Preoblikovana serija 1 se pridružuje novodobni obliki in načrtom podjetja BMW pri izdelavi privlačnih in tehnološko naprednih vozil. BMW 118d pa poleg tega nudi še izjemno učinkovitost motorja, zadovoljivo zmogljivost in v resničnem svetu tudi dosegljivo ceno.

BMW je leta 2004 svetu predstavil novo, najmanjšo serijo 1, ki je lastnikom nudila vse značilnosti vozil BMW, vključno s pogonom na zadnji dve kolesi. Po dolgem času je tako BMW s serijo 1 avtomobilskemu trgu ponudil pet- oziroma tri-vratno kombilimuzino s športnim pedigrejem. Nekaterim seveda ta oblika in koncept združenja besed kombilimuzina in BMW ni bila pri srcu, spet drugi pa so jo z največjim veseljem sprejeli. Leta 2011 je BMW serija 1 prejela tudi svojo prvo zamenjavo z drugo generacijo tega avtomobila, ki so jo spremljale bolj ostre linije karoserije, prenovljena armaturna plošča in nove sprednje ter zadnje luči. Leta 2015 pa je druga generacija prejela tudi “facelift” oziroma preoblikovanje vozila, ki so ga opremili z novimi sprednjimi žarometi in zadnjimi lučmi. Spremembe so tudi v notranjosti vozila, katerega sem uspel temeljito spoznati.

BMWBLOG - BMW F20 118d - BMW Avto Aktiv - zunanjost (34)

Za začetek bi se osredotočil na zunanje spremembe te “faceliftane” druge generacije serije 1. Najbolj seveda izstopajo nove LED luči. Sprednje so zdaj ožje in bolj ostre ter poudarijo agresiven sprednji del avtomobila. Nov je tudi odbijač z večjimi režami za zrak in LED lučmi za vožnjo v megli, ki se popolno prilega na preoblikovano serijo 1. Zadnji odbijač je prav tako preoblikovan, na zadnjem delu pa najbolj izstopajo podaljšane LED luči, ki se tokrat nadaljujejo tudi na del prtljažnih vrat. Sprva mi podaljšan del zadnjih luči ni bil izjemno všeč vendar pa sem sčasoma opazil privlačni aspekt novih luči. Poleg udarnega videza pa je tudi notranjost novega avtomobila presenetljivo privlačna.

                          SPECIFIKACIJE:
-Motor
Valji/ventili: 4/4
Delovna prostornina: 1.995 ccm
Hod/vrtina bata v mm: 90.0/84.0
Nazivna moč v kW (KM): 110kW (150KM)
Maks. navor: 320 Nm/1.500 – 3.000
Kompresijsko razmerje : 16,5
Največja hitrost: 212 km/h
Pospešek: 8,3 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila: 1.425 kg
-Kolesa Dimenzije spredaj: 195/50 R17
Dimenzije zadaj: 195/50 R17
-Poraba goriva
Mestna: 5.2 l/100 km
Vožnja izven mesta: 3.8 l/100 km
Kombinirana: 4.3 l/100 km
Emisije CO2: 114 g/km
Posoda za gorivo: 52 l
-Mere
Dolžina: 4329 mm
Širina [z ogledali]: 1569 [1984]mm
Višina: 1440 mm
Medosna razdalja: 2690 mm

BMW 118d je tradicionalno opremljen z vzdolž postavljenim motorjem, ki poganja zadnji dve kolesi. To ima svoj vpliv na vozne lastnosti in posledično manj notranjega prostora, kot ga najdemo pri nekaterih konkurenčnih vozilih. Kljub temu pa širok in nizek prtljažnik ponuja 360 litrov prostora z dvignjenimi zadnjimi sedeži ter 1.200 litrov prostora s spuščenimi. Ima tudi elastične mreže, ki držijo manjše kose prtljage na mestu ter kljuke na katere lahko obesimo manjše vreče ali podobno. Pod prtljažnim podom pa se skriva akumulator, ki s svojo težo dodatno bremeni zadnji dve kolesi za boljši oprijem. Rezervne pnevmatike ni, saj so nameščene praznovozne pnevmatike, kar pomeni da se v primeru predrte pnevmatike lahko peljete dalje do najbližjega vulkanizerja. V zahvalo nizko postavljenim sedežem je tako v notranjosti kabine več kot dovolj nadglavnega prostora in za ljudi nižje od 185cm tudi dovolj prostora za kolena in udobno postavitev. Vozniki ki so višji, lahko seveda pomaknejo voznikov sedež nazaj, vendar bo v tem primeru potnik na zadnjem sedežu malce utesnjen. Na zadnjih sedežih je uradno dovolj prostora za tri osebe, vendar pa v resničnem svetu tri osebe na zadnjih sedežih ne potujejo ravno udobno, zato svetujem potovanje v BMW seriji 1 z maksimalno štirimi potniki v vozilu. Sprednja sedeža sta športna in imata nastavljivo bočno oporo, ki med hitrim manevriranjem volana držita voznika in sovoznika na svojem mestu. Zelo so me impresionirali prednji LED žarometi (BMW LED Techonolgy), ki ponoči z belo svetlobo odlično osvetlijo cesto pred nami. V času testa sem na avtocesti naletel na gosto meglo, vendar je nova BMW serija 1 opremljena tudi z novimi LED lučmi za meglo, s pomočjo katerih je bila pot skozi izjemno slabo vidno pot veliko lažja. Enostavno uporabo vozila nudi tudi usnjen, multifunkcijski športni volan, s katerim lahko upravljamo funkcije radia, prostoročnih klicev in tempomata. Celotno upravljanje funkcij se tudi izpiše na dnu zaslona merilnikov hitrosti za boljšo preglednost. Sama oblika in občutek drže volana pa sta tako privlačna in kar vabita v vozilo in k vožnji. Pod pomičnim naslonom za roke se skriva USB vhod, kjer je tudi prostor za odložitev pametnega telefona. Ima dvopodročno avtomatsko klimatsko napravo s pomočjo katere si lahko voznik in potnik določata željeno temperaturo zraka. Poleg klimatske naprave pa sta tudi dva gumba za upravljanje gretja voznikovega in sovoznikovega sedeža s tremi funkcijami delovanja. V zimskih dneh sem to funkcijo večkrat temeljito preizkusil in ne glede na temperaturo motorja, sedeži potrebujejo približno 60 sekund za popolno segretje in oddajanje prijetne toplote v hrbet. Notranjost je izjemno privlačna in udobna, za popolno izkušnjo tega avtomobila pa poskrbi izjemen pogonski agregat.

