Suzuki Slovenija nam je v hotelu Four Points by Sheraton na Brdu ponosno predstavil prenovljeno generacijo Suzuki Vitare.

Vitara je za Suzuki izjemno pomemben model. Prva generacija je bila predstavljena leta 1988 in vse od takrat Vitara velja za manjši športni terenec, ki je dejansko sposoben tudi na terenu. Trenutna generacija je bila predstavljena leta 2015, zato je že bila potrebna nekaj sprememb. Vitara je bila v letu 2016 najbolj prodajan osebni avtomobil s štirikolesnim pogonom. Leta 2013 je Suzuki pri nas prodal nekoliko več kot 200 primerkov avtomobilov, leta 2018 pa bodo po vsej verjetnosti prodali kar 1550 primerkov (po načrtih). Za to je v največji meri zaslužna Vitara.

Prenovljeno četrto generacijo Suzuki Vitare bomo po zunanjosti le stežka razlikovali. Spredaj je nova maska in odbijač z dodatnimi kromiranimi obrobami, ki naj bi po besedah znamke poudarjale športno-terenski značaj vozila. Zadaj najdemo nove LED luči (pri opremi Premium in Elegance), ki so po vsej verjetnosti tudi najbolj opazna razlika. Pri najvišji opremi Elegance so LED luči serijsko, pri slednji in Premium opremi pa so serijsko tudi LED dnevne luči. Nova so tudi aluminijasta platišča, ki so pri opremi Elegance polirana in dvobarvna, pri opremi Premium pa so le enobarvna. Novi sta tudi dve barvi zunanjosti.
Več razlik pa najdemo v notranjosti prenovljene Vitare, ki se lahko pohvali z mehko plastiko na zgornjem delu armaturne plošče. To je za Suzuki popolna novost, saj smo do sedaj le redko videli uporabo kvalitetnejših materialov v notranjosti. Pri vseh paketih opreme najdemo Start/Stop sistem, pri paketu Premium in Elegance pa je na voljo tudi sredinski naslon za roke. Med merilniki je pri omenjenima paketoma opreme na voljo tudi dokaj napreden (za ta razred avtomobila) 4,2-palčni barvni zaslon potovalnega računalnika. Dobrodošel je tudi spisek asistenčnih sistemov, tako najdemo: sistem za zaviranje v sili, aktivni tempomat s funkcijo Stop/Go, sistem za opozarjanje na zapustitev voznega pasu, sistem za preprečevanje zapuščanja voznega pasu, sistem za opozoarjanje na vijuganje po voznem pasu, sistem za pomoč pri speljevanju na klancu, sistem za pomoč pri vožnji navzdol, sistem za opozoarjanje na nenadno zaviranje, sistem za nadzor mrtvega kota, sistem za opozarjanje na prečni promet zadaj, sistem za prepoznavanje prometnih znakov…

Prenovljena Suzuki Vitara opremljena z dovršenim štirikolesnim pogonom, ki ga pri Suzukiju imenujejo All Grip. Suzuki je začel uporabljati štirikolesne pogone že daljnega leta 1970. To je bil seveda začetek sistema kot ga poznamo danes. Na voljo so štirje načini vožnje. Le-te izbiramo s pomočjo vrtljivega stikala Drive Mode Select v bližini prestavne ročice. Načini so pa sledeči: “Auto” (samodejni način za vsakodnevno vožnjo), “Sport” (izboljša zmogljivost vozila v ovinkih in dodaja navor zadnjim kolesom), “Snow” (namenjen zasneženim, neasfaltiranim površinam) in “Lock” (način za sneg in blato z zaporo sredinskega diferenciala).

Pri Suzukiju so ponosni na to, da so iz motorne palete pred pol leta v celoti odstranili dizelske motorje. Tako sta na voljo le dva bencinska s turbopolnilnikom. Vstopni 1,0-litrski trivajnik razvije 82 kilovatov oziroma 112 konjskih moči in 170 nevtonmetrov navora. Pri tem naj bi na sto prevoženih kilometrov porabil le 5,3-litra goriva in pri tem v ozračje oddal 121 gramov oglikovega dioksida. Do sto kilometrov v kombinaciji s ročnim pet-stopenjskim menjalnikom potrebuje 11,5 sekund (z samodejnim menjalnikom 12,5 sekunde, z ročnim in sistemom All Grip pa 12,0 sekund). Končna hitrost znaša 180 kilometrov na uro. Najmočnejši motor v ponudbi, 1.4 Boosterjet pa zagotavlja več zmogljivosti. Razvije 103 kilovatov oziroma 140 konjskih moči in 220 nevtonmetrov navora. Povprečno naj bi porabil nekoliko več, 5,8 litrov goriva in v ozračje odda 113 gramov ogljikovega dioksida. Do stotice v primeru dvokolesnega pogona potrebuje 9,5 sekund, s sistemom All Grip pa 10,2 sekund. V obeh primerih doseže 200 kilometrov na uro končne hitrosti.

Za najcenejšo različico (oprema Comfort in 1.0 Boosterjet motor) boste po ceniku odšteli 14.950,00 evrov. Za paket opreme Premium boste morali dodati dobra dva tisočaka več. Cena za najvišji paket s 1,4 Boosterjet motorjem, štirikolesnim pogonom in šest-stopenjskim samodejnim menjalnikom pa znaša 24.850,00 evrov. Doplačilo za kovinsko barvo je 400,00 evrov, za dvobarvno izvedenko pa 800,00 evrov (ni možno pri paketu Comfort).

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code