MV Agusta je kultna italijanska znamka motociklov, ki ve kaj počne. To sem na lastni koži izkusil ob druženju s podivjanim Rivale 800.
Izgled
10
Ergonomija
8
Udobje
7
Vozne lastnosti
9
Zmogljivost
9
Oprema
8
Cena
8

MV Agusta se me je od nekdaj zdela zelo posebna in svojevrstna znamka, ki kljub drugačnemu pristopu pri kreiranju motociklov vedo kaj delajo in zato znajo navdušiti. Tokrat sem se prvič družil s tem posebnim italijanskim manekenom. A naj nas videz ne zavede. Prepričan sem, da poznate pregovore kot so “ni vse zlato kar se sveti”, “obleka naredi človeka” ipd. Prav s tem mišljenjem sem sedel na motocikel in se pustil presenetiti.

Prvi vtis? Presenečen. Pozitivno. Zelo. Navdušenje. Narašča. Adrenalin. Strahospoštovanje. In še bi lahko našteval.

Če povzamem, že po nekaj kilometrih sem se počutil domače in suvereno, Rivale 800 pa je dokazal, da ni samo lep, temveč tudi vozniško izredno dovršen motocikel.

Pa se vrnimo na začetek. Ljudje smo vizualna bitja, zato nam ocenjevanje raznoraznih predmetov s pomočjo ogledovanja ni tuje. No, pri znamki MV Agusta fazo ogledovanja lahko preskočimo, saj jo nadomesti faza občudovanja. Občudovanja italijanske estetike, dizajnske dovršenosti, prefinjenih detajlov…motocikel je pač čudovit iz vseh zornih kotov, osebno pa mi je najbolj všečen in navdušujoč prav zadek. Futuristično speljane luči pod sedežem so nekaj posebnega, nevsakdanjega, k pravi estetski perfekciji pa močno pripomorejo trije izpušni zaključki, ki so prepoznavni znak te šarmerske znamke. Že res, da me je motocikel očaral s svojim izgledom, a še bolj so me srbeli prsti ob misli, da se z njim tudi zapeljem. Ko sem sedel na motocikel sem prejel mešane občutke. Sedel sem visoko, čisto spredaj in v pokončni drži. Nekaj povsem novega, neznanega, morda sprva celo nelagodnega. A ker ne sodim rad prehitro še nisem potegnil črte ter temu drznemu rivalu dal še eno priložnost, da me navduši.

Obrnem ključ, digitalni prikazovalnik izpiše vse potrebno. Pritisnem na gumb za zagon motorja, držim kakšni dve sekundi preden povsem zbudim agregat. Skozi tri izpušne zaključke pride na plano italijanska simfonija za katero je zadolžen trivaljni, 798-kubični orkester s kar 125 “glasbeniki”, ki se trudijo navdušiti okoliške poslušalce. Brez dvoma jim navduševanje še kako uspeva.

Njegova pomembna pozitivna lastnost za povečevanje njegovega pobalinskega karakterja pa je njegova teža; tehta namreč le 178 kilogramov. Motocikel je tako izredno lahkoten tako na mestu kot med vožnjo. Počasi speljem in se spoznavam z njegovo ciklistiko. “Kakšne bodo moje misli po opravljeni vožnji?”, se sprašujem po nekaj metrih. Ogrejem gume in motor ter suvereno zagrizem v zavoje.

To je to! Motocikel kar sam pada v zavoje in zdi se, da je narejen zgolj za slednje.

Od zavoja do zavoja so pospeški navdušujoči, presenetljivi in morda celo pretirani. Sprašujem se kako je 800-kubični motocikel zmožen razviti takšno moč, ki se lahko po občutkih kosa s precej močnejšimi vrstniki. Verjetno mu k takšnim občutjem pomaga z navorom bogat (84 Nm pri 8600 obratih/min) trivaljnik. Pospešek je po zaslugi šeststopenjskega menjalnika in EAS (Electronically Assisted Shift) vrhunski, poskrbeti pa je potrebno tudi za primerno hitrost pred zavojem. Za primerno ustavljanje so zadolžene zavore z ABS, na sprednjem kolesu pa kraljuje zavorni sistem Brembo, ki se lahko pohvali z veliko zavorno močjo.

Vožnja po zaviti cesti je tako prava poslastica za adrenalinske odvisneže, ki se radi preganjajo od zavoja do zavoja, še bolj pa uživajo v legi blizu razgretega asfalta. Rivale 800 ponuja prav to; vrhunsko izkušnjo od pospeševanja in zaviranja pa do hitro odpeljanega zavoja.

Za krmilom ima voznik odličen razgled, nekoliko se je potrebno navaditi le na ogledala, ki so nameščena dokaj nizko; na koncu krmila. Digitalni prikazovalnik je pregleden in nudi vse potrebne informacije. Voznik lahko izbira občutljivost delovanja sistema proti zdrsu (8 stopenj) ter štiri vozne programe, med katerimi mu seveda najbolj pristoji Sport.

A vsa omenjena elektronika je pri takšnem pobalinu postranskega pomena. MV Agusta Rivale 800 je pravi Casanova, osvajalec src, ki pod lepo zunanjostjo skriva svoj agresiven, a močno zaželen športen značaj s pretirano močjo in tendenco k vožnji po zadnjem kolesu. Je zadetek v polno za najbolj pogumne in drzne…

Specifikacije

Motor
Tip
vrstni trivaljni agregat, vodno hlajen
Delovna prostornina
798 ccm
Nazivna moč v kW
92 kW
Nazivna moč v KM
125 KM
Maks. navor
84 Nm
Največja hitrost
več kot 200 km/h
Masa praznega vozila
178 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
120/70 ZR 17
Dimenzije zadaj
180/55 ZR 17
Zavore
Zavore spredaj
dvojne 320 milimetrske Brembo plavajoče disk zavore s štiri batnimi zavornimi čeljustmi
Zavore zadaj
220 milimetrski jekleni disk ter zavorna čeljust z dvema 34 milimetrskima batoma
Poraba goriva
Posoda za gorivo
13 l
Mere
Dolžina
2070 mm
Širina z ogledali
885 mm
Višina sedeža
881 mm
Medosna razdalja
1410 mm
Cena
Osnovna cena
12.890 €
Cena testnega
11.890 €
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Klemen Jeram

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code