 

BMWBLOG - BMW F20 118d - BMW Avto Aktiv - notranjost (24)

BMW 118d poganja 2-litrski TwinPower dizelski motor, ki s pomočjo turbo-polnilnika proizvede 150 konjskih moči (110kW) in 320 Nm navora. Motor več kot zadovoljivo izpolnjuje cilj podjetja BMW, ki je združiti najboljše vrednosti zmogljivosti z nizko porabo. Tako mu uspe od 0 do 100km/h pospešiti v 8.3 sekundah, kar pa za vozilo s težo 1.425 (masa praznega vozila) ni slabo. Na mestnih cestah BMW 118d porabi 5.2 l/100km, medtem ko je na avtocesti vozilo ob varčni vožnji pravi “šparovček”. Porabi namreč le 3.8 l/100km. Poleg nizke porabe goriva pa ima tudi nizke količine spusta emisij, katerih je 144g na kilometer. V posodo za gorivo lahko maksimalno natočimo 52 litrov goriva, kar s povprečno porabo avtomobila 4.3 l/100km pomeni, da lahko z enim polnjenjem prevozimo vse tja do 1.200 kilometrov. K temu močno pripomore odličen 8-stopenjski samodejni menjalnik Steptronic, ki nudi več voznih načinov. “EcoPro”, “Comfort”, “Sport” in “Sport+”. Vsak izmed njih ima specifično določeno prestavno razmerje in odzivnost motorja, ki je v primeru Športnega načina vožnje zelo hiter in agresiven, medtem ko je v Comfort načinu vožnje vse bolj umirjeno in prilagojeno udobju. Vozilo nudi tudi funkcijo “Start/Stop”, kar pomeni da se pri zaustavitvi avtomobila na semaforju ali koloni motor ugasne in ob speljevanju ponovno zažene. To posledično zniža porabo goriva.

BMWBLOG - BMW F20 118d - BMW Avto Aktiv - notranjost (22)

Potniška kabina je izdelana s posebnim sistemom nosilcev in vezav, ki omogočijo maksimalno varnost potnikov v primeru nesreče. Šest zračnih blazin postavljenih pred voznika, sovoznika in vzdolž steklene površine, obvaruje tudi zadnje potnike. Opremljen je tudi z nekaterimi varnostnimi sistemi, ki spremljajo vožnjo in okolico avtomobila in opozarjajo v primeru nevarnosti. Tradicionalen DSC nadzor koles proti zdrsu je nadgrajen in poleg osnovne funkcije nudi tudi pomoč pri speljevanju v klanec, pomoč pri zaviranju, ter skrbi da so zavore vedno pripravljene za maksimalno delovanje. Notranjost je oblečena v čudovito “Corner Anthracite/Grey” črno-sivo barvno kombinacijo blaga s poudarki “I Black“. Vse funkcije upravljanja z info-zabavnim zaslonom, radiem, klimatsko napravo in tudi sam zaslon so usmerjeni proti vozniku za lažjo uporabo. Senzor za dež olajša vožnjo v deževnih razmerah in glede na nastavljeno hitrost, avtomatsko zazna dežne kapljice na vetrobranskem steklu, katere brisalec obriše. Resda notranjost vozila ni najbolj prostorna, vendar pa je v znamenju podjetja BMW enostavna za uporabo, elegantna, inteligentna in tudi zelo lepo oblikovana.

Preoblikovana serija 1 se tako pridružuje novodobni obliki in načrtom podjetja BMW pri izdelavi privlačnih in tehnološko naprednih vozil. BMW 118d pa poleg tega nudi še izjemno učinkovitost motorja, zadovoljivo zmogljivost in v resničnem svetu tudi dosegljivo ceno. Osnovni pet-vratni BMW 118d je v Kranjskem Avto Aktivu na voljo za 29.950€, medtem ko se cena tako opremljenega vozila kot smo ga imeli na tokratnem testu, povzdigne na 39.743,00€. To je še vedno nižja cena kot nekateri bolj prostorni primerki BMW, kot tudi marsikateri nemški konkurent, zato se tokrat tudi meni zdi cena primerna opremi in celotni ponudbi avtomobila.

Testno vozilo mi je bilo tako zelo všeč, da sem se odločil iti na prav poseben in malo daljši izlet na Hrvaško, kjer sem skupno prevozil več kot 1.000 kilometrov. Vse to pa bo na voljo v jutrišnjem prispevku, kjer bo tudi video predstavitev celotnega izleta.

Fotograf: Jan Gregorin

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code