Končno smo tudi mi dobili na test tega malega, a nabritega 'kanarčka' po imenu Suzuki Swift Sport.
Zunanjost
8
Notranjost
7
Ergonomija
8
Udobje
7
Zmogljivost
9
Vozne lastnosti
10
Oprema
9
Cena
9

Suzuki z modelom Swift Sport že skoraj desetletje in pol piše uspešno zgodbo cenovno dostopnega, zanesljivega in zabavnega mestnega avtomobila, ki ponuja tudi nekaj športnih ambicij. Skozi prvi dve generaciji je formulo majhne teže in zmerne moči zelo uspešno izpopolnjeval, kar kaže na veliko privržencev tudi med avtomobilističnimi novinarji po celem svetu. Ravno v drugi generaciji je Swift Sport kot eden zadnjih predstavnikov atmosfersko gnanih ‘hot hatchev’ prejel ogromno hvale na račun hudomušnega karakterja in generalno odličnega avtomobila, za relativno malo denarja.

”Prvič v nosu 1.4 litrski turbo motor, ki ga lahko najdemo tudi v drugih suzukijevih modelih. Nekoliko več moči in mnogo več navora!”

Sedaj, ko se okoljska politika zaostruje, želje kupcev pa postajajo drugačne, je tudi Suzuki v tretji generaciji Swift Sport-a nekoliko spremenil formulo in naredil avtomobil še boljši. Na srečo se majhni teži niso želeli odpovedati oziroma je novi Swift tokrat še lažji, motorju pa prvič v zadnjih 14 letih pomaga turbinski polnilnik. Moč je pri 140 konjskih močeh ostala skoraj enaka, navor pa se je povečal za skoraj 50 odstotkov in sedaj znaša impresivnih 230 Nm. No ja to morda ni ravno impresivna številka, dokler ne veste podatka o teži. Avtomobil založen s prav vso dodatno opremo, ogrevanimi športnimi sedeži, 17 palčnimi ALU platišči, navigacijo, adaptivnimi prednjimi žarometi  še vedno tehta krepko pod mejo 1000 kilogramov.

   

Ravno ta teža v kombinaciji s precej živahnim motorjem definira karakter avtomobila. Uradni podatki pravijo pospešek do stotice v 8,1 sekunde ampak jaz temu ne verjamem. Avtomobil se čuti in dejansko je mnogo hitrejši od trditev proizvajalca saj ob hitrem pregledu testiranj drugih avtomobilističnih novinarjev na internetu redno zasledimo čas, ki je celo hitrejši od 7,5 sekunde. Pa tudi to ni najbolj impresiven del vozniške izkušnje tega avtomobila. Ta čast pripada zavoram. Zaradi majhne teže in relativno zmogljivega zavornega sistema je pojemek enostavno neverjeten. Vse skupaj se skupaj z dobro nastavljenim podvozjem sešteje v zanimivo in predvsem zelo zabavno izkušnjo. Pa še poraba ni prevelika, saj jo lahko z zmerno vožnjo z lahkoto spravite pod 7 litrov na 100 prevoženih kilometrov v primeru, da veliko uporabljate avtocesto in še kakšen liter manj manj v primeru, da je ne. Tudi ob neusmiljenem priganjanju ta težko preseže porabo 8 litrov na 100 prevoženih kilometrov, kar je v segmentu t.i. ‘hot hatchev’ prej izjema kot pravilo.

”aktivni tempomat je res odličen, sistem za avtomatski dolgi snop luči prav tako, ne moremo pa enako trditi za ‘lane assist’ in vzvratno kamero slabe resolucije”

Kot sem že prej omenil, je Swift Sport že standardno polno založen opremo kar pomeni, da ima vgrajene tudi nekatere asistenčne sisteme, ki jih mestnemu malčku ne bi pripisali. Tukaj bi pohvalil predvsem aktivni tempomat ter avtomatski dolgi snop luči, kjer oba asistenčna sistema za ta segment avtomobila delujeta naravnost odlično. Aktivni tempomat sem že večkrat pohvalil tudi v drugih testih suzukijevih avtomobilov in tukaj ni nič slabši. Slabše novice imam za ljubitelje sistemov za ohranjanje voznega pasu t.i. lane assist, ki pa je naravnost katastrofalen. Upam samo, da v testnem avtomobilu kakšen senzor ni deloval tako kot bi moral in ni sistem že v osnovi tako slabo narejen, saj sem ga večkrat vklopil pri 130 kilometrih na uro in ni niti enkrat sam zvozil, še tako majhnega zavoja na avtocesti.

Tudi v notranjosti so občutki mešani. Glede na zunanje mere je prostora v notranjosti dejansko mnogo več kot bi mu pripisali, kar mu štejem v velik plus. Všeč mi je športen usnjen volanski obroč, dizajn armaturne plošče in odlični športni sedeži, ki so udobni in obenem ponujajo tudi zelo dobro bočno oporo. Ravno pri slednjih je škoda, da so nameščeni tako visoko in tako nerodno, da si višjerasli ljudje kot sem sam nikakor ne morejo nastaviti udobnega vozniškega položaja. Tudi cenene plastike je v notranjosti preveč. Swift Sport v novi generaciji namreč niti ni več tako poceni kot v preteklosti saj stane 19.200€, kar se na prvo žogo morda sliši kot veliko denarja za takega mestnega malčka.

Ko pa enkrat upoštevamo vso opremo, ki je že standardno vgrajena v avtomobil in njegove vozne lastnosti, pa Swift Sport in njegova cena kar naenkrat dobita smisel. Tudi vizualno je s 17 palčnimi platišči, dvema izpuhoma in kričečo rumeno barvo zelo zanimiv, zato bi ga res priporočal ljudem, ki iščejo enostaven in vsestranski mestni avtomobil, s katerim se lahko za vikend zapeljete tudi na vašo najljubšo cesto kjer vas ne bo razočaral. Prav nasprotno, morda z nasmeškom na obrazu osramotite tudi kakšno mnogo močnejšo beštijo!

Specifikacije

Motor
Valji/ventili
4/16
Delovna prostornina
1373 ccm
Hod/vrtina bata v mm
82/73
Nazivna moč v kW
103 kW
Nazivna moč v KM
140 KM
Maks. navor
230 Nm
Kompresijsko razmerje
9.9:1
Največja hitrost
210 km/h
Pospešek
8,1 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila
945 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
195/15 R17
Dimenzije zadaj
195/15 R17
Poraba goriva
Mestna
7,1 l/100 km
Vožnja izven mesta
5,3 l/100 km
Kombinirana
6,0 l/100 km
Emisije CO2
125 g/km
Posoda za gorivo
37 l
Mere
Dolžina
3890 mm
Širina
1735 mm
Višina
1480 mm
Medosna razdalja
2450 mm
Cena
Osnovna cena
19.200 €
Cena testnega
19.200 €
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Luka Janežič

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code