Kot lastnik prve generacije BMW Z4 sem se testa tega avtomobila zelo veselil, nič pa me ni moglo pripraviti na to, kako dober novi BMW Z4 dejansko je!
Zunanjost
9
Notranjost
9
Ergonomija
10
Udobje
9
Zmogljivost
9
Vozne lastnosti
10
Oprema
9
Cena
8

BMW je še pred izidom nove generacije modela Z4 obljubljal, da ga bo vrnil na stara pota, kjer bo lahko s svojo zmogljivostjo in vozniškim fokusom mešal štrene najboljšim roadsterjem. V večini so seveda ciljali na Porsche Boxsterja, ki praktično že vse od svoje predstavitve leta 1996 predstavlja merilo in nespornega zmagovalca tega segmenta. Da bi to bolje razumeli, se vrnimo v zgodovino. Prva generacija BMW Z4 je luč sveta prvič ugledala leta 2002, ko je model Z4 nadomestil prejšnji model Z3 in majhnega bavarskega roadsterja dinamično končno pomaknil stopničko višje, ter ga tako približal konkurentom. Seveda še vedno ni bil tako dober kot Boxster, pa vendar sta si bila vsaj zelo blizu.

Vse je bilo super dokler ni leta 2009 na cesto zapeljala druga generacija modela Z4, ki pa je v dinamičnem smislu predstavljala velik korak nazaj. Pojavila se je trda streha, zaradi katere je bil roadster nepotrebno težak, obenem pa je postal tudi bolj udoben in uglajen. Posledično se je peljal slabše in tako bolj kot avtomobil za sproščanje adrenalina na zavitih cestah, predstavljal avtomobil za brezstrešno križarjenje ob obali.

Prvič po modelih Z3 in Z4 prve generacije tudi ni dobil prave M različice, ki bi morda zadovoljila tiste zaprisežene privržence športnih roadsterjev. Ravno to so se pri BMW sedaj s tretjo generacijo odločili popraviti. Dovolj jim je neprestanih primerjanj in slabih besed na račun vodljivosti in užitka v vožnji v primerjavi z Boxsterjem, zato obljubljajo, da se je novi BMW Z4 tretje generacije vrnil h koreninam. Pa se je res?

“pri bmw so se v tretji generaciji vrnili h koreninam in bmw z4 spet postavili ob bok najboljšim v segmentu”

Absolutno! Platnena streha je nazaj, avtomobil je šel na ‘dieto’, posledično pa je tudi vozniška dinamika mnogo boljša. V tem primeru niti nisem testiral najmočnejše različice M40i s šestvaljnikom v nosu, ampak nam je podjetje BMW A-Cosmos priskrbel različico sDrive30i, kar pa me ni prav nič motilo. Avtomobil namreč poganja 2.0 litrski štirivaljnik, ki razvija 258 konjskih moči in 400 Nm navora, kar je za 1415 kilogramov težak roadster povsem dovolj, pa še teže v samem ‘nosu’ vozila je mnogo manj. Do stotice pospeši v zgolj 5.4 sekunde, končna hitrost pa je tipično omejena na 250 kilometrov na uro. Impresivne številke za ‘srednjo’ različico BMW Z4, pa vendar te številke ne povedo cele zgodbe. Pri avtomobilu sta me namreč najbolj presenetili dve stvari: prva je ta kako nenaporen in uglajen zna biti avtomobil, ko se vam ne da dirkati ali sproščati adrenalina po zavitih cestah ter druga kako direkten in zmogljiv zna biti ko se vam da peljati hitro.

