BMW je v stilu ostalih novih SUV-ov novo generacijo modela X4 dvignil na povsem novo raven. Tako je avtomobil končno postal to, kar bi že od nekdaj moral biti in prepričal tudi mene.
Zunanjost
9
Notranjost
9
Ergonomija
10
Udobje
8
Zmogljivost
8
Vozne lastnosti
8
Oprema
9
Cena
8

BMW X4 druge generacije po novem ni več najmanjši kupejevski SUV v bavarski ponubi, saj se je letos portfelju pridružil še najmanjši BMW X2. Tudi drugače je na zunaj precej zrasel saj je v primerjavi s predhodnikom tako kar 81 milimetrov daljši, 52 milimetrov višji in 37 milimetrov širši, povečala pa se je tudi medosna razdalja, ki sedaj znaša 2.864 milimetrov. Edina številka, ki se je celo zmanjšala je teža. Novi BMW X4 je tako zahvaljujoč novi modularni CLAR platformi navkljub večjim zunanjim dimenzijam izgubil do 50 kilogramov, kar se pozna tako na zmogljivosti, kot tudi na sami legi na cesti.

Hoče biti pravi SUV in se(preizkušeno) presenetljivo dobro znajde tudi na blagem terenu, obenem pa v zavoje zagrize z odločnostjo pravega coupeja

BMW X4 je tudi neke vrste dvoživka. Hoče biti pravi SUV in se(preizkušeno) presenetljivo dobro znajde tudi na lažjem terenu, obenem pa v zavoje zagrize z odločnostjo pravega coupeja. K temu pripomore tudi kar 6.350€ vredni M Sport paket, ki obenem poskrbi tudi za izjemno privlačen in markanten zunanji izgled. Takoj se mu vidi, da je BMW ubral bolj ‘športen’ pristop k oblikovanju še posebej, če ga primerjamo z glavnim tekmecem Mercedes Benz GLC Coupe, ki pa izstopa ravno po svoji eleganci.

V testnem primerku z oznako X4 xDrive25d se je vrtel znani 2.0 turbodizelski štirivaljnik. Ta razvije 231 konjskih moči in okroglih 500 Nm navora, ki se preko odličnega osem stopenjskega steptronic avtomatskega menjalnika prenaša na vsa štiri kolesa. To je dovolj za pospešek do stotice v vsega 6,8 sekunde, kar se na papirju morda sliši precej impresivno vendar v praksi zaradi uglajenosti in zvočne zatesnjenosti kabine enostavno ne daje takšnega občutka. Menim tudi, da v avtomobil takega ranga in kvalitete pač spada večji 3.0 litrski šestvaljnik. Pa ne zaradi moči, navora in zmogljivosti, tega je za večino ljudi tudi tukaj dovolj, temveč predvsem zaradi samega karakterja, zvoka in uglajenosti motorja. Novi BMW X4 je namreč pri kvaliteti materialov, dizajnu kabine in nasploh celotnemu avtomobilu naredil tolikšen preskok naprej, da se voznik in potniki dejansko počutijo kot, da se vozijo v avtomobilu vrednim preko 80 tisočakov. Sam občutek v kabini z lahkoto primerjam z novo serijo 5, zato se mi za tak avtomobil glasen in neuglajen štirivaljni dizelski agregat enostavno ne zdi pravi. Za svojo velikost tudi porabi razmeroma veliko, saj se je končna poraba na testu ustavila pri 8,4 litra na 100 prevoženih kilometrov, pa sem ga večino časa vozil v načinu eco pro in na avtocesti pri hitrostih okoli 130 kilometrov na uro. Povsem druga zgodba je pri vozni dinamiki, kjer novi BMW X4 z opcijskim adaptivnim vzmetenjem in ogromnimi 20 palčnimi platišči, s pnevmatikami širine 245 in 275 milimetrov, ponuja neverjetno raven oprijema in samozavesti. Seveda fizike še vedno ne more premagati zato se ultimativno čuti velika masa in visoko težišče, pa vendar je za SUV novi X4 presenetljivo zabaven in zagotovo boljši od glavnega tekmeca iz Stuttgarta. V načinu sport se nagiba minimalno, obenem pa samo udobje ne trpi preveč in je povsem znosno tudi na nekoliko slabši podlagi.

