Ne glede na to, kako zagrizen ljubitelj BMW vozil ste, je potrebno priznati, da je tokrat Mercedes-Benz oblikoval pravo umetnino.

Novi Mercedes-Benz razreda C z lahkoto konkurira BMW seriji 3, konkurenca pa je tudi Audiju A4 in Lexusu IS. Na spodnjih fotografijah smo primerjali bavarsko F30 trojko in W205 C razred.

Že ob prvem pogledu na Mercedes C je jasno, da si je oblikovne linije sposodil od razreda S, v notranjosti pa je tudi popolnoma spremenjena kabina. Na prvi pogled je notranjost bolj vabljiva in odraža oblikovanje zunanjosti. Na centralni konzoli prevladuje ogromen zaslon, ki ni občultjiv na dotik, upravljamo ga z miško, ki je na isti poziciji, kjer se je prej nahajal gumb za upravljanje. Kar precej aluminijastih in jeklenih delov naredi novo generacijo C razreda kar 100 kilogramov lažjo, novi model pa je tudi nekoliko zrastel v dolžino, sedaj je namreč 10 centimetrov daljši. Od BMW serije 3 je zato daljši za 6 centimetrov. Novi Mercedes C-razreda lahko naročite tudi z zvezdo na sredini maske avtomobila, kar mu daje bolj mladosten videz, kot tisti staromoden štrleči znakec, ki je značilen za starejše generacije. V novi oblikovalski jezik so vključeni vsi elementi karoserije. Vsaka linija se preliva v naslednjo, skupaj dajejo vtis “clean looka”. Zasnova ima linijo, ki se začne pri žarometih, nekoliko navzdol prečka telo proti zadnjemu delu ter se nadaljuje vse do zadnjih luči.

Kaj pa serija 3? Oblikovanje se precej približa večji sestri, seriji 5. Šesta generacija Serije 3 tudi prihaja v večjih dimenzijah od predhodne, s posebej opaznim širokim kolotekom, obenem pa je za 93 milimetrov večja tudi dolžina vozila, kar poudarja športni izgled. Opazno prostornejša je tudi notranjost, predvsem za potnike na zadnjih sedežih. Kar se tiče oblikovanja notranjosti, BMW ni uporabil drastičnih sprememb, kot je bilo to storjeno pri Mercedesu.

C razred je v Sloveniji na voljo v kar nekaj različicah dizelskih in bencinskih motorjev, z vstopom na trg pa je bil na voljo z enim dizelskim in dvema bencinskima. C180 ima 1,6-litrski štirivalnik, ki proizvede 115 kW in 250 Nm navora, C200 s svojim 2,0-litrskim štirivaljnikom proizvede 135 kW in 300 Nm navora, dizelski C220 BlueTEC pa premore 125 kW in 400 Nm navora. Vsi uporabljajo 6-stopenjski mehanski menjalnik ali pa 7G – Tronic Plus. Na voljo pa je tudi dizelski hibrid in dizelska različica s štirikolesnim pogonom. Za najcenejšega, C 180 je v Sloveniji potrebno odšteti 32.480,00 €.

V Slovenijo je nova serija 3 prispela s štirimi vstopnimi motornimi različicami, dizelskima opcijama 320d (ena s tehnologijo EfficientDynamics) in dvema bencinskima 328i in 335i. Kasneje so se jim pridružile še različice 316d, 318d (tudi xDrive), bencinski 320i, ActiveHybrid 3 in mnogo drugih. Kar se tiče izbire motorjev, BMW z lahkoto prekosi Mercedes. Pri vseh različicah je na voljo tudi samodejni osemstopenjski menjalnik. Najcenejša trojka je bencinska štirivaljna 316i, za katero je potrebno odšteti 30.400,00 evrov, torej je za dva tisočaka cenejša od najcenejšega razreda C, najdražja pa 335d xDrive s šestvaljnikom, ki vas bo stala 54.900,00 evrov oz. ActiveHybrid 3 s ceno 59.700,00 €.

Obe vozili sem imeli priložnost tudi voziti. Torej če povzamem ugotovitve; težko bi rekel, da je serija 3 oblikovno bolj atraktivna kot razred C. Seveda imajo vsake oči svojega slikarja, vendar razred C po mojem mnenju tukaj zmaga. V notranjosti prenovljena kabina Mercedesa izžareva unikatnost in luksuznost, na zunaj pa je oblikovno privlačen za mlajše generacije, kar morda ni tako posrečena kombinacija. Kaj pa vožnja? Hja, to pa je seveda druga zgodba, (pre)tihi motor razreda C je za ljudi, mlajše od 50 let precej nezanimiv in ne ponuja pretiranega užitka v vožnji. Vožnja je uglajena in prijetna na dolge relacije, ko pa se želimo zapoditi v ovinke nas ta pusti hladne. Pri BMW pa je situacija malo drugačna, kvalitetna in preizkušena notranjost, odlični sedeži in ergonomija, vožnja je uglajeno mercedovska, njegov značaj pa nam ponuja dinamičnost, kar BMW tudi je.

Serijsko sta oba opremljena povprečno, torej če želimo, da ima avtomobil nekaj ključnih dodatkov lahko cena naraste od deset do dvajset tisoč evrov. Nemška mentaliteta tako deluje in kupci premium vozil se tega zavedajo. Kaj torej pretehta odločitev, katerega izbrati? Je to stvar posameznika in privrženost znamki? Verjetno.

Kaj pa kombinacija enega in drugega? To bi bila najboljša odločitev.

2 KOMENTARJI

    • Gospod Narra verjetno so vas zmotile slike. Naj vam povemo, da so slike simbolične. Za primerjavo sem izbral podobna avtomobila, katera sta uradna uvoznika ponujala kot testna avtomobila. In v pregledu dodatne opreme sta bila primerljiva, saj se je cena dodatne opreme, glede na osnovno različico gibala med 18-22 tisoč evrov.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code