Tricikel? V povezavi z BMW serije 3? Seveda, pa še kako pomemben tricikel! Le-temu so danes hvaležni premnogi dinamično naravnani vozniki prostornih karavanov, ki obožujejo bavarski logotip na nosu svojega vozila...
Zunanjost
9
Notranjost
9
Ergonomija
9
Udobje
8
Zmogljivost
9
Vozne lastnosti
9
Oprema
10
Cena
6

Seveda se vse skupaj navezuje na preteklost najbolj prodajane serije 3. BMW je svojo prvo generacijo serije 3 predstavil že davnega leta 1975. Če kar takoj preskočimo na naslednjo generacijo, se zgodovina nadaljuje leta 1982, ko je luč sveta ugledala serija 3 z oznako E30, ki jo mnogi ljubitelji še vedno opevajo kot izjemen avtomobil, kar je takrat še kako držalo. Pa vendar se morda sprašujete, kaj ima pri vsem tem tricikel?

Nemški inženir Max Reisböck, ki je bil v tem času zaposlen pri podjetju BMW, je bil postavljen pred nehvaležno nalogo. Vsake družinske počitnice so prinesle problem pri zlaganju vseh potrebnih stvari v avtomobil, v limuzinsko serijo 3, nemogoče pa je bilo v prtljažnik pospraviti hčerkin tricikel, ki ga je tako zelo oboževala. Da bi rešil za vse neprijetno situacijo, se je lotil projekta. Iz razbite serije 3 je začel v domači garaži izdelovati podaljšan in povišan prtljažnik. Po nekaj mesecih dela je avtomobil najprej pokazal prijateljem, kmalu pa se je opogumil in ga predstavil tudi sodelavcem v službi.

Ni trajalo dolgo, da so ga vsi vzljubili in podjetje BMW se je leta 1987 odločilo, da na osnovi tega “prototipa” na trg postavi serijsko različico BMW serije 3 Touring. Ostalo je sedaj le še zgodovina.

Danes, leta 2019, se nadaljuje to, kar je pred 32 leti začrtal g. Reisböck. Na trgu je že sedma generacija serije 3, ki si na hrbet izredno rada poda prostoren nahrbtnik in s tem k imenu prejme oznako Touring. A iz relativno majhnega in preprostega karavana je sedaj zrasel veliko večji, tehnološko mnogo naprednejši, prostornejši, a vozniško še vedno izjemen avtomobil, ki služi svojemu prvotnemu namenu: prevozu triciklov. No, in še marsičemu drugemu, seveda.

Serija 3 je odrasla, dosegla svoj vrhunec, ki je v zadnji generaciji zares najvišje v zgodovini. Kako le ne bi, ko pa iz leta v leto nastajajo boljši avtomobili. Da je avtomobil zares dorasel v vseh pogledih, pa priča tudi motorna oznaka 330d. Marsikdo bo namrščil čelo, predvsem zaradi oznake “d”, ki predstavlja dizelski agregat. Mimo izjav, kot je: “Pravi BMW je bencinar”, seveda ne bo šlo. A danes so nastopili bio, eko, vegi, elektro…časi, kjer oznaka “d”, kljub aferam, kot je “Dieselgate”, še vedno velja in predstavlja spoštovano ter varčno pogonsko sredstvo. Kakorkoli, oznaka 330d marsikomu pove, da govorimo o pravi mehanizaciji, ki je (skoraj) obvezna v bavarskem popotniku, če se seveda ne odločite za šestvaljno bencinsko izvedenko, ki zna še lepše zapeti in napolniti dušo pravega avtomobilskega fanatika.

BMW 330d xDrive Touring –  ime nam pove, da se pod relativno dolgim in elegantno speljanim pokrovom motorja nahaja 3,0-litrski vrstni šestvaljni agregat. Slednji v najnovejši izvedenki razvije 265 konjskih moči in 580 Nm navora, kar zadošča in celo presega vsakodnevne potrebe povprečnega voznika. 5,4 sekunde do stotice in najvišja hitrost 250 km/h so vsekakor zavidljive številke, ki celotnemu paketu lepo pristojijo. Za optimalno pospeševanje se moč po potrebi preko sistema xDrive prenaša na vsa štiri kolesa, hkrati pa poskrbi za bolj varno in suvereno vožnjo v zimskih in deževnih dneh.

A kaj je tisto bistvo karavanske različice serije 3?

To je prostornost v relativno kompaktni zasnovi vozila. BMW se tega dobro zaveda. Avtomobil je sicer dimenzijsko še nekoliko zrasel, saj je od predhodnika daljši za 76 mm in širši za 16 mm, sama notranjost pa se zdi še veliko bolj prostorna in nudi več prostora tako za potnike kot za prtljago. Glede na dejstvo, da naj bi bila serija 3 kompaktno zasnovana, pa je v ozadju tehten razlog. Kompaktna zasnova načeloma pomeni nižjo težo, boljšo vozno dinamiko in posledično bolj zabaven avtomobil. Se lahko zadnja generacija pohvali s slednjim?

Da, BMW 330d je zrasel tudi na področju vozniške izkušnje, saj daje avtomobil še boljši občutek lahkotnosti, istočasno pa vozniku vliva zaupanje. Odziv na volanu je kljub elektronskemu posredovanju izredno dober, oprijem spredaj preseneča (kljub trenutno nameščenim zimskim pnevmatikam), ko si voznik zaželi zabave in adrenalina, pa zna ponuditi tudi slednje. Serija 3 na naše veliko olajšanje ostaja zvesta zadnjemu pogonu in s tem ohranja pomemben “fun factor”, ki ga v današnjih vozilih, polnih neizklopljive elektronike, še kako manjka. Nenazadnje je ravno serija 1 podlegla tem zloveščim trendom.

Nova “trojka” ima še eno izredno močno plat in sicer tehnološko dovršenost v kombinaciji z napredno in izjemno oblikovano kabino. Vsa pomagala so v najboljši različici, ki je trenutno na voljo na trgu – od izredno izpopolnjene polavtonomne vožnje v kombinaciji z radarskim tempomatom, funkcionalnega in vizualno privlačnega Live Cockpita, do najnovejšega sistema iDrive, ki je še bolj enostaven in pregleden. Avtomobil pa se lahko pohvali tudi z vrhunsko povezljivostjo, kjer bi rad še posebej izpostavil upravljanje vozila preko mobilne aplikacije BMW Connected. Preko slednje je mogoče spremljati vse informacije, odklepati/zaklepati, prižigati luči ali celo na daljavo zagnati klimatizacijo vozila. Prav tako je po novem možen tudi zagon motorja brez fizičnega ključa, saj le-tega nadomešča kartica BMW Digital Key. Tehnološki navdušenci imajo torej zopet polne roke dela z vsemi bonbončki, ki jih prinašajo omenjene novosti.

Med omembe vredne lastnosti vozila bi uvrstil še ambientalno osvetlitev, ki sedaj tudi v seriji 3 sveti v več različnih barvah in ponuja večjo prilagodljivost. Presenetil me je tudi izredno velik Head-up zaslon, ki v visoki ločljivosti pred voznika izrisuje vse pomembne informacije, v načinu Sport pa nudi še prilagojeno grafiko prikaza vrtljajev motorja. Kot velik plus pa moram omeniti izredno preprosto lastnost, ki me je navdušila in bi morala biti serijsko na voljo pri vseh novih vozilih BMW. Med nastavitvami se skriva opcija, da se avtomobil ob prihodu voznika samodejno odklene ter ob odhodu zaklene in prav ta majhen detajl daje keyless sistemu smisel in ga zaključi v celoto, saj lastniku zares ni treba več posegati po ključu. Tako lahko slednji brezskrbno počiva v žepu ali pa celo v domači omari, saj ga konec koncev lahko nadomesti tudi BMW Digital Key.

BMW serije 3 je kot rečeno zrasla v vseh pogledih in na vseh področjih. A v osnovi še vedno združuje tisto, kar je zares pomembno in kar daje temu priljubljenemu avtomobilu smisel in prodajni uspeh. Gre za preprost recept, ki združi prostornost s kompaktnostjo, udobje s športnostjo in vozno dinamiko s tehnološko naprednostjo. Konec koncev je za vse skupaj kriv tricikel, ki je spremenil zgodovino…

Specifikacije

Motor
Valji/ventili
6/4
Delovna prostornina
2.993 ccm
Hod/vrtina bata v mm
90,0/84,0
Nazivna moč v kW
195 kW
Nazivna moč v KM
265 KM
Maks. navor
580 Nm
Kompresijsko razmerje
16,5
Največja hitrost
250 km/h
Pospešek
5,4 od 0-100 km/h
Masa praznega vozila
1745 kg
Kolesa
Dimenzije spredaj
225/40 R19
Dimenzije zadaj
255/35 R19
Poraba goriva
Mestna
8.0-8.6 l/100 km
Vožnja izven mesta
5.5-6.2 l/100 km
Kombinirana
6.5-7.3 l/100 km
Emisije CO2
163-182 g/km
Posoda za gorivo
59 l
Mere
Dolžina
4709 mm
Širina
2068 mm
Višina
1440 mm
Medosna razdalja
2951 mm
Cena
Osnovna cena
57.200 €
Cena testnega
84.346 €
+ Pokaži več
- Skrij
Fotograf: Matic Dolenc

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Prosimo, vnesite svoje ime

*

code