Zunanjost 9 | |
Notranjost 7 | |
Ergonomija 8 | |
Udobje 9 | |
Zmogljivost 8 | |
Vozne lastnosti 9 | |
Oprema 9 | |
Cena 7 | |
8.3 SKUPNA OCENA | POVZETEK Užitek v vožnji pri katerem udobje in praktičnost ne trpita. Nekoliko zastarela notranjost nas pusti ravnodušne. |
BMW je že pred leti dokaj nazorno razčlenil svojo ponudbo priljubljene serije 3. Zamislil si je novo ime, serijo 4. Serija 3 tako dandanes ponuja limuzinsko Sedan, karavansko Touring in ne najbolj priljubljeno pet-vratno kombilimuzino Gran Turismo. Slednja naj bi zaradi slabih prodajnih številk kmalu zapustila proizvodnjo. Serija 4 ponudbo izpopolnjuje s Coupe, Convertible in petvratno Gran Coupe izvedenko. Slednja, kot sem ugotovil po tednu druženja z njo, ponuja najboljše razmerje med dinamično vožnjo in praktičnostjo, pri tem pa ne smem pozabiti tudi na atraktiven izgled, kot se za BMW več kot le spodobi.
Torej, ali je BMW serije 4 Gran Coupe boljši paket kot običajna serija 3? Že prvi pogled razkrije, da kljub temu, da ima prav tako kot limuzinska serija 3 štiri vrata, je kot celota veliko bolj privlačna. Kdo bi si mislil, da lahko tako bolj elegantno zaključena strešna linija naredi tako ogromno razliko. Vsekakor gre za značilne poteze Coupe izvedenk kot smo jih vajeni pri BMW, kar nedvomno prispeva k boljšemu splošnemu občutku. Štirica je zadržana, a z vsemi podrobnostimi, čisto po nemško, pričara nepozaben videz. Sem že omenil čudovito Carbon Black barvo zunanjosti, ki se na soncu preliva v modro?
Edinstven občutek, ki ga po večini razumejo le vozniki bavarskih vozil, je bil v testnem primeru nedvomno prisoten. Za to je v večini zaslužen pogonski sklop in dinamika podvozja. Zadnja leta so bili (vsaj po Evropi) bencinski motorji močno zapostavljeni, saj se večina kupcev odloča za dizelske motorje. A kot že dobro vemo, le-ti niso ustvarjeni za uživanje, ampak so bolj primerni za vožnjo na daljše poti, kjer svoj obstoj upravičijo z nizko porabo. Testni primerek različice 430i xDrive je imel pod pokrovom motorja nameščen 2,0-litrski bencinski motor, kar me je seveda takoj razveselilo (še toliko bolj bi me, če bi šlo za šestvaljnika…). Končno nekaj bolj zanimivega! Iskrenih 185 kilovatov oziroma 252 konjskih moči je na voljo že pri 5.200 vrtljajev na minuto, 350 nevtonmetrov navora pa med 1.450-4.800. Kot bi sicer morda sklepali iz oznake, da gre za šestvaljnika, bi se motili. BMW je že nekaj let nazaj popolnoma spremenil oznake in tako v našem primeru oznaka 430i pomeni štirivaljni bencinski motor. Namesto primankljaja prostornine ključno vlogo igrata dva turbinska polnilnika. Zmogljivosti mu s 5.9 sekunde do sto kilometrov na uro in končno hitrostjo 250 kilometrov na uro prav zagotovo nemoremo očitati. Osem-stopenjski samodejni menjalnik Steptronic je izkušnjo motorja še povečal, saj se zdi kot rojen za njega.
Vse super, dokler ne ugotovim, da me kljub odličnmu pogonskemu sklopu ter izjemno všečnem atraktivnem dizajnu nekaj le pusti ravnodušnega. Iz izpušnega sistema namreč ni moč slišati bolj športno nadarjene zvočne kulise, kar nekoliko ”zamori” pomen te različice. Marsikdo bi si bencinarja zaželel prav zaradi omenjenega, zato je to dokaj velik palec dol. Ne govorim o dejstvu, da primanjkuje zvok šestvaljnika, temveč sem pogrešal samo izrazitost. No, vsaj neprijetnega dizelskega zvoka ni moč slišati. Ni pa prav nobenega dvoma o tem, da 430i Gran Coupe ni dinamično podkovan. Fantastična dinamika in osupljiva vožnja skozi ovinke s prilagodljivimi blažilniki je zgodba zase. Taka, da bo marsikdo, ki je vajen vožnje avtomobila z višjo oddaljenostjo od tal, prav zagotovo osupel! Skorajda minimalno nagibanje karoserije in odziven volanski mehanizem v voznem načinu ”Sport” v voznika vliva samozavest.
Voznik je postavljen v središče, kot smo vajeni pri vseh Bavarcih. Napredne tehnologije, osredotočene na voznika, zagotavljajo popolno usklajenost med vozilom in voznikom. Visoka raven varnosti s pomočjo asistenčnih sistemov in celo udobja v voznem načinu Comfort omogoča nadvse prijetno vožnjo. Praktičnost je večja kot bi pričakovali, v primerjavi s Coupe različico ima dodaten par vrat in velik ter dostopen prtljažnik, saj se le-ta odpira skupaj s steklenim delom. V notranjosti, kljub temu, da gre za stilsko zelo dodelan prostor, kjer je vozniku vse na voljo, se pa žal že poznajo leta. Zastarel izgled merilnikov, osrednja konzola in podobno je že načel zob časa. Novo generacijo serije 3 smo videli na pariškem avto salonu, kmalu pa pričakujemo tudi novo generacijo serije 4. Če bi ohranili vse razen notranjosti, bi nova serija 4 predstavljala več kot le dostojno konkurenco vsem tekmecem. Če pa izboljšajo še, oziroma poskrbijo, da bo zvočna kulisa v voznem načinu ”Sport” bolj izrazita, pa bodo zadeli v piko.
Cena te ekskluzive, pa kot smo že vajenih pri vseh Nemcih ni poceni. Cena za različico 430i xDrive brez dodatne opreme je 52.550,00 evrov, na to ceno pa samo M Sport paket doda 4.500,00 evrov. Ker je bil testni primerke odet v Carbon Black barvo zunanjosti to ceno dvigne za 967,00 evrov. V kolikor štejemo še bogato dodatno opremo (testni primerek je bil namreč zelo dobro opremljen) je cena testnega primerka 70.545,00 evrov. Med dodatno opremo najbolj izstopajo: M športne zavore, 19-palčna aluminijasta platišča 704 M v Orbit Grey barvi, First Class Upgrade paket, Professional navigacija, Harman Kardon ozvočenje, Business Class paket in Advanced Parking paket. Ker je zadnja leta vse več pozornosti na športnih terencih, ga bo marsikdo spregledal. A tisti, ki cenijo odlično dinamiko, ga bodo nedvomno izbrali.