Poslavljajoča se generacija M3 F80 je možen kandidat za naziv najslabšega M3 do danes. Ko ga postaviš v kontekst ter obstaja možnost primerjave tega tako antiklimaktičnega modela z umetninami kot so E46 M3, E30 M3 in morda celo E90 M3, še zdaleč ne zapolni čevljev in njihovih stratosferskih standardov. Kaj pa novinec G80 M3?

To ne pomeni, da je F80 sam po sebi slab, ker ni. BMW M3 F80 je bil in še vedno je zelo lepa športna limuzina s svojimi opornimi, razgaljenimi kolesnimi loki in elegantnim svetlobnim podpisom. Na ceste prihaja novi M3, generacije G80. Pod kožo je novi G80 v vsakem pogledu boljši od F80. Je ostrejši, trši, bolj dinamičen, zmogljivejši, hitrejši in bolj tehnološki. Ko pa stopimo iz razkošne ter tehnološko napredne kabine ter pogledamo celoten izgled najmlajšega Bavarca pa G80 dejansko izgubi kredibilnost ter stopi stopničko ali dve nižje.

Preprosto ne moremo mimo vizualne zasnove avtomobila, to vendar le je komponenta, ki jo opazi vsak, neglede na to ali se usede za volan ali ne. Gromozanske, strah vzbujajoče, prevelike »ledvičke« se zlahka kvalificirajo kot eden najbolj nepotrebnih modifikacij zadnjega časa. Dominirajo izgled na sprednjem delu in ne nujno na dober način, kupcu dobesedno »strmijo« v oči. Ko pa se ozremo nazaj na prejšnjo generacijo M3, je videti proporcionalno in uravnoteženo. Maska ​​je običajne velikosti in se lepo vpenja v celotno karoserijo na čelu s sprednjim koncem avtomobila.

Po primerjavi stranskega profila obeh generacij, se pri F80 M3 opazi ostrejša in agresivnejša linija in jasneje poudarjeni blatniki. Čeprav je M3 G80 na prvi pogled bolj »gladek« in nekoliko bolj eleganten in je sam po sebi vsekakor videti dobro, vse dokler ne pridemo do – sedaj že neštetokrat omenjenih – »ledvičk«. Ni pa tako »mišičast« kot prejšnja generacija M3, kar pa je pri Bavarcih s črko M precej pomemben faktor.

Od zadaj novinec izgleda presenetljivo lepo z že poznanimi uglajenimi zadnjimi lučmi in minimalističnim spojlerjem. Sicer je dizajn zadnjih luči precej generičen in bi jih enostavno lahko zamenjali za luči Lexusa IS. F80 M3 s svojimi zadnjimi lučmi v obliki črke L veliko bolj vpada v korito avtomobilov BMW M.

Novi M3 pod pokrovom motorja skriva 3-literski 6-valjnik, ki proizvede 480 »konjev«. Na voljo je 6-stopenjski ročni ali 8 stopenjski M Steptronic samodejni menjalnik. Do 100 km/h potrebuje 4,2 sekunde.

Zdaj že staro serijo M3 pa poganja 3-literski vrstni 6-valjnik, ki s pomočjo dveh turbin proizvede 425 »konjev« in do stotice potrebuje 4,1 sekundo. Poganja ga lahko prav tako ali 6-stopenjski ročni menjalnik ali pa 7-stopenjski M-DCT menjalnik.

Motor v M3 F80

Motor v M3 G80

V notranjosti ima G80 zagotovo prednost: je veliko modernejši, vsebuje veliko boljšo tehnologijo, lepše sedeže in dejansko lepo izdelano prestavno ročico. F80 ima sicer za svoj čas lep kokpit, vendar je vozniško okolje z obilo fizičnih gumbov za dandanes že passé.

Na koncu pa je potrebno ponovno omeniti zelo pomemben faktor, ki vpliva na vožnjo ter pospeške: masa vozila. Nova generacija je pretresljivo težka, od predhodnice težja za približno 180 kilogramov! Nekoliko čudno je, da se je masa tako izrazito povečala, ko bi si morali predstavljati, da bi strokovnjaki M divizije z novejšo šasijo maso zmogli zmanjšati ali vsaj obdržati na isti številki. Le-to, kljub močnejšemu ter posodobljenemu pogonskemu sklopu pripomore k temu, da mlajši brat po uradnih podatkih celo desetinko sekunde počasneje doseže slaven mejnik 100 kilometrov na uro.

Zaradi šokantnega ali milejše rečeno nepričakovanega dizajna nove generacije BMW M3 G80, se odhajajoč predstavnik stara precej graciozno in je (zaenkrat) izmed teh dveh postavnejši mišičnjak BMW M divizije.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code