalospeve o njegovi legi na cesti, saj česa tako visokega, ki bi se obenem tudi tako dobro peljalo, do takrat enostavno ni obstajalo. Priznam, da sem prvič peljal ‘staro’ generacijo BMW X3 a moram reči, da me ni prav nič razočarala. Vožnja je dovolj udobna in tiha, tudi za moderne standarde, zahvaljujoč natančnemu ročnemu menjalniku, pa me tudi ročno pretikanje ni prav nič motilo.

BMW F25 X3 xDrive20d LCI:

Če je bila prva generacija dobra, je druga odlična. Občutno se je izboljšal prav v vseh področjih. Takoj lahko opazimo, da je krmilni mehanizem bolj direkten, občutek igrivosti ostaja oziroma je še večji, avtomobil pa je obenem še bolj tih in še bolj udoben. Zahvaljujoč prenovi leta 2015, je tudi notranjost že moderna in ponuja že kar nekaj tehnoloških novosti kot so odlični iDrive sistem z navigacijo, tipko za preklapljanje med različnimi načini vožnje in avtomatsko upravljanje dolgih luči. 190 konjski dizelski agregat poskrbi za povsem zadovoljive zmogljivosti in nekako daje občutek ‘večje poskočnosti’, kot pri novem modelu, osem stopenjski samodejni menjalnik pa tudi prestavlja hitro in povsem nezaznavno.

‘krmilni mehanizem je mnogo bolj direkten, občutek igrivosti ostaja oziroma je še večji, avtomobil pa je obenem še bolj tih in  udoben”

Čuti se, da je napredoval tudi xDrive štirikolesni pogon saj (preverjeno) prileze tudi v  klance, ki se zdijo za takega premium SUV-a nedostopni. Glede na trend velikih, a ne preveč prostornih avtomobilov, se veliko ljudi ne zaveda, koliko prostora BMW X3 dejansko že od začetka skriva v sebi, F25 pa je to le še nadgradil. Se zdim navdušen? Nič čudnega, saj sem bil!

BMW G01 X3 xDrive20d:

Za konec nam ostane še nova, tretja generacija BMW X3 in prvič lahko rečem, da se je avtomobil povsem spremenil, kar je obenem dobro in slabo. Če sem pri prvih dveh čutil povezanost in je bila druga generacija praktično nadgradnja in izboljšava prve, je tukaj povsem drugače. Avtomobil je odrasel. To pomeni, da je mnogo več poudarka na udobju, tišini ter tehnoloških igračah in manj na pregovornem užitku v vožnji, kolikor ga SUV-i pač premorejo.

Seveda se čuti tudi napredek v tehnologiji, kar obenem predstavlja tudi največji preskok. Menjalnik prestavlja še hitreje in bolj nezaznavno, motor je tišji in njegov hrup bolje zadušen, da o tehnoloških ‘bombončkih’, ki jih je v tem, dobro opremljenem avtomobilu res veliko, sploh ne izgubljam besed. Novi X3 je dober, zelo dober! Še več je prostora v notranjosti, materiali so bolj kvalitetni, prednji žarometi so še boljši, a obenem ne morem mimo dejstva, da je izgubil nekaj tistega, kar avtomobile znamke BMW ločuje od ostalih. Seveda je tudi zelo zmogljiv in prav z veseljem zagrize v kakšen ovinek, xDrive pa na drsni podlagi pozna tudi smisel za humor, vendar je celotna izkušnja bolj izolirana.

Govorim kot, da je to nekaj slabega pa za večino ljudi dejansko ni. Večina si želi tišji, udobnejši, tehnološko naprednejši avtomobil s kvalitetnimi materiali in najboljšim infozabavnim sistemom na trgu. Tem ljudem novega BMW X3 zelo toplo priporočam saj za slabih 80 tisočakov, kolikor je stal testni model z vso opremo, odlično združuje premium udobje, prostornost in dobre vozne lastnosti, pa še poraba je za tak avtomobil zelo majhna, saj ga boste z lahkoto spravili pod 7,5 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Pa vendar je to primerjalni test, kar pomeni, da sem se iz enega usedel v drugega in spet v tretjega, pa potem še malo v prvega in ugotovil naslednje.

”poraba pri novem gre z lahkoto pod 7,5 litrov na sto prevoženih kilometrov, xdrive pa pozna tudi smisel za humor”

Zame je optimalna izbira prenovljeni BMW F25 X3 prejšnje generacije, s čimer so se strinjali tudi ostali udeleženci primerjalnega testa. Čeprav so njegova platišča po premeru merila kar 3 palce manj od nove generacije, se je ta še vedno peljal z večjim občutkom povezanosti. Krmilni mehanizem je hitrejši in bolj neposreden, daje več informacij in avtomobil vsaj po občutku naredi bolj agilnega. Navkljub temu sam avtomobil vseeno ni toliko glasnejši in manj udoben na avtocesti, da bi to dejansko pogrešal, saj gre še vedno za kvaliteten izdelek izpod rok bavarskih delavcev.

Tudi prve generacije ne odmislite kar tako, saj še vedno predstavlja odlično in cenovno ugodno alternativo novejšim pomehkuženim mestnim ‘terencem’. V poštev pride predvsem za tiste, ki imajo raje boljšo vozniško izkušnjo in kvalitetno narejen avtomobil kot kup (sicer nove) cenene plastike na prvi pogon, ki se ima za športnega terenca.

Kaj sem se naučil? Da lahko kupite katerokoli generacijo BMW X3 in ne boste razočarani. Jaz bi verjetno izbral prejšnjega, po letniku 2015, ampak to sem samo jaz. Sicer mlad a še vedno ‘fosil’, ki bolj ceni vozne lastnosti od vsega ostalega. Za večino je vseeno novi BMW G01 X3 avtomobil, ki ga bo težko premagal tudi kakšen konkurent iz druge nemške znamke!

Fotograf: Luka Janežič

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code