BMW je v zadnjih letih pospešeno razširil svojo že tako pestro ponudbo vozil, od malih električnih vozil do velikih luksuznih SUV vozil pa do hibridnih brezstrešnih dvosedov...a serija 1 je tisti najmanjši klasični BMW, ki je na trgu že nekaj časa in ki ostaja po zaslugi svojega pravega bavarskega karakterja dobro zastopan predstavnik na svetovnih cestah.
Zunanjost
8
Notranjost
9
Ergonomija
9
Udobje
8
Zmogljivost
8
Vozne lastnosti
10
Oprema
9
Cena
7

BMW je prvo generacijo najmanjšega predstavnika svoje družine predstavil leta 2004 in s tem kupcem ponudil najmanjši in najbolj dostopen BMW avtomobil. Prvotno so ponudili štiri karoserijske izvedenke; trivratno kombilimuzino (E81), petrvratno kombilimuzino (E87), dvovratnega kupeja (E82) in dvovratnega kabrioleta (E88). Žal pa sta z drugo generacijo ostali le še kombilimuzinski izvedenki, saj se je BMW odločil, da kupejevsko in kabriolet oblikovalsko različico preimenuje v serijo 2. Druga generacija serije 1 žal ni slovela kot lep avtomobil, saj je imela nerodno velika sprednja svetila in netipično oblikovana zadnja.

Mnogi so mu nadeli nadimek “grdi raček”, kar je dalo bavarskim oblikovalcem misliti…

Naposled smo le dočakali prenovljeno drugo generaciji, za katero smo imeli vsi visoke upe, tako oblikovalske kot pogonske. In na našo veliko srečo so se oblikovalci izkazali vrhunsko; avtomobil je v osnovi ohranil podobno obliko, spremenjeni pa so bili najbolj kritični elementi – svetila. Sprednja so elegantno ozka, prav tako pa so zadnja oblikovana v tipično črko L, prenova vozila (testno vozilo je deležno zadnje prenove) pa je vse skupaj še dodatno izpilila. Na naše izjemno veselje se niso uresničile niti govorice, ki so napovedovale, da bo serija 1 prejela sprednji pogon; no, zaenkrat ostaja “enkica” zvesta svojim bavarskim koreninam in s tem skrbi za pravo dinamiko, ki jo nudi BMW.

Najbolj aktualna serija 1 je tako končno prejela zares lep izgled. Oblikovalci so dali vse od sebe, saj so združili tipične bavarske elemente na majhni mestni zasnovi vozila in s tem pihajo na dušo predvsem nežnejšemu spolu, ki si želi majhen, “kul” in uporaben avtomobil za vsakdanjo uporabo.

To je zadetek v polno!

Serija 1 s petimi vrati po današnjih standardih morda deluje majhen avtomobil, a današnjih standardi so se pač dvignili visoko v nebo. Avtomobil sicer spada med manjše, a to ne pomeni, da je neprostoren, neuporaben. Je ravno pravšnje velikosti, da voznici ne bo delal preglavic ob iskanju parkirnega mesta v centru Ljubljane in ji bo istočasno nudil zadostno količino prostora v potniški kabini, tudi ob vikend skoku do morja.

Ko smo že pri potniški kabini; serija 1 je z zadnjo generacijo in prenovo končno odrasla in postala tisto, kar bi morala biti že od vsega začetka. Tipični Bavarec celo v notranjosti. Zdaj se to odraža v kvaliteti materialov in celotni razporeditvi notranjosti. Okolje je postalo takšno kot v seriji 3, kar je velik plus za najmanjši in najcenejši BMW avtomobil.

Na voznikovem sedežu mi v oči najprej pade velik info-zabavni zaslon, ki je po novem občutljiv na dotik, ob zagonu motorja pa izredno prefinjeno zažari povsem nova instrumentalna plošča, ki lahko marsikoga celo prepriča, da je digitalna. Zakaj? Ker je ob ugasnjenem avtomobilu povsem črna in zažari šele ko voznik zažene motor. Končno pa je BMW zamenjal barvo osvetlitve instrumentalne plošče, ki je po novem modra in meni osebno čudovita! Pravzaprav je prav instrumentalna plošča tista, ki me je v celotni kabini najbolj očarala. Vam morda še kaj pade v oči? Ročni menjalnik!

Ja, slednjega smo se pri BMW vozilih že morda kar nekoliko odvadili. Moram priznati, da sem se ga osebno kar nekoliko razveselil, čeprav ročni menjalnik načeloma bolj pristoji tistim močnejšim različicam z bencinskimi motorji, pa vendar. A kljub vsemu umirjenemu malčku kot je 118d po našem mnenju bolj pristoji odličen samodejni osemstopenjski menjalnik, ki ve kako se stvari streže in v vsakem trenutku izbere pravo prestavo, dodatno vrednost pa dobi ravno v mestih in kolonah, kjer leva noga le lagodno počiva na zatonamenskem mestu.