”z opcijskim adaptivnim vzmetenjem in ogromnimi 20 palčnimi platišči, s pnevmatikami širine 245 in 275 milimetrov, ponuja neverjetno raven oprijema in samozavesti”

BMW X4 presenetljivo še najbolj blesti na avtocesti, kjer vzmetenje v načinu comfort ali eco pro z neverjetno lahkoto požira vse nepravilnosti v cesti, obenem pa je kabina tudi zelo dobro zatesnjena. K brezskrbni vožnji pripomore tudi množica asistenčnih sistemov, kjer lahko izpostavim  dobro uigrano kombinacijo aktivnega tempomata in sistema za ohranjanje voznega pasu, ki ponuja skoraj avtonomne lastnosti avtomobila. Sistem do 130 kilometrov na uro deluje odlično, pri višjih hitrostih pa mu ne gre povsem zaupati. Odlično deluje tudi asistent za vožnjo v koloni, ki sem ga na ljubljanski obvoznici lahko preizkusil že v prvih nekaj minutah po prevzemu avtomobila. Deloval je tako dobro, da nisem po prvih minutah nezaupljivosti, kmalu niti več gledal skozi okno, temveč sem raje spoznaval tehnologijo in notranjost avtomobila.

”Prostora za noge zadaj je sedaj namreč za skoraj 3 centimetre več, zrasel pa je tudi prtljažnik”

Notranjost je prevzela oblikovni jezik, ki ga že nekaj časa poznamo in BMW serije 7 in BMW serije 5. Materiali so vrhunski, ergonomija pa tipično bavarska. Tako je vse zelo pregledno in logično razporejeno. Tudi prostora je zahvaljujoč daljši medosni razdalji povsem dovolj za štiri odrasle osebe. Po mojih izkušnjah je na zadnji klopi celo več ali vsaj toliko prostora kot v večjem bratu BMW X6. Prostora za noge zadaj je sedaj namreč za skoraj 3 centimetre več, zrasel pa je tudi prtljažnik, ki sedaj ponuja povsem spodobnih 525 litrov prostora z zadnjimi sedeži na mestu in 1.430 litrov brez njih.

Ima poleg drugačne izbire pogonskega agregata sploh kakšne pomanjkljivosti? Verjetno je še največja hiba take zasnove avtomobila slaba preglednost nazaj. Izjemno debeli C stebrički in majhno zadnje okno pomenijo, da je vzvratna kamera absolutno prva v vrsti dodatne opreme. Kupejevska zasnova ravno tako pomeni, da navkljub presenetljivi prostornosti, še vedno ne ponuja enako prostora kot pravi SUV te velikosti v bavarski ponudbi – BMW X3. V kolikor želite SUV bolj športnega videza morate pač skleniti nekaj kompromisov in se odločiti med izgledom in boljšo vozno dinamiko ter večjo prostornostjo. Če cenite ultimativno udobje je tekmec iz Stuttgarta še vedno udobnejši, pa vendar sedaj že res dlakocepimo. Novi BMW X4 je namreč avtomobil, ki je prepričal celo nekoga, ki je tako kritičen do novega trenda kupejevskuh SUV-ov kot sem jaz. Ponuja namreč dovolj tehnologije, udobja, kvalitete in ja, celo prostornosti, da do neke mere upraviči tudi izjemno visoko nabavno ceno, ki v našem primeru z vso dodatno opremo znaša kar 86.322€. Le 3.0 litrski dizelski šestvaljnik potrebuje, to je vse!

Specifikacije

Motor
Valji/ventili
4/16
Delovna prostornina
1995 ccm
Hod/vrtina bata v mm
90/84
Nazivna moč v kW
170 kW
Nazivna moč v KM
231 KM
Maks. navor
500 Nm
Kompresijsko razmerje
11:1
Največja hitrost
230 km/h
Pospešek
6,8 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila
1830 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
245/40R20
Dimenzije zadaj
275/35R20
Poraba goriva
Mestna
6,3 l/100 km
Vožnja izven mesta
5,3 l/100 km
Kombinirana
5,7 l/100 km
Emisije CO2
149 g/km
Posoda za gorivo
60 l
Mere
Dolžina
4752 mm
Širina
1918 mm
Višina
1621 mm
Medosna razdalja
2864 mm
Cena
Osnovna cena
59.400 €
Cena testnega
86.322 €
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Luka Janežič

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code