BMW i3 predstavlja izjemno dodelan električni avtomobil, sedaj pa je z 'večjo' baterijo postal še uporabnejši.
Zunanjost
8
Notranjost
9
Ergonomija
10
Udobje
8
Zmogljivost
8
Vozne lastnosti
8
Oprema
9
Cena
8

Bavarski električni posebnež je pri meni že od nekdaj zelo dobro zapisan. Z njim sem se dve leti nazaj celo odločil iti na hrvaški otok Lošinj, kjer iskreno nisem pričakoval, da bova postala taka ‘prijatelja’. BMW i3 se ti s svojim posebnim dizajnom in dobrodošlo minimalistično notranjostjo prikupi še preden pritisneš tipko Start, potem pa gredo stvari samo še na bolje.

Vozne lastnosti so odlične in že v takratnem testu sem omenil, da je največji kompliment, ki ga lahko dam BMW i3 ta, da se pelje kot pravi BMW. Ni nekega posebnega sklepanja kompromisov, saj je avtomobil navkljub majhni teži (1345 kg) tudi presenetljivo tih celo pri avtocestnih hitrostih. Tudi vzmetenje, ki je sicer čvrsto, vseeno izjemno dobro požira vse nepravilnosti na asfaltni površini in obenem skupaj z nizkim centrom težišča omogoča izjemno dobre vozne lastnosti tudi na ovinkastih cestah.

”Pelje se kot pravi bmw! JE tih, poskočen ter zabaven in glede vožnje ne sklepa nobenih kompromisov”

Najboljša stvar avtomobila pa so zagotovo pospeški ter fleksibilnost pogonskega sklopa. Med 50 in 70 kilometri na uro pospeševanje zagotovo izenači pospeške tudi dvakrat močnejših bencinsko gnanih avtomobilov, kar vam vedno nariše nasmeh do ušes in vas v vsakodnevni vožnji spremeni v pravega huligana. Po uradnih podatkih BMW i3 od 0 do 60 kilometrov na uro potrebuje samo 3.8 sekunde, do stotice pa še nadaljnje tri sekunde in pol. Pri prehitevanjih na cestah izven naselja tako ni nobenih problemov, saj avtomobile in počasne tovornjake dobesedno ‘preskočite,’ kar je varno in tudi zabavno hkrati.

No ja, vse to ste že vse vedeli, kaj je torej novega? Glavna novost je ‘večja’ baterija, ki naj bi sedaj v teoriji omogočala tudi preko 300 kilometrov dosega, v praksi pa ta niha med 200 in 260 kilometri, odvisno predvsem od uporabe avtocestnega omrežja in vašega načina vožnje. Besedo večja sem dal v navednice zato, ker fizično le ta ni prav nič večja ali težja od predhodne in ravno to je največja prednost BMW i3. Tehnologija je namreč v zadnjih letih tako napredovala, da je bavarskim inženirjem v isti baterijski paket uspelo stisniti kar dvakrat večjo kapaciteto, kot v prve primerke BMW i3. Le ti so takrat zagotavljali do 18.8 kWh, novi BMW i3 120 Ah pa ponuja že 42.2 kWh (37.9 kWh uporabne) električne energije, kar bo zagotovo dovolj velika zaloga energije za večino uporabnikov. Tudi tisti, ki večkrat mesečno opravite nekoliko daljše poti ne boste razočarani, saj lahko na hitrih polnilnicah baterijo na 80 odstotkov napolnite v zgolj 42 minutah, kar bo dovolj za nadaljnjih 150-200 kilometrov.

”ponuja dvakrat večjo baterijo od prvega bmw i3. v teoriji to zadostuje za 300 kilometrov dosega, praksa pa pokaže med 200 in 260, odvisno od načina vožnje – ni slabo!”

Lahko ga mnogo ceneje polnite tudi doma na navadni vtičnici, vendar lahko to traja tudi do 20 ur, zato bi tistim, ki dnevno delate več kot 100-150 kilometrov priporočal montažo in uporabo BMW Wallbox-a, ki omogoča, da baterijo povsem napolnite v manj kot štirih urah.

Tudi notranjost je svojevrsten ergonomski in prostorski dosežek. Vse je tipično BMW-jevsko izjemno lahko dosegljivo in ergonomsko dobro premišljeno ter enostavno za uporabo, materiali pa so kvalitetni in prijetni na otip. Navkljub navidezno majhni kabini je prostora za štiri odrasle osebe povsem dovolj, nekoliko manj praktičen pa je prtljažnik, ki s svojimi 260 litri ni ravno največji v segmentu. Na srečo se lahko zadnja vrsta sedežev podre in tako ustvari mnogo bolj uporabnih 1.100 litrov prostora. Edina kritika notranjosti ostaja ta, da morata za odprtje zadnjih vrat voznik in sovoznik ne samo odpreti prednja vrata, temveč morata odpeti tudi varnostne pasove.

BMW i3 ostaja eden najboljših električnih avtomobilov na trgu. Vidi se vloženi trud, da lahko BMW i3 smatramo kot pravi ekološki avtomobil ne le na papirju, temveč tudi v praksi. Ravno zato so nekateri deli notranjosti narejeni celo iz reciklirane plastike, tako avtomobil, kot tudi baterija pa se proizvajata v tovarnah, ki za energijo v večini uporabljajo obnovljive vire energije. Novi i3 je sedaj z večjim dosegom postal še bolj uporaben, futuristična oblika pa v vseh šestih letih obstoja, ni niti malo zastarala. Ravno zato menimo, da BMW i3 upraviči svojo ceno, ki v osnovi znaša 41.500€, cena testnega modela z bogato opremo pa je znašala 53 tisočakov. Temu odštejte še 7.500€ subvencije in postane cena takoj še privlačnejša. Če je bil kdaj čas za nakup BMW i3 je to sedaj!

Specifikacije

Elektromotor
Elektromotor - nazivna moč v kW
125 kW
Elektromotor - nazivna moč v KM
170 KM
Elektromotor - maks. navor
250 Nm
Največja hitrost
150 km/h
Pospešek
7,3 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila
1345 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
175/55-R20
Dimenzije zadaj
195/50-R20
Poraba goriva
Emisije CO2
0 g/km
Kapaciteta baterije
42.2 kWh
Mere
Dolžina
4.011 mm
Širina
1.775 mm
Višina
1.598 mm
Cena
Osnovna cena
41.500 €
Cena testnega
53.050 €
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Luka Janežič

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code