Kot sem omenil je testni primerek nosil oznako BMW 118d xDrive, kar prevedeno v številke pomeni, da ga poganja 2,0-litrski štirivaljni motor, ki proizvede za 1.505 kilogramov težek avtomobil dovolj poskočnih in razigranih 150 konjičev, ki odločno sodelujejo s 320 Nm navora. V sodelovanju s štirikolesnim pogonom xDrive pospeševanje do stotice traja 8,4 sekunde.

Pa je xDrive res potreben?

Upam si trditi, da ga vsaj 90 odstotkov kupcev ne potrebuje oziroma ne bodo izkoristili njegovega potenciala, saj se ta izkaže šele pri zares dinamični vožnji oziroma vožnji navkreber po neutrjenem terenu. Pa je temu mestni malček zares namenjen? To vsekakor ni njegovo prvotno poslanstvo, vendar se bodo avanturistično navdahnjeni lahko podali celo na brezpotja. V takšnem primeru vam bo xDrive dal večjo samozavest. Odločitev je vaša.

Vam pade pri dotičnem primerku še kaj v oči? Upam si trditi, da ste mnogi pomislili na zares posebno, vpadljivo in na sončni svetlobi izjemno barvo karoserije. Gre za povsem nov odtenek, ki ga je BMW predstavil s prenovo BMW serije 1 in serije 2 in sliši na ime Seaside Blue. Upam si trditi, da je ta prijeten malček največ pogledov prejel ravno zaradi odtenka; in pogledov ni bilo malo!

Namenimo še kakšno besedo sami vožnji in voznim lastnostim. Kot rečeno bi temu motorju bolje pristajal samodejni menjalnik, čeprav v zavojih občutek ročice v roki ni bil slab. Pri hitri vožnji je na pomoč priskočil še t.i. Rev matching, ki samodejno doda obrate ob pretikanju v nižjo prestavo. Moči je za razmeroma lahek in majhen avtomobil za vsakdanjo uporabo dovolj, s tem pa je povezana tudi poraba, ki se je v času testa ustalila pri 5,3 litra na 100 kilometrov, kar je po našem mnenju odličen rezultat.

Dinamike vozilu ne manjka, skozi zavoje se pelje kot pravi BMW in daje občutek, da je odrasel, večji, po voznih lastnostih ob boku seriji 4, pa vendar bolj lahkoten in prilepljen na asfaltno površino kot se za bavarsko kombilimuzino spodobi. Če smo iskreni smo v zavojih izkoristili tudi prednosti štirikolesnega pogona xDrive, kar pomeni da smo vozilo preizkusili tudi v zelo dinamičnih situacijah. Skromno povedano nas je prav v hitro odpeljanih zavojih ta dinamično naravnani mestni malček izredno navdušil.

Ker pa je avtomobil načeloma doma v bolj urbanem okolju se lahko pohvali še z izredno dobrim sistemom Servotronic, ki ob nižjih hitrostih občutno omehča volanski obroč in omogoči, da že manjši obrat volanskega obroča dovolj zasuka sprednja kolesa in s tem omogoči močno olajšano manevriranje po mestnih ulicah.

BMW se je izkazal in izdelal serijo 1, ki je privlačna tako na izgled, kot po voznih lastnostih ter je cenovno bolj dostopna kot večji bratje. Že res, da kupec prejme manj prostora kot v seriji 3, pa vendar je serija 1 prvotno namenjena mestni vožnji, lažjemu manevriranju po mestih.

BMW 118d xDrive vas bo v osnovi stal 32.650 evrov, zares dobro opremljen kot je bil testni primerek pa bo ceno dvignil na 47.413 evrov. Če se vam to zdi veliko ali malo pa presodite sami.

Münchenski inženirji so spet potrdili, da znajo izdelati povsem različne tipe vozil, ki ponosno uporabljajo prave vozne lastnosti znamke BMW. Serija 1 tako ostaja najmanjši in najbolj dostopen klasičen bavarski izdelek, ki je namenjen nežnejšemu spolu za potepanja po mestnih ulicah ali pa pobeg v neznano.

Bistvo je, da vas v avanturo vodi srce, s pomočjo BMW 118d xDrive, seveda!

Specifikacije

Motor
Valji/ventili
4/4
Delovna prostornina
1.995 ccm
Hod/vrtina bata v mm
90,0/84,0
Nazivna moč v kW
110 kW
Nazivna moč v KM
150 KM
Maks. navor
320 Nm
Kompresijsko razmerje
16,5
Največja hitrost
210 km/h
Pospešek
8,4 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila
1.505 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
205/50 R17
Dimenzije zadaj
205/50 R17
Poraba goriva
Mestna
5,6-5,1 l/100 km
Vožnja izven mesta
4,1-3,8 l/100 km
Kombinirana
4,7-4,3 l/100 km
Emisije CO2
123-113 g/km
Posoda za gorivo
52 l
Mere
Dolžina
4329 mm
Širina
1964 mm
Višina
1440 mm
Medosna razdalja
2690 mm
Cena
Osnovna cena
32.650,00 €
Cena testnega
47.413,00 €
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Jan Gregorin

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code