Mercedes-Benz Slovenija je za novinarje organiziral predstavitveni dogodek kjer smo spoznali najmanjšega iz družine; razred A, ki konkurira bavarskemu BMW serije 1. Ga bo BMW lahko dohajal?

Po dopolnjenih 20 letih in prodanih več kot treh milijonih primerkov razreda A je Mercedes pokazal novega, najmočnejšega malčka do sedaj. Mercedes-Benz razreda A je trenutno najbolj tehnološko in vizualno napreden majhen premium avtomobil in močna, zares močna konkurenca vsem vozilom, ki se mu skušajo postaviti ob bok. Razred A z zadnjo generacijo sledi filozofiji Mercedesa, ki deluje po načelu “biti prvi”.

Prav v tem sklopu je novi A prvi Mercedes z inteligentnim sistemom MBUX (Mercedes-Benz User Experience), ki ponuja nov uporabniški vmesnik z bolj preglednimi meniji, lažjo zasnovo in vizualno privlačnostjo. Upravljati ga je mogoče na kar štiri različne načine: s sredinsko nameščeno ploščico med sedežema, z na dotik občutljivimi tipkami na volanskem obroču, s pritiskanjem direktno na zaslon v velikosti od 7 do 10,25 palcev (prvič zaslon občutljiv na dotik) ali pa kar glasovno. Največja atrakcija je vsekakor prav glasovno upravljanje, ki ga aktiviramo z izgovorjenim “Hey Mercedes!”, prijazna pomočnica pa nas nato povpraša kakšno pomoč potrebujemo. Gre za pameten sistem z umetno inteligenco, ki se od uporabnika uči in razume bolj pogovorne izraze kot npr. “I am cold” in nato spremeni temperaturo na klimatski napravi.

Prav tako gre za prvi Mercedes, ki ima največ asistenčnih pomagal, in sicer dve več kot prestižna limuzina razreda S, med drugim pa je vsekakor prvi v svojem razredu, saj mu konkurenca trenutno ne more niti blizu. Serijsko je nov razred A opremljen s sistemom Active Brake Assist, sistemom PRE-SAFE® PLUS za zaščito potnikov v primeru trka od zadaj in sistemom Active Lane Keeping Assist, ki lahko v primeru zapuščanja voznega pasu vključi enosmerno zaviranje in avto postavi nazaj v svoj pas.

Uporabljeni so kvalitetni materiali, notranjost je vrhunsko izpopolnjena in ji ne morem nakloniti niti ene negativne kritike. Še najbolj preseneča prav dejstvo, da so mnogi elementi v razredu A vzeti iz večjih, bolj prestižnih predstavnikov kot sta razred E in S, kar daje zares vrhunski občutek za volanom.

Prav tako smo že v najmanjšem v družini deležni polavtonomne vožnje; avtomobil sam spelje, zavira pred zavoji in ovirami ter celo menjava pas. Med opaznejše novosti pa štejemo tudi inteligentne žaromete MULTIBEAM LED z 18 posamičnimi LED diodami, ki so izjemno prilagodljive.

In prav vsa teorija se je odlično izkazala tudi v praksi. Razred A me je najprej navdušil z izjemno prilagodljivimi in všečnimi prikazovalniki ter novim uporabniškim vmesnikom, ki je logičen in enostaven za uporabo. Brez večjih problemov ga je enostavno uporabljati tudi med vožnjo, uporabniku pa je na voljo zares ogromno informacij, ki so zavite v elegantno podobo. Notranjost je sicer izredno minimalistična, kar poudari prave poteze doraslega malčka s pridihom velikih premium limuzin. Pod plus mu vsekakor štejem tudi vozne lastnosti, ki so zares na nivoju; avtomobil je dovolj kompakten, da zavoje odpelje suvereno, hkrati pa tudi primerno udoben. Prostornost je za ta razred nadpovprečna, z zadostnim prostorom pa postreže tudi prtljažni prostor.

Občutek za volanom je kot rečeno vrhunski, vse je logično in pri roki, vidljivost je odlična…pri testnem vstopnem primerku A 180 d me je zmotil le agregat, ki s svojimi 116 konjskimi močmi za povprečno dinamičnega človeka ne ponuja zadostne zaloge moči. Bolj zahteven voznik bo pač moral poseči po močnejšem bencinskem ali dizelskem agregatu.

Pa vizualno? Notranjost sem prehvalil že dovolj. Zunanji izgled pa ni nič kaj slabši. Sprednja maska je z novim oblikovalskim jezikom prejela zares drzne, agresivne poteze, ki napadalno zrejo proti konkurenci. Velike zračne reže, ostre linije svetil in širši izgled vozila poskrbijo za pravo dinamiko, ki si jo v tem razredu želimo. Sprva sem bil skeptičen le glede zadka, ki je daleč od tistega, videnega pri predhodniku. A ko sem ga nekaj časa opazoval v živo, se spogledoval z zadnjimi lučmi in opazoval vozilo z vseh zornih kotov sem ugotovil, da so tudi zadnje luči zelo drzna, a pozitivna poteza oblikovalcev, ki so vrhunsko osvežili izgled svojega uspešnega razreda A in ga zaključili v čudovito celoto.

Zaenkrat so na voljo le tri motorne različice:

  • Mercedes-Benz A 180 d: 4-valjni dizelski motor z močjo 116 konjski moči in 260 Nm navora
    Maloprodajna cena z DDV: 28.950 €
  • Mercedes-Benz A 200: 4-valjni bencinski motor z močjo 163 KM konjskih moči in 250 Nm navora
    Maloprodajna cena z DDV: 28.670 €
  • Mercedes-Benz A 250: 4-valjni bencinski motor z močjo 224 KM konjskih moči in 350 Nm navor
    Maloprodajna cena z DDV: 34.420 €

Od julija 2018 bo mogoče naročiti še novo motorne različice A 160, A 180 in A 220 4MATIC, od oktobra 2018 naprej pa še A 200 d, A 220 d in Mercedes-AMG 35 4MATIC. Še najbolj navdušujoč pa bo Mercedes-AMG 45 S 4MATIC+, ki bo na trgu od junija 2019 in naj bi dosegel neverjetnih 421 konjskih moči, s tem pa bo agregat veljal za najmočnejši štirivaljnik na svetu!

Po vseh navdušujočih novostih, ki jih nudi novi razred A se sprašujemo kako se bo na to odzval bavarski BMW s prihodnjo generacijo serije 1. Bo notranjost lahko dosegla takšno raven kvalitete, prefinjenosti in tehnološke naprednosti kot jo premore razred A? Še najmanj nas pri seriji 1 skrbi sama dinamika vožnje, ki je pri BMW med najboljšimi v razredu. Pa vendar nas z novo serijo 1 čaka pomembna in precejšnja novost; pogon na sprednji kolesni par. Bo s tem BMW izgubil tisto svojo zabavno plat, ki jo je nudil pogon zadaj?

Polni nerazjasnjenih vprašanj se lahko prepustimo le toku časa, ki bo pokazal, kakšen bo odgovor, ki ga bo na perfekten razred A podal BMW. Zaenkrat lahko z zagotovostjo trdimo le eno – Mercedes-Benz se je izkazal in dokazal, da je kralj v svojem razredu!

Fotograf: Dejan Ipavec

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code