BMW Z4 sDrive30i je v zavojih tako zmogljiv, da prvih nekaj kilometrov enostavno nisem mogel verjeti. Oprijema je neverjetno veliko za kar so v veliki meri zaslužne tudi odlične pnevmatike Michelin Pilot Super Sport, ki so spredaj široke kar 255 milimetrov, zadaj pa 275 milimetrov. Podkrmarjenja enostavno ni, neglede na hitrost s katero si upate vstopiti v zavoj. Tudi krmilni mehanizem je zelo direkten in vozniku da vedeti kaj se dogaja z avtomobilom. Posledično je vožnja povsem naravna in predvidljiva, kar je kot nalašč za uživanje. Tudi zvok štirivaljnika, ki mu nekoliko pomaga tudi umetni zvok iz zvočnikov, ob odprti strehi sploh ni slab, z zaprto streho v sport načinu pa zna biti nekoliko moteč. BMW sedi pet!

bmw a-cosmos prodaja tega testnega lepotca, kjer samo barva stane tri tisočake in pol. za samo 60 tisočakov! glede na to, da je to eden izmed najzabavnejših novih bmw-jev, je tega denarja zagotovo vreden. no, osnovni nov stane slabih 53 tisočakov.”

Potem je tukaj še druga plat avtomobila. Na t.i. drive select tipki izberite comfort ali celo eco pro, zaprite streho in avtomobil se transformira v presenetljivo udobnega in tihega potovalnika, ki lahko porabi tudi manj kot 7 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Sedeži so odlični, ročno nastavljiv vozniški položaj pa tudi. Če me je kaj motilo pri prejšnjih modelih s platnenimi strehami, je bil to hrup na avtocesti, ki pa ga tukaj praktično ni. Tudi pri višjih avtocestnih hitrostih je avtomobil tako tih, da se lahko voznik in sopotnik čisto normalno pogovarjata, kar v prvi generaciji ni bilo mogoče. Včasih kar pozabiš, da se voziš v kabrioletu s platneno streho, ki se lahko do hitrosti 50 kilometrov na uro odpre ali zapre v manj kot 10 sekundah. Tudi sama notranjost je prostorna in kvalitetno narejena, dizajn in tehnologija pa sta praktično identična tisti v BMW seriji 3.

Skratka BMW se je očitno držal besede in naredil avtomobil za prave navdušence. BMW Z4 tretje generacije je z izjemo BMW M2 verjetno najbolj zabaven in vozniško usmerjen avtomobil v bavarski ponudbi. Njegova lega na cesti je izjemna, zmogljivost tega 2.0 litrskega štirivaljnika, pa je za naše ceste povsem dovolj, da si ga lahko vsake toliko časa konkretno privoščimo. Zahvaljujoč M Performance zavoram, bi zagotovo zdržal tudi kakšen trackday obenem pa ponuja tudi povsem drugo, bolj umirjeno plat, ko se vam enostavno ne da. Seveda sedaj pride vprašanje o ceni, ta pa glede na vse napisano zagotovo ni majhna. Takšen primerek s to opremo namreč stane preko 73 tisočakov, kjer 10 tisočakov predstavljata samo M Sport paket in Frozen Grey II kovinska barva, vendar ne pozabimo, da pri nas povsem osnovni Boxster s PDK menjalnikom stane toliko. Navkljub temu imajo pri podjetju BMW A-Cosmos za vas posebno ponudbo, saj točno ta testni primerek prodajajo za samo 60 tisočakov, kar se mi glede na zmogljivost in resnost avtomobila resnično ne zdi pretirano! Pohitite v njihov salon na Celovški cesti 182 preden bo prepozno!

Specifikacije

Motor
Valji/ventili
4/16
Delovna prostornina
1998 ccm
Hod/vrtina bata v mm
94.6/82
Nazivna moč v kW
192 kW
Nazivna moč v KM
258 KM
Maks. navor
400 Nm
Kompresijsko razmerje
10,2:1
Največja hitrost
250 km/h
Pospešek
5,4 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila
1415 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
255/40-R19
Dimenzije zadaj
275/35-R19
Poraba goriva
Mestna
7,4 l/100 km
Vožnja izven mesta
5,3 l/100 km
Kombinirana
6,1 l/100 km
Emisije CO2
139 g/km
Posoda za gorivo
52 l
Mere
Dolžina
4324 mm
Širina
1864 mm
Višina
1304 mm
Medosna razdalja
2470 mm
Cena
Osnovna cena
52.900 €
Cena testnega
73.422 €
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Luka Janežič

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code