Seveda gre za motocikel, a zdi se, da je njegovo poslanstvo ravno vse tisto, navedeno v naslovu. Pri motorju že v osnovi pač ne gre le za klasično prevozno sredstvo in tega se motoristi prav dobro zavedamo. BMW R 1200 R je več kot odličen dokaz!
Izgled
9
Ergonomija
10
Udobje
9
Vozne lastnosti
9
Zmogljivost
9
Oprema
9
Cena
7

BMW je veliki večini znan predvsem po odličnih izdelkih na štirih kolesih, ki se v svetovnem merilu uvrščajo v sam vrh. Prav tako se v Nemčiji bije težak boj med konkurenti, katerim BMW nadvse uspešno kljubuje. A vsakdo ne ve, da je BMW odličen tudi pri snovanju, oblikovanju in izdelovanju motociklov. Pravzaprav bavarsko podjetje to počne že od leta 1923.

Pooblaščeni BMW trgovec A-Cosmos poleg BMW vozil strankam na ogled, za testne vožnje in prodajo nudi tudi motocikle. Prav oni so nam tako v uporabo ponudili vizualno privlačen, udoben in zelo dinamičen motocikel BMW R 1200 R.

Ob prvem stiku z motorjem je sprva prevladovalo strahospoštovanje, saj je moč, ki se prenaša le na eno kolo, mogoče občutiti v veliko večji meri.

Po kratkem spoznavanju in navajanju na motocikel sem vse možne nastavitve nastavil na sebi primerne. V primerjavi z marsikaterim drugim motociklom je BMW veliko bolj prilagodljiv. Prilagajati je namreč mogoče:

  • vzmetenje – za eno osebo, dve osebi ali eno osebo s tovorom,
  • odzivnost motorjaRAIN (najmanjša odzivnost v primeru mokre podlage), ROAD (običajne nastavitve za vsakdanjo vožnjo), DYNAMIC (dinamičen način vožnje in največja odzivnost motorja) in USER (kjer si uporabnik lahko nastavi odzivnost po svojem okusu),
  • način prikaza podatkov – trije različni prikazi podatkov na zaslonu pred voznikom.

Voznik na omenjenem zaslonu pred seboj lahko vidi vse potrebne informacije; od pritiska v pnevmatikah, preostalega dometa, hitrosti, obratov in stanja rezervoarja, idr.

Da je BMW res tehnološko napredno podjetje, nakazuje tudi zagon motorja brez fizične uporabe ključa. BMW je namreč tehnologijo svojih vozil prenesel tudi na motocikle, kar bistveno olajša celotno zadevo, saj je ključ mirno spravljen v varnem žepu jakne. BMW je v motocikel vpeljal tudi samodejno prižiganje luči, ki so v osnovi v tehnologiji LED, ponoči pa se samodejno prižge halogenska glavna luč.

Sprva morda nekoliko smešna, pa vendar zelo uporabna zadeva je tempomat, ki ga na motorjih sicer nismo vajeni, a je na daljših potovanjih lahko še kako dobrodošel. Nastavimo lahko želeno hitrost in uživamo v opazovanju mimobežeče okolice.

BMW R 1200 R je motocikel, ki uporablja štiritaktni bokserski motor. Le-ta razvije 125 konjskih moči in 125 Nm navora. S takšno močjo so pospeški zares osupljivi in za voznike avtomobilov morda nepredstavljivi. Najvišja hitrost sega preko 200 km/h, vendar je užitek v vožnji največji pri hitrosti pod 130 km/h.

A če postavimo številke na stran, se za vsemi temi tehnikalijami skriva odličen motor za vsakdan, ki nudi zares velik užitek v vožnji. Že ob elektronskem zagonu motorja skupaj z njim zaigra tudi srce, saj štiritaktni, dvovaljni bokserski motor lepo piha na dušo. Le trenutek za tem že uživate v prijetnem pihljanju ter lahkotnosti motocikla, ob vsej lepoti pa seveda glasbeno spremljavo daje prav motor sam.

Pretikanje med prestavami je izredno mehko in ob umirjeni vožnji skorajda neopazno. A pri motorju se kaj hitro zgodi, da je vožnja bolj dinamična. Takrat zna biti R 1200 R izredno dober atlet, ki pokaže svoje mišice, prav tako pa iz rokava strese skritega aduta, ki sliši na ime Shift Assistant Pro, kar pomeni, da lahko voznik v višjo ali nižjo prestavo pretika tudi brez uporabe sklopke, kar je hitreje in bolj športno, saj je pretikanje nenadno.

Motor na ravnini pridobiva hitrost s silovitimi pospeški, zavorna sila je prav tako osupljiva, pri čemer svojo nalogo odlično opravljajo sprednje štiribatne in zadnje dvobatne zavore, ki uporabljajo tudi sistem ABS in preprečujejo zdrs sprednjega kolesa ter potencialen padec voznika.

Ko se ravnina prevesi v zavoje, pa R 1200 R resnično pokaže svoj talent. Vožnja skozi zavito cesto se zdi tako lahkotna in enostavna, motor pa se elegantno nagiba in brez obotavljanja pelje, kamor ga voznik usmeri.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW Motorrad - BMW R1200R - BMW A-Cosmos (25)

A pri tem motorju gre za celoto, ki je fenomenalna. Že res, da motor tehta 231 kilogramov in se zdi sprva nekoliko težak, a voznik se ga kaj hitro navadi, njegova teža pa pri višji hitrosti ni niti malo problematična. Vsi pametni sistemi skrbijo, da ne prihaja do nepotrebnih in nevarnih zdrsov koles ter blokiranja koles ob zaviranju, kar je pri vožnji na dveh kolesih izrednega pomena.

Seveda se je R 1200 R kot že rečeno vrhunsko izkazal tudi v zavojih, kjer se je obnašal povsem domače in pokazal, da v nagibih uživa tudi sam. Ciklistika je izredno izpopolnjena in na nivoju, ki ga mora BMW nuditi. Sam sem mnenja, da je dobro prevozno sredstvo tisto, od katerega se težko ločiš, kljub temu, da te morda od dolge vožnje boli zadnjica. Zavedaš se namreč, da si v vožnji kljub vsemu izredno užival. Prav takšna občutja so me prevevala ob koncu nedeljske vožnje s tem izrednim motociklom. Zase lahko vsekakor trdim, da me je zelo hitro in zelo močno navdušil.

Motoristi namreč hrepenimo po občutku svobode, ki jo lahko nudi le motocikel in prav BMW R 1200 R je bil tisti sopotnik, ki mi je nudil to svobodo tekom najinega druženja. Ko si zapnem čelado, jakno in rokavice, ko zjutraj glasno zarohni hladen motor, ko pretaknem v prvo prestavo, pri tem pa v nepopisni meri narašča navdušenje, takrat spoznaš, da si deležen nečesa prav posebnega, nečesa kar ni mogoče občutiti na vsakem prevoznem sredstvu. Ko se motor in pnevmatike končno ogrejejo pa pride de bolj dinamične in zabavne vožnje skozi zavoje. Dve prestavi nižje, vrtljaji se povzpnejo vse do sedem tisoč obratov na minuto, božanski zvok pa zapoje skozi sicer neokrnjeno naravo. Pred prvim zavojem sem še spoznavajoče previden, iz ovinka v ovinek pa je moje zaupanje v motocikel večje in kmalu spoznam, da so njegove zmožnosti zares osupljive. Prav njegove vozne lastnosti so me tako navdušile, da sem se le stežka upiral vsakodnevni vožnji.

Med samim testiranjem motocikla pa sem bil deležen tudi družbe povsem novega BMW 530d Touring, a kljub vsemu udobju in lagodnosti, ki jo avtomobil ponuja, sem raje izbral BMW R 1200 R, 530d Touring pa sem za ta čas prepustil svoji boljši polovici. Da, BMW R 1200 R je točno ta, za katerega ga podjetje oglašuje – je kompakten, vitek, mišičast in predstavlja nove standarde na področjih estetske preobrazbe, dinamičnih zmogljivosti in oblikovanja. Je torej BMW R 1200 R prava izbira za dinamičnega motorista? Vsekakor!

Če ste v dvomih, se o motorju podrobneje pozanimajte pri trgovcu A-Cosmos, ki vam bo z veseljem podal vse potrebne informacije.

BMWBLOG - BMW TEST - BMW Motorrad - BMW R1200R - BMW A-Cosmos (33)

Specifikacije

Motor
Tip
Zračno/tekočinsko hlajeni, štiritaktni bokserski motor, dve odmični gredi, protivibracijska gred
Delovna prostornina
1.170 ccm
Nazivna moč v kW
92 kW
Nazivna moč v KM
125 KM
Maks. navor
125 Nm
Kompresijsko razmerje
12,5
Največja hitrost
Preko 200 km/h
Masa praznega vozila
231 kg
Dovoljena skupna masa
450 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
120/70 ZR17
Dimenzije zadaj
180/55 ZR17
Zavore
Zavore spredaj
Dvojna kolutna zavora, plavajoče radialno vpete štiribatne čeljust premera 320 mm
Zavore zadaj
Enojni kolut premera 276 mm, dvobatna plavajoča zavorna čeljust
Poraba goriva
Pri vožnji 90 km/h
3,9 l/100 km
Pri vožnji 120 km/h
5,4 l/100 km
Posoda za gorivo
18 l
Mere
Dolžina
2165 mm
Širina z ogledali
880 mm
Višina brez ogledal
1300 mm
Medosna razdalja
1515 mm
Cena
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Jan Gregorin

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code