Že več kot dve leti je minilo odkar me je na testu, takrat nove hibridne različice serije 5, ta pogonski sklop tako zelo navdušil. Sedaj je prenovljen in obljublja še mnogo več, jaz pa sem komaj čakal, da sedem za volan.
Zunanjost
9
Notranjost
9
Ergonomija
10
Udobje
9
Zmogljivost
8
Vozne lastnosti
8
Oprema
10
Cena
8

Takrat sem pod črto zapisal, da sta BMW 530e in njegov pogonski sklop na meni pustila močno pozitiven vtis in mi, kot zagretemu avtomobilskemu navdušencu, dala misliti, da mogoče prihod “hibridne dobe” res ni tako slab. S prenovo se je ta formula le še izboljšala, moje mnenje o bavarskem hibridu pa je postalo še boljše.

Kaj je novega? Poleg večih malih sprememb je glavna novost predvsem večja baterija, obenem pa sedaj več pozornosti namenjajo tudi štirikolesno gnani različici. Hibridna različica 530e je namreč na voljo tudi s štirikolesnim pogonom xDrive s katerim je bil opremljen testni primerek. Hibridna ‘petica’ je v primerjavi z drugimi štirikolesno gnanimi hibridi ostalih znamk boljša predvsem zato, ker je štirikolesni pogon xDrive popolnoma neodvisen od načina pogona. To pomeni stalni štirikolesni pogon tako v električnem načinu, kot tudi v primeru, ko je baterija povsem prazna in avtomobil žene samo še bencinski motor. Moč je namreč vedno speljana preko odličnega osemstopenjskega avtomatskega menjalnika in se tako vseskozi enakomerno prenaša na vsa štiri kolesa, kot pri različicah z motorjem na notranje izgorevanje. Tako so skrbi o ‘izgubi štirikolesnega pogona’, ko bo baterija povsem izpraznjena ali o pomanjkanju oprijema v električnem načinu, tukaj povsem odveč.

”moč se vseskozi prenaša na vsa štiri kolesa, ne glede na način v katerem vozite, pa naj bo to elektrika, bencin ali kombinacija obojega.”

Kot smo že prej omenili pa si tokrat več pozornosti zasluži baterija. Staro baterijo s kapaciteto 9,2 kWh električne energije, je sedaj zamenjala večja baterija z 12 kWh električne energije. To pomeni večji doseg, ki naj bi v različici s štirikolesnim pogonom po WLTP testnem ciklu znašal 53 kilometrov, pri različici zgolj na zadnji pogon pa še 4 kilometre več. Kaj pa v realnosti? Na to težko odgovorimo, saj so bile temperature v času testiranja krepko pod lediščem, kar je doseg skoraj prepolovilo. Ob 100% napolnjenosti je avtomobil na novih digitalnih merilnikih izpisal doseg le 30 kilometrov, ki sem ga brez večjih težav tudi dosegel. Zato ne dvomim, da bi ob pomladnih ali poletnih temperaturah z lahkoto dosegel 40-45 električnih kilometrov in tako še povečal uporabnost hibridnega pogonskega sklopa.

”mraz je doseg skoraj prepolovil in nam hkrati razkril največjo hibo elektrificiranih avtomobilov. od obljubljenih 53 kilometrov dosega, smo pri temperaturah pod lediščem uspeli narediti zgolj 30 kilometrov.

Glede na to, da pogonski sklop, ki sestoji iz bencinskega štirivaljnika in elektromotorja, skupno ponuja zajetnih 252 konjskih moči, se ob masi skoraj dveh ton in stalnem štirikolesnem pogonu poraja vprašanje, koliko pa sploh znaša realna poraba takega avtomobila, če se vozimo tudi na daljše relacije? Odgovor se glasi, manj kot 5 litrov na 100 prevoženih kilometrov, kar se mi zdi za tak avtomobil izjemno malo in je obenem tudi krepko manj kot pri različici 520d xDrive. Od slednje je različica tudi mnogo hitrejša saj zmore s pospeškom do stotice opraviti v zgolj 6,2 sekunde, končna hitrost pa znaša 235 kilometrov na uro.

Hibridni pogonski sklop pa ima v seriji 5 še eno prednost – tišino v kabini. BMW 530e je namreč najtišja različica serije 5, kar sem jih preizkusil. Bencinskega agregata večinoma sploh ne slišite, ko se ob močnejših pospeševanjih oglasi, pa je njegov zvok vseeno mnogo prijetnejši od ropota štirivaljnega dizla. To v kombinaciji s prilagodljivim vzmetenjem in povsem nezaznavnim preklapljanjem med hibridnim, električnim in ‘bencinskim’ pogonom, ponuja prijetno in udobno uporabniško izkušnjo za vse potnike v kabini, še posebej na avtocesti. No, kabina je sicer v večini ostala enaka kot prej. Gre torej za klasično notranjost serije 5, kar pomeni, da je kabina ergonomsko odlična, kvalitetna in logično razporejena, spremembi pa sta le dve. Novi so prej omenjeni digitalni merilniki, ki jih že poznamo iz vseh novih modelov znamke BMW, ter nova različica infozabavnega sistema iDrive. Morda velja omeniti še to, da je zaradi baterije v primerjavi s klasično limuzinsko serijo 5 nekoliko manj prostora v prtljažniku, saj je le ta precej plitvejši, kar bi nekatere zagotovo znalo motiti.

”530e je najtišja različica serije 5, kar sem jih imel priložnost preizkusiti.”

Če zaključim; priključni hibrid po imenu BMW 530e je svoj pozitivni vtis le še izboljšal in odslej predstavlja še boljšo alternativo najbolj priljubljeni plebejski različici 520d. Od te je sicer okoli 5 tisočakov dražji, a ponuja mnogo manjšo porabo, večjo zmogljivost ter nižji nivo hrupa v kabini. Ob višjih temperaturah in posledično večjem električnem dosegu verjamem, da bi bila lahko skupna poraba še precej nižja, kar bi nakup naredilo le še bolj smotern. Morda je za tiste, ki delajo res veliko kilometrov še vedno boljša izbira katera izmed precej dražjih šestvaljnih dizelskih različic, drugače pa je 530e res vse kar bi si lahko želeli.

Specifikacije

Motor
Valji/ventili
4/16
Delovna prostornina
1998 ccm
Hod/vrtina bata v mm
94,6/82
Nazivna moč v kW
135 kW
Nazivna moč v KM
184 KM
Maks. navor
346 Nm
Kompresijsko razmerje
11:1
Največja hitrost
235 km/h
Pospešek
6,2 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila
1935 kg
Elektromotor - nazivna moč v kW
83 kW
Elektromotor - nazivna moč v KM
111 KM
Elektromotor - maks. navor
250 Nm
Skupno - nazivna moč v kW
185 kW
Skupno - nazivna moč v KM
252 KM
Skupno - maks. navor
420 Nm
Kolesa
Dimenzije spredaj
245/40 R19
Dimenzije zadaj
275/35 R19
Poraba goriva
Kombinirana
1,7-2,2 l/100 km
Emisije CO2
38-51 g/km
Posoda za gorivo
45 l
Kapaciteta baterije
12 kWh
Mere
Dolžina
4.943 mm
Širina
1.868 mm
Višina
1.483 mm
Medosna razdalja
2.975 mm
Cena
Osnovna cena
63.550 €
Cena testnega
94.635 €
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Luka Janežič